• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-31 19:23:43 följande:
    Eller är det rikliga flytningar? Det har jag, och jag blir riktigt blöt emellanåt!

Ursäkta infon men det är väldigt rinnande, kan det var flytningar ändå? Med mina tre första hade jag inget sånt men med fjärde hade jag lite
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-03-31 21:42:29 följande:
    Ursäkta infon men det är väldigt rinnande, kan det var flytningar ändå? Med mina tre första hade jag inget sånt men med fjärde hade jag lite
    Ja, absolut. Jag får också så. Förra graviditeten åkte jag in till förlossningen pga det då jag trodde det var fostervatten som sipprade men det var det inte. Flytningarna kan komma i alla former under graviditeten, hos mig är det allt från kletigt till riktigt sega flytningar (nästan så jag tror det är slemproppen ibland) och så dessa vattniga flytningar som bara rinner rakt igenom trosorna och byxorna.
  • Baby1112
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-31 21:50:41 följande:
    Ja, absolut. Jag får också så. Förra graviditeten åkte jag in till förlossningen pga det då jag trodde det var fostervatten som sipprade men det var det inte. Flytningarna kan komma i alla former under graviditeten, hos mig är det allt från kletigt till riktigt sega flytningar (nästan så jag tror det är slemproppen ibland) och så dessa vattniga flytningar som bara rinner rakt igenom trosorna och byxorna.

Har också så... Väldigt olika. Tycker båda är lika jobbiga... Hatar flytningar i alla former!

Sådär ja
  • PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-03-31 22:08:17 följande:

Har också så... Väldigt olika. Tycker båda är lika jobbiga... Hatar flytningar i alla former!

Samma här! För mig blir det nästan värre med trosskydd också och så riskerar jag att få svamp med det också. Så det blir att byta trosor och byxor ofta istället.
  • gammelmamma

Vad skönt, inte att ni har det så klart men att det finns fler. Det luktar ju apa också, man får aldrig känna sig ren och fräsch.

• Baby1112

Gammelmamma: det där med att känna sig fräsch lägger jag ner efter plusset. Först ska man kräkas, sen blir man plufsig innan magen kommer ordentligt och lagom till det börjar man läcka från brösten och flytningarna exploderar... :)
    Det är så mysigt att vara gravid!!! :)

• PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-03-31 22:25:01 följande:
    Vad skönt, inte att ni har det så klart men att det finns fler. Det luktar ju apa också, man får aldrig känna sig ren och fräsch.
    Känner igen det där precis!
  • gammelmamma
    Baby1112 skrev 2012-03-31 22:36:41 följande:
    Gammelmamma: det där med att känna sig fräsch lägger jag ner efter plusset. Först ska man kräkas, sen blir man plufsig innan magen kommer ordentligt och lagom till det börjar man läcka från brösten och flytningarna exploderar... :)
    Det är så mysigt att vara gravid!!! :)

PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-31 22:36:55 följande:
     Kän ner igen det där precis!
    ja visst är det orättvist att man ska få allt:( Nej det har jag inte men jag kan inte påstå att jag tycker att det är mysigt att vara gravid. Allt det ni säger plus dålig sömn, värk, ojämt humör och lipar för allt och lite till. Man får inte äta och dricka vad man vill och man kan inte planera hur det ska bli...... Tur att man får nåt underbart i gengäld för allt 
  • Baby1112

Tredje natten i rad som dottern vaknar och vägrar somna om. Hon somnade till slut i mina armar... Det är också tredje natten som jag tar mig en nattmacka för att kunna sova igen. Blir så hungrig av att sitta vaken två timmar och försöka få dottern att somna...
    Kan inte vara bra för vikten i längden att äta nattmacka! Men det är så gott!!! :)