• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Har också moderkakan i framvägg å de är först nu jag börjat känna riktigt rörelser, även min sambo har känt en gång men tror det har mycket att göra med hur bebisen ligger för ibland känner jag att den liksom vänder sig å då känner jag inte alls sparkarna lika tydligt

• gammelmamma
    LillaGrynet skrev 2012-02-03 16:32:25 följande:
    Gammelmamma: Va kul att bli mormor och mamma på samma år

Ja det skabli jättekul men det har inte bara varit lätt och vi har pratat mycket och kommer behöva fortsätta med det.

Gulligt sagt av din son. Vi har fullt upp med att förklara för vår 2,5 åring att hon ska bli moster först och storasyster sen. Förhoppningsvis kommer förstå mer när systern barn är ute.

Såfort vi säger att vi ska träffa någon baby så tror hon att det är den babysen som ska komma. Hon blir jättebesviken när storasyster kommer ensam. Men det går snabbt över för hon älskar sina storasyskon   
  • LillaGrynet

Gammelmamma: Förstår att det inte kan va lätt alla ggr å att ni fått prata en del du och din dotter.. Mkt känslor kan jag tro?!

Måste va jobbigt för er båda?!

• gammelmamma
    LillaGrynet skrev 2012-02-03 17:20:17 följande:
    Gammelmamma: Förstår att det inte kan va lätt alla ggr å att ni fått prata en del du och din dotter.. Mkt känslor kan jag tro?!

Måste va jobbigt för er båda?!

Ja framförallt för min dotter. Vi har en fantastisk relation men det kräver mycket jobb och öppenhet. Det vill ju till att man inte blir vänninor utan fortsätter vara mamma och dotter. Vi umgås mycket redan i dag så det kan bli svårt. Nu har hon börjat förstå och tycker att det ska bli kul, i början skämdes hon för sina känslor. Det som är lite annorlunda att vi har alla fem barnen med 22 å emellan och med samma föräldrar. Hade man börjat om med en ny partner hade ingen direkt reagerat. Jag måste också passa på att berätta att det är en HELT annan känsla att bli mormor jämfört med att bli mamma. Det är jättekonstigt men så är det. Jag har varit noga med att hon har haft sin graviditet och sina berättelser. Mitt kan vänta, dels har jag långt kvar dels har jag gjort det förut.

Eftersom vi redan har en sladdis blir det inte så stor skillnad. Vi är liksom i småbarnstiden ändå. Vi ser det som att vi kommer kunna hjälpa till mycket, om dom vill, eftersom vi redan har vaknätter, blöjbyten, leksaker mm mm. I början när hon blev ledsen funderade jag faktiskt lite på abort, självklart skulle jag inte tala om för henne att jag gjort det, men den tanken sköt jag bort ganska snabbt.

oj vad långt det blev.      
  • PIO

Gammelmamma- vilken känsla att bli både mormor och mamma. Men kan oxå förstå att det blir mycket känslor kring allt. Får man fråga hur gammal din dotter är som ska ha bebis?

Idag har ja kännt mej lite gladare. Min
    Man fick fast anställning på det företag som han arbetat på nästan ett år. Så idag ska vi fira lite o äta gott :) men dagarna kommer nog gå upp o ner. Även om man går igenom en komplikationsfri grav så kan ja tänka mej att humöret svänger :)
    Har försökt att lägga in nya magbilder i bildtråden men de måste va nått fel på min dator för det går verkligen inte. Ha nu en mysig fredagkväll allihopa!

• gammelmamma
    PIO skrev 2012-02-03 17:37:52 följande:
    Gammelmamma- vilken känsla att bli både mormor och mamma. Men kan oxå förstå att det blir mycket känslor kring allt. Får man fråga hur gammal din dotter är som ska ha bebis?

Idag har ja kännt mej lite gladare. Min
    Man fick fast anställning på det företag som han arbetat på nästan ett år. Så idag ska vi fira lite o äta gott :) men dagarna kommer nog gå upp o ner. Även om man går igenom en komplikationsfri grav så kan ja tänka mej att humöret svänger :)
    Har försökt att lägga in nya magbilder i bildtråden men de måste va nått fel på min dator för det går verkligen inte. Ha nu en mysig fredagkväll allihopa!

Hon är 22 år och jag är snart 42. Det är bara roligt att ni frågar. Era funderíngar kan säkert hjälpa mig att förstå henne också:) Min dotter bloggar, jag har tipsat henne om att skriva om detta, om inte annat som lite terapi;) I bland blir jag också sugen på att blogga men jag är så dplig på allt sånt här. På tal om det, flera av er pratar om bildtråden, vad är det?
  • Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-02-03 14:42:41 följande:
    Danica: Det är fruktansvärt med så långa pass!! Jobbade halvtid 3 v 6 Tim istället för 12 Tim och det kändes helt perfekt å något som jag klarat utan att känna mig mörbultad.. Men det är väl bara å kämpa på.. "andra människor" tycker ju att jag har det perfekt som bara jobbar i snitt 3 pass i veckan.. Men jag önskar inget hellre än att jobbat fler pass å mindre timmar åt gången.. Den ledigheten jag får av att jobba så långa pass är inte värt det för jag är ändå fullkomligt slut efter att jobbat 36 Tim på 3 dagar så ligger helt utslagen på min lediga tid å orkar inte göra nått.. Usch va gnällig jag är idag!:-P

Jag förstår dig verkligen. Den ledigheten är ju inte värt mycket när man jobbar så långa pass och är helt slutkörd.
  • LillaGrynet

Gammelmamma: Så du har alla snart 5 barnen med samma man.. Det är väldigt unikt! Bra jobbat att både få barn tidigt i livet och sen börja om på nytt igen

• PIO

Gammelmamma- okej :) klart att du ska börja blogga :) jag skulle ha läst din blogg. Tycker att det är häftigt att ni ska ha barn så nära varandra men kan oxå förstå att känslorna är blandade. Men vilken häftig upplevelse att få dela med sin dotter. Du är ju bara 42 tycker inte alls att det är fel att skaffa ett barn då. Skulle nog kännas värre om du va över 50 typ ;)

• JennieJ

Skriver här i lite smått panik?? Har åter igen fått hemska sammandragningar och tagit 2 Alvedon men om de inte släpper ska man då vända sig till förlossningen eller gynmottagningen? Är i vecka 22