• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85

Här i Örebro säger de könet om man vill, fast det beror lite på vilken bm man får dock.

Har sonen hemma idag pga feber. Är riktigt tröttsamt att ha honom själv en hel dag när man inte kan göra nåt. Fast det har gått rätt bra hittills som tur är

• gammelmamma

I Skövde säger de inte könet:(

LIgger med feber, huvudvärk och ont i kroppen i dag, inget kul. Det är lite kul att läsa hur olika det kan vara: ni som mår hyfsat bra och kan jobba osv längtar efter sängen eller soffan och vi som är sjukskrivna längtar efter att komma ut;)

På tal om att känna på magen så tycker jag inte om det. Det är mitt femte barn men jag kan inte vänja mig. Kanske hänger det i hop lite med att jag har gått upp ganksa mycket i vikt de senaste åren. 2003 var jag 25 kilo lättare och hade magrutor. Innan jag blev gravid nu var jag alltså ganska tung och hade en bulldeg till mage. Får väl ta tag i det när man har fött, ammat och fått veta vad man lider av för diagnos.

• AAEV

Folk får inte ta på min mage! Precis som att jag inte får ta på andras magar.

När jag var höggravid med första barnet kom det fram en främmande kvinna i affären, greppade min mage med båda händerna - höll så några sekunder och sa sen "Det är en pojke". Jag blev så förbannad så jag tog tag i hennes mage och sa "och det här är för många kanelbullar"

I vanliga fall är jag jättetrevlig mot folk men hon gick över gränsen. Sen om min bästa vänninna eller min syster vill ta på magen, men då FRÅGAR man först...

Märkte att det där var ett känsligt ämne för mig ;) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Dancia

Tog faktiskt en sjukdag från plugget idag och valde att stanna hemma med barnen då jag är riktigt förkyld och har ont överallt. Tur var nog det eftersom jag nu ligger och får sammandragning efter sammandragning. Hade inte varit lätt att skriva prov i detta läget. Istället åt jag frukost extra länge med barnen imorse och bara njuter av att ha dem hemma. Nu får vi en extra helgdag känns det som :).

Jag har inget emot när någon nära vän eller någon i familjen vill känna på magen, men om en person man inte känner så väl ska fram och känna känns det inte riktigt ok, men jag kan inte säga ifrån om någon vill känna heller. Är nog lite för mesig för det :P.

• Tesssi

Igår kunde äntligen maken känns rörelser från Mini. Fantastiskt! Hjärta
    som jag har väntat på att de ska bli tillräckligt starka för att han också ska kunna känna dem.

• LillaGrynet

Önskar att jag stannat hemma idag också å inte lämnat sonen på dagis.. Istället blev det jobb 07-19 så bara 5 timmar kvar å jag håller på att avlida av smärta i rygg å rumpa av att bara sitta å vänta ut tiden för att få komma hem å fredagsmysa.. Mitt jobb är väldigt mkt stillasittande och mkt tunga arbetsmoment när man gör når.. Att vara stillasittandes kan många ggr vara värre tycker jag.. Har ont i hela kroppen å ska jobba hela helgen lör å sön 07-19 oxå.. Orkar faan inte mer rent ut sagt å inte kan jag sova på nätterna heller ligger vaken i timmar varje natt.. Särskilt om jag vet att jag ska upp å jobba då jag verkligen spyr på mina långa arbetspass.. är på pissigt humör idag måste få gnälla av mig!:-P

• Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-02-03 14:20:37 följande:
    Önskar att jag stannat hemma idag också å inte lämnat sonen på dagis.. Istället blev det jobb 07-19 så bara 5 timmar kvar å jag håller på att avlida av smärta i rygg å rumpa av att bara sitta å vänta ut tiden för att få komma hem å fredagsmysa.. Mitt jobb är väldigt mkt stillasittande och mkt tunga arbetsmoment när man gör når.. Att vara stillasittandes kan många ggr vara värre tycker jag.. Har ont i hela kroppen å ska jobba hela helgen lör å sön 07-19 oxå.. Orkar faan inte mer rent ut sagt å inte kan jag sova på nätterna heller ligger vaken i timmar varje natt.. Särskilt om jag vet att jag ska upp å jobba då jag verkligen spyr på mina långa arbetspass.. är på pissigt humör idag måste få gnälla av mig!:-P

Men fy vilka långa arbetspass du har! Förstår verkligen att det är riktigt jobbigt.
  • LillaGrynet

Danica: Det är fruktansvärt med så långa pass!! Jobbade halvtid 3 v 6 Tim istället för 12 Tim och det kändes helt perfekt å något som jag klarat utan att känna mig mörbultad.. Men det är väl bara å kämpa på.. "andra människor" tycker ju att jag har det perfekt som bara jobbar i snitt 3 pass i veckan.. Men jag önskar inget hellre än att jobbat fler pass å mindre timmar åt gången.. Den ledigheten jag får av att jobba så långa pass är inte värt det för jag är ändå fullkomligt slut efter att jobbat 36 Tim på 3 dagar så ligger helt utslagen på min lediga tid å orkar inte göra nått.. Usch va gnällig jag är idag!:-P

• LillaGrynet

För å prata om nåt roligare så har jag på mig mitt halsband med en "bjällra" som jag hade när jag vänta sonen o verkar som denna bebben gillar ljudet för hon/han rör sig som sjutton.. Kommer inte ihåg va sånt halsband heter.. Nån som vet eller har nåt liknande?!

• Tre Flickor

Gjorde RUL i kalmar och där berättar de könet om de kan se Glad