• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    Tre Flickor skrev 2012-03-31 11:00:06 följande:
    Grattis till beskedet om gravpenningen och grattis till den vunna budgivningen och bostadsrätten  Hoppas att ni hinner flytta in och komma i ordning i lugn och ro. När jag flyttade 2010 var jag gravid i vecka 38 och bebis kom 4 dagar efter flytten hihi.

Haha ja samma sak som när vi flyttade 2010 så kom han 5 dagar efter flytten ;) kommer säkert bli samma sak denna gång. Men men man får ta det när det blir :)
  • zenoble
    snuppis skrev 2012-03-31 16:42:43 följande:
    zenoble vad jobbar du med? nyfiken bara jag har också ansökt och är lite nervös. 

Jag jobbar i storkök så tycker inte det var något snack om saken men man vet ju aldrig. Vad jobbar du med då? Får hålla tummarna!
  • RocketQueen

Känns som att hormonerna har börjat spöka lite. Skulle äta kokta ägg tidigare idag. Tyvärr var det såna där bråkiga ägg som inte alls hade lust att skalas. Efter att ha kämpat med äggskalen ett tag blev jag så arg att jag slängde alla äggen. Strax efter insåg jag att jag inte hade nån mat att äta längre och givetvis blev jag helt sinnessjukt hungrig i just den sekunden. Och ledsen... Helt galet ledsen... Normalt?

• snuppis
    zenoble skrev 2012-03-31 18:02:20 följande:
    Jag jobbar i storkök så tycker inte det var något snack om saken men man vet ju aldrig. Vad jobbar du med då? Får hålla tummarna!
    personlig assistent hela dygn, tack för att du håller tummarna 
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-03-31 13:13:29 följande:
    Jag har varit tvungen att ta värk och sömntabletter ett par gånger när värken varit för jävlig, nu mår jag skit, tänk om jag har skadat barnet. Är supernojig över det idag.
    För övrigt har jag det jättejobbigt med urinlackage, nån mer? Jag tror att det är det. På dagarna måste jag ha bindor annars blir jag jätteblöt i trosorna. På nätterna vill jag gärna vara utan eftersom jag tycker det är så obekvämt, men de senaste veckorna har trosorna varit jätteblöta:( Jag har nämnt det hos BM, inte gjort nån jättegrej av det, men de jag har nämnt det för säger bara att det är normalt. I natt vet jag inte hur många gånger jag har varit uppe på toa, jag känner liksom inte att jag är kissnödig utan det bara rinner liksom.... 
    LillSnurr82 skrev 2012-03-31 13:17:21 följande:
    Gammelmamma: har du inte börjat läcka fostervatten då?
    Eller är det rikliga flytningar? Det har jag, och jag blir riktigt blöt emellanåt!
  • PojkarnasMamma85

Hur vanligt är det att bm på ultraljudet såg fel på könet? Vi såg ju vad vi tror var en snopp ca 3 gånger, men kan man vara 100% säker på det ändå?

Det är maken som satt griller i huvudet på mig då han berättade om en jobbarkompis som de sa till på ultraljudet att det var en pojke och sen när barnet kom visade det sig vara en tjej istället.

• LillSnurr82

Har oxå mycket flytningar. Väldigt krämiga i konsistensen(ursäkta infon). Kommer om jag anstränger mig typ rör mig hastigt eller lyfter något. Hade det när jag vänta dottern oxå så det är nog vanligt men irriterande och jobbigt. :(

• fyrklöver81

ser de en snopp så är det nog så...

vi har tom bilder på den, så jag väntar definitiv  en liten pojke =)

• Bumman79
    Lina007 skrev 2012-03-31 16:19:40 följande:
    Ligger just nu i soffan då jag i skrivande stund har så ont i höger sida av magen. Jag vet inte om det är bebisen som håller på och börjar borra ner huvudet, spjärnar emot och trycker upp rumpan så magen blir stenhård, eller om det är en sammandragning. Men ont gör det, kan jag lova! :-P
    Jag hade oxå ont i höger sida av magen idag efter att ha stressat runt i förbutiken på jobbet i flera timmar..först kände jag som mensvärk men sen efter ett tag fick jag nästan kramp i magen...det gjorde skitont jag blev nästan rädd att det var dags att åka in till förlossningen...men efter en stund gick det över.
    Jag vet inte om det var för att man överansträngde sig det var sjukt stressigt på jobbet idag och man kutar hit å dit och lyfter tunga paket, delar ut korv, säljer cigg mm å köer hela tiden såklart...
    Något som vet vad det var som hände när jag fick sådär ont i högra sidan av magen?Sammandragningar?
  • Baby1112
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-31 19:33:39 följande:
    Hur vanligt är det att bm på ultraljudet såg fel på könet? Vi såg ju vad vi tror var en snopp ca 3 gånger, men kan man vara 100% säker på det ändå?

Det är maken som satt griller i huvudet på mig då han berättade om en jobbarkompis som de sa till på ultraljudet att det var en pojke och sen när barnet kom visade det sig vara en tjej istället.
    Funderar också på det. Vi ska också få en kille enligt RUL och jag såg själv något som var väldigt likt en snopp...
    Men...

Nu börjar funderingarna. Såg jag verkligen rätt? Osv... Köpte en blå body efter RULet, har inte vågat köpa mer, för jag är rädd att jag, min sambo och BM såg fel... :)  
    Sådär ja