• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112
    snuppis skrev 2012-03-30 18:47:04 följande:
    drömmer ni hemska drömmar? Två gånger har jag nu drömt att jag får missfall, massor med blod kommer =( ucha 

Drömmer massa kosntiga drömmar... Om allt! Superjobbigt när man vaknar upp helt genomsvett och anfådd... :)

Angående förskola så hade jag önskat plats till dottern till hösten så hon kan gå 15 timmar. Hade velat att hon skulle smygstarta lite sådär. De vänner jag har som är insatta säger nämligen att det är lättare att skola in tidigare och på få timmar än senare och full tid...
    Men hursomhelst så verkar vi inte få plats där vi önskat och jag har ingen lust att åka tvärs över hela stan för att lämna 15 timmar/vecka.
    Så vet inte hur vi ska göra nu... Suck...     
    Sådär ja
  • gammelmamma
    LillSnurr82 skrev 2012-03-30 19:58:14 följande:

Okej det ska jag göra. Köper man det på Apoteket oxå eller? Här kommer min dotter som ännu ej börjat på dagis fortfarande vara hemma med mig och bäbis. Tycker det är onödigt att skola in henne nu. Hon är 15 månader. Hur länge hon blir hemma har vi ej bestämt ännu.

Här finns det på ICA också, jag vet inte om det är dyrare där. JAg ger 100 kr för den lilla flaskan. 
  • LillSnurr82
    gammelmamma skrev 2012-03-30 21:15:57 följande:
    Här finns det på ICA också, jag vet inte om det är dyrare där. JAg ger 100 kr för den lilla flaskan. 

Kolla nätet där kosta den stora 209:- både på Apoteket och på life. Ska kolla vanliga mataffären i morgon. Tack för tipsen!
  • RocketQueen

Idag har jag tvättat alla kläder till bebisen Tvättat och vikt in allt i den nya byrån som står i det nyrenoverade rummet som ska bli bebisens Hur mysigt som helst att vika all yttepyttesmå kläder och tänka sig att det kommer en liten, liten människa som ska ha det där på sig och bo där inne. Alldeles overkligt...

• MissFörstånd
    Bumman79 skrev 2012-03-30 13:13:40 följande:
    Jag ringde i förrgår å då sa de att det hade gått typ 27 dagar så de hade några dagar till på sig....men OM man skulle fått igenom det så blir det ju så lite tid innan man ska gå hem och chefen blir väl sne...:P

Jag ringde fk idag om ett annat ärende och passade på att fråga hur dt gick med min gravpenning och då sa de att de faktiskt har 30 dagar på sig och det är faktiskt till på tisdag.... Han skulle iaf meddela att de måste ringa mig inom två arbetsdagar så jag får nått besked. Zenoble - grattis till beslutet Emma - tror vi har en lika, köpte en mörklila när dottern var liten och den ska vi använda denna gången också. OM vi inte får en pojk, då kanske kanske kanske jag köper en ny för hela 99:- . Väskan har varit helt perfekt i storlek och så så dt är ett bra köp!
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • zenoble
    MissFörstånd skrev 2012-03-30 22:38:21 följande:
    Jag ringde fk idag om ett annat ärende och passade på att fråga hur dt gick med min gravpenning och då sa de att de faktiskt har 30 dagar på sig och det är faktiskt till på tisdag.... Han skulle iaf meddela att de måste ringa mig inom två arbetsdagar så jag får nått besked. Zenoble - grattis till beslutet Emma - tror vi har en lika, köpte en mörklila när dottern var liten och den ska vi använda denna gången också. OM vi inte får en pojk, då kanske kanske kanske jag köper en ny för hela 99:- . Väskan har varit helt perfekt i storlek och så så dt är ett bra köp!

Håller tummarna för ett positivt besked för dig också då :)

Idag ska vi på dop för min sambos systerson, vi ska bli gudföräldrar och stå där framme i kyrkan, känner mig inte så pepp på det vill mest hålla mig i bakgrunden haha ;)
  • Ginny

I veckan var vi i Ullared och köpte BB-kläder till pluttis. Men tror ni att man tar fel storlek på byxorna! Så nu står jag där med en body i 50 och byxor i 62. Hade väl inte gjort något om de inte hade matchat men nu var ju tanken att de skulle användas ihop. Skit samma, det är ju ingen katastrof direkt. Lyckades även köpa mammalinnen i fel storlek (för litet). Är det bara jag som är väldigt tankspridd som gravid?

Beställt vagn har vi också gjort, det blev en Brio Happy! Ha en trevlig lördag.

• Havsjungfrun
    Ginny skrev 2012-03-31 08:38:52 följande:
    I veckan var vi i Ullared och köpte BB-kläder till pluttis. Men tror ni att man tar fel storlek på byxorna! Så nu står jag där med en body i 50 och byxor i 62. Hade väl inte gjort något om de inte hade matchat men nu var ju tanken att de skulle användas ihop. Skit samma, det är ju ingen katastrof direkt. Lyckades även köpa mammalinnen i fel storlek (för litet). Är det bara jag som är väldigt tankspridd som gravid?

Beställt vagn har vi också gjort, det blev en Brio Happy! Ha en trevlig lördag.
    Tankspriddheten är ett signum för oss gravida ;)
  • UnderbaraPojke

YES !! V 31 idag ... (30+0) ... 69 dagar kvar ....
    Så jäkla häftigt ...
    jag kan inte riktigt fatta hur snabbt det har gått... jisses.