• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Måste fråga ni som läcker ur brösten hur mycket läcker ni? Jag har läckt lite då å då några veckor vilket jag gjorde med sonen med men så imorse när jag vaknade var brösten stenhårda å alldeles ömma å nu bokstavligt talat rinner det ifrån dom, är det normalt så här tidigt? Kanske är det lättare att det blir så andra graviditeten? Någon som vet? Känns lite skumt eftersom de känns precis som under amning redan

• Tre Flickor
    zenoble skrev 2012-03-30 16:14:31 följande:
    Jag tänkte också sprida lite glädje och positiv energi hihi :) vi vann budgivningen på bostadsrätten så vi flyttar nog in i maj eller juni efter renovering, så sköönt att ha det klart äntligen! 
    skulle få besked på posten idag ang, gravpenningen, fick inte det så ringde upp och beslutet togs idag att jag blev bevijlad Glad så från och med onsdag är jag hemma, ska bli skönt att kunna fokusera lite mer på sista delen av graviditeten och på sonen som inte är så gammal än. Härliga fredag Hjärta Hoppas ni andra får det någorlunda bra också trots eländiga krämpor!

Grattis till beskedet om gravpenningen och grattis till den vunna budgivningen och bostadsrätten Glad Hoppas att ni hinner flytta in och komma i ordning i lugn och ro. När jag flyttade 2010 var jag gravid i vecka 38 och bebis kom 4 dagar efter flytten hihi.
  • Tre Flickor
    Elvis Mamma skrev 2012-03-31 10:42:44 följande:
    Måste fråga ni som läcker ur brösten hur mycket läcker ni? Jag har läckt lite då å då några veckor vilket jag gjorde med sonen med men så imorse när jag vaknade var brösten stenhårda å alldeles ömma å nu bokstavligt talat rinner det ifrån dom, är det normalt så här tidigt? Kanske är det lättare att det blir så andra graviditeten? Någon som vet? Känns lite skumt eftersom de känns precis som under amning redan
    Första graviditeten läckte jag mest och fick ha inlägg och topp på nätterna. Under andra graviditeten läckte det bara på dagarna och nu under tredje så kan det komma några droppar då och då om jag inte bär bh. När jag kliver ur sängen för att gå på toa på kvällen/natten/morgon och böjer mig framåt så kan det komma några droppar. Mest när jag ändrar läge från liggande till stående/sittande med andra ord.
  • Tre Flickor

Mardrömmar och sjuka drömmar har jag gott om.

En dröm som återkommit under varje graviditet och som jag drömde senast för ett par nätter sedan är att bebisen vägrar att ta brösten och jag går runt här hemma med bebis utan att ge den någon annan mat. Jag gör det inte för att vara elak eller skada bebis utan för att jag "glömmer bort" att mata bebisen för att den inte tar bröstet. Till slut dör bebisen för att den inte får mat och då vaknar jag till och gråter och har världens ångest förstås. Att kunna somna om efter den drömmen är helt uteslutet. Det konstiga är att jag drömmer den flera gånger och har gjort så under varje graviditet. Det skulle vara intressant att få den tolkad av någon som kan tolka drömmar. 

• Baby1112

Ginny: är också sjukt tankspridd. Brukar klaga över det till min sambo, för jag känner ju att det inte blir som det ska alltid... :/
    Då brukar han svara med ett litet leende: men älskling, du vet ju att du får fetvadd i hjärnan när du är gravid. (med ett tonfall som att det vore världens självklarhet)

• gammelmamma

Jag har varit tvungen att ta värk och sömntabletter ett par gånger när värken varit för jävlig, nu mår jag skit, tänk om jag har skadat barnet. Är supernojig över det idag.
    För övrigt har jag det jättejobbigt med urinlackage, nån mer? Jag tror att det är det. På dagarna måste jag ha bindor annars blir jag jätteblöt i trosorna. På nätterna vill jag gärna vara utan eftersom jag tycker det är så obekvämt, men de senaste veckorna har trosorna varit jätteblöta:( Jag har nämnt det hos BM, inte gjort nån jättegrej av det, men de jag har nämnt det för säger bara att det är normalt. I natt vet jag inte hur många gånger jag har varit uppe på toa, jag känner liksom inte att jag är kissnödig utan det bara rinner liksom.... 

• LillSnurr82

Gammelmamma: har du inte börjat läcka fostervatten då?

• gammelmamma
    LillSnurr82 skrev 2012-03-31 13:17:21 följande:
    Gammelmamma: har du inte börjat läcka fostervatten då?

Jag tror inte det, jag var inne på förlossningen för några veckor sen när jag hade mycket värk "neråt". Tyvärr fick jag en läkare som jag inte upplevde lyssnade på mig. Jag tycker det är så jobbigt att ringa in och tjata:( Jag är ju opererad för urinläckage så jag vet ju att jag har tendenserna men så här var det inte innan operationen. Det som är lite konstigt är att det kommer när jag ligger ner. Innan jag opererade mig kom det ju mer vid ansträngning och så.
  • Lina007

Ligger just nu i soffan då jag i skrivande stund har så ont i höger sida av magen. Jag vet inte om det är bebisen som håller på och börjar borra ner huvudet, spjärnar emot och trycker upp rumpan så magen blir stenhård, eller om det är en sammandragning. Men ont gör det, kan jag lova! :-P

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • snuppis

zenoble vad jobbar du med? nyfiken bara jag har också ansökt och är lite nervös.