LillaGrynet skrev 2012-02-03 17:20:17 följande:
Gammelmamma: Förstår att det inte kan va lätt alla ggr å att ni fått prata en del du och din dotter.. Mkt känslor kan jag tro?!
Måste va jobbigt för er båda?!
Ja framförallt för min dotter. Vi har en fantastisk relation men det kräver mycket jobb och öppenhet. Det vill ju till att man inte blir vänninor utan fortsätter vara mamma och dotter. Vi umgås mycket redan i dag så det kan bli svårt. Nu har hon börjat förstå och tycker att det ska bli kul, i början skämdes hon för sina känslor. Det som är lite annorlunda att vi har alla fem barnen med 22 å emellan och med samma föräldrar. Hade man börjat om med en ny partner hade ingen direkt reagerat. Jag måste också passa på att berätta att det är en HELT annan känsla att bli mormor jämfört med att bli mamma. Det är jättekonstigt men så är det. Jag har varit noga med att hon har haft sin graviditet och sina berättelser. Mitt kan vänta, dels har jag långt kvar dels har jag gjort det förut.
Eftersom vi redan har en sladdis blir det inte så stor skillnad. Vi är liksom i småbarnstiden ändå. Vi ser det som att vi kommer kunna hjälpa till mycket, om dom vill, eftersom vi redan har vaknätter, blöjbyten, leksaker mm mm. I början när hon blev ledsen funderade jag faktiskt lite på abort, självklart skulle jag inte tala om för henne att jag gjort det, men den tanken sköt jag bort ganska snabbt.
oj vad långt det blev.