• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Är det någon som vet hur det går för AgnesGN och hennes små tvillingar?

• snuppis

drömmer ni hemska drömmar? Två gånger har jag nu drömt att jag får missfall, massor med blod kommer =( ucha 

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-03-30 16:52:43 följande:
    Grattis zenoble :)

Varit på 29 veckors kontroll i dag. Lågt järn på 110 så bm tyckte jag skulle äta järn men blir så hård. Ska testa hemofer, lite mildare mot magen. Hjärtljud låg på 150 sf mått 28 ligger fortfarande på 8kg + i vikten.
    Fick ordinerat att ta det lugnt i helgen pga mina sammandragningar jag haft, blev det inte bättre skulle jag komma in med morgon urin på måndag morgon för analys för urininfektion som kunde vara orsaken till det. Blev det värre eller om jag börja läcka vatten eller börja blöda skulle jag ringa förlossningen.
    Prova Blutsaft annars, funkade jättebra för mig och ingen påverkan på magen Glad.

Jag kommer att vara hemma ett läsår och sedan sommarlovet. Maken kommer att vara hemma en dag/vecka under kommande läsår och sedan tar han över här hemma efter sommarlovet 2013. 
  • emma78

Glukosbelastning avklarad!
    Har aldrig gjort den tidigare...men denna gång slapp jag inte undan:) Tyckte faktiskt inte att det var så farligt.....jobbigast var att sitta på vårdcentralen,HUNGRIG som attan i 2 timmar!!Men värdet var bra,låg på 7!
    Hittade en skötväska när jag gick en runda på stan:) Igentligen ingen "riktig" skötväska utan en "bike"väska (tror jag det kallas) inne på stadium i exakt de färger som finns i vagnen! kostade bara 100 kr men idag var det ju nån medlemsdag så vi fick 25%:)) 74 kr för en skötväska kan man inte gnälla på!!

Här har nedtrappningen börjat på riktigt.....den yngste sonen slutade på fritids i går och själv har jag bara 7 arbetspass kvar!!Har inte fått grav.penningen beviljad men jag kommer att gå hem oavsett! Antingen så sjukskrivs jag eller så tar jag ut min semester för jag ORKAR verkligen inte jobba längre!!!  Så på ett eller annat sätt löser det sig!     

• LillSnurr82
    Havsjungfrun skrev 2012-03-30 19:01:16 följande:
    Prova Blutsaft annars, funkade jättebra för mig och ingen påverkan på magen . Jag kommer att vara hemma ett läsår och sedan sommarlovet. Maken kommer att vara hemma en dag/vecka under kommande läsår och sedan tar han över här hemma efter sommarlovet 2013. 

Okej det ska jag göra. Köper man det på Apoteket oxå eller? Här kommer min dotter som ännu ej börjat på dagis fortfarande vara hemma med mig och bäbis. Tycker det är onödigt att skola in henne nu. Hon är 15 månader. Hur länge hon blir hemma har vi ej bestämt ännu.
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-03-30 19:58:14 följande:

Okej det ska jag göra. Köper man det på Apoteket oxå eller? Här kommer min dotter som ännu ej börjat på dagis fortfarande vara hemma med mig och bäbis. Tycker det är onödigt att skola in henne nu. Hon är 15 månader. Hur länge hon blir hemma har vi ej bestämt ännu.
    Debrukar oftast ha det, annars finns det på hälsokost. Life har haft erbjudande på den stora flaskan ett tag nu om du har någon sådan affär i närheten.

Vi har 21 månader mellan våra äldsta och storebror fick också vara hemma med oss. I den ålder finns inget behov av dagis tycker jag. Skillnad nu när hon är 5 år.  
  • zenoble
    stjärnfrukt skrev 2012-03-30 16:54:26 följande:
    GRATTIS! vad skönt för dig att kunna släppa de saker som stressat dig! Nu får du springa o köpa lite lyxgrejer som kan vara kul o ha när man är gravid/ny bliven mamma så du verkligen passar på att njuta! 

Ja verkligen skönt att det löste sig! Man tänker ju på sånt där omedvetet hela tiden annars.

Trevlig kväll alla fina mammisar :)
  • LillSnurr82
    Havsjungfrun skrev 2012-03-30 20:10:33 följande:
    Debrukar oftast ha det, annars finns det på hälsokost. Life har haft erbjudande på den stora flaskan ett tag nu om du har någon sådan affär i närheten. Vi har 21 månader mellan våra äldsta och storebror fick också vara hemma med oss. I den ålder finns inget behov av dagis tycker jag. Skillnad nu när hon är 5 år.  

Åh tack, jo bor i stan så både life och Apoteket ligger utanför dörren typ :) Nej i den här ålder leker dom ju inte med jämngamla direkt. Agnes leker jätte bra med äldre barn , som sina kusiner och deras kompisar funkar bra. Hon gillar att härma äldre barn.. Så finns det ju öppna förskolan och sånt man kan underhålla dem med istället.. Så det blir nog bra. :)
  • Baby1112
    zenoble skrev 2012-03-30 16:14:31 följande:
    Jag tänkte också sprida lite glädje och positiv energi hihi :) vi vann budgivningen på bostadsrätten så vi flyttar nog in i maj eller juni efter renovering, så sköönt att ha det klart äntligen! 
    skulle få besked på posten idag ang, gravpenningen, fick inte det så ringde upp och beslutet togs idag att jag blev bevijlad Glad så från och med onsdag är jag hemma, ska bli skönt att kunna fokusera lite mer på sista delen av graviditeten och på sonen som inte är så gammal än. Härliga fredag Hjärta Hoppas ni andra får det någorlunda bra också trots eländiga krämpor!
    Vad kul! Grattis... :)
    Sådär ja
  • Baby1112
    JennieJ skrev 2012-03-30 10:15:10 följande:
    Äntligen lite positiva besked :) var på ul på speciallist mödravården och jag kommer kunna födda naturligt :) så skönt!! Och just nu vägde lille Theodor exakt 1,6 kilo
    Vad kul! Grattis! :)
    Sådär ja