• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Kallt här me, kanske -13 just nu. Men solen bryter nästan igenom så lite ljust är det i alla fall.

Idag ska jag ta mig i kragen och framkalla lite bilder och sätta in i album. E så dålig på det nu när man bara lägger in allt i datorn.

Bebis sparkar på som en tok nu på morgonen. Gud vilken stor skillnad det är på att ha moderkakan i fram eller bakvägg. Med Livia kände jag knappt någonting alls. Inte ens i v24 och då såg man ändå på UL att hon var jätte aktiv. Så mysigt att bli påmind lite då och då.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Ensortsmamma

Vart bor alla ni som är så lyckligt lottade att de kollar kön på rutin? Jag vill med veta! Ska kolla extra noga nu på måndag då vi ska in igen på ultraljud, så mysigt att få se de lilla pyret:)

• RocketQueen

Vi behövde inte göra om vårt ul. Först så sa dom att vi skulle behöva för som inte fick nån bra vinkel för att se hjärtat. Sen kom det en annan bm och ville försöka och då gick det. Men det tog över en och en halv timme.

Idag tänkte jag att jag skulle gå på vattengympa för gravida. Tänkte att det skulle hjälpa mot fogarna. Men nu vet jag inte längre, är så jäkla förkyld och nu har det även satt sig i halsen så jag vet inte om det är nån bra ide...

• AAEV
    Ensortsmamma skrev 2012-02-03 09:16:14 följande:
    Vart bor alla ni som är så lyckligt lottade att de kollar kön på rutin? Jag vill med veta! Ska kolla extra noga nu på måndag då vi ska in igen på ultraljud, så mysigt att få se de lilla pyret:)
    Jag bor utanför Kalmar, har gjort UL  både i Kalmar o i Växjö. Dom berättar på båda ställena :)
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Elvis Mamma

Nu ska jag tvinga mig ut på en promenad i 19 minus, fyy hade hellre legat nerbäddad i soffan! Finns inget man längtar efter så mycket nu som våren å värmen! Gör inge annat än fryser hela dagarna känns de som

• fyrklöver81

Jag går på ul i lund, , där berättar de kön. Men jag såg att det var en pojke, det var ju jättelätt att se snoppen. Vet inte om det beror på hur han låg i magen...

Så jag tänker ser man inget är det en tjej haha men vad vet jag.
    Konstigt att de inte berättar kön överallt , vad spelar det för roll. De behöver ju inte säga till 100%, de kan ju säga förmodligen är det en .....

Så jag var inte sist ut alltså =) Då har ni något att se fram emot.

Min UL tog en timme sen gav hon upp =)

Men som Nenne sa, kul att få se pyret igen .

Fler än jag som har moderkakan i framvägg? Jag känner knappt något trots en mycket livlig bebis. =)

• gizmolarson

Idag r en tröttdag, skulle vara hemma från skolan idag så hela familjen fick vara tillsammans då maken oxå är ledig... Han bli trött innan jag hade ätit upp frukosten.. Så nu ligger jag i sängen igen, det är så tråkigt att vara så här trött jämt.. Usch..

• Uddabus

Här är en tröttis till... Ska gå o mysa ner mig i sängen o läsa roliga förlossningsberättelser... Skrattar högt här i min ensamhet :)

• Lina007

Tack för peppandet, Rocket Queen och Dancia!

Jag ska till BM den 15/2 så jag avvaktar nog tills dess för att få det "prövat" igen. BM har jag betydligt större förtroende för och känner att jag kan lita på.

Jag känner detsamma att en nedsättning om 50% skulle göra att jag kan jobba tiden ut. Jag har nog inte det mest krävande jobbet av oss (jobbar som skadereglerare och sitter i telefon), men det är antingen sitta eller stå, men tillräckligt "ostimulerande" för att detta bara blir värre och värre.

Om jag inte missminner mig så har jag för mig att någon för ett tag sen skrev att det verkar som att bebisen har "vänt" på sig, att den nu sparkar utåt istället för inåt. Och nu är det samma här!

Odin 081202 | lina007.blogspot.com