• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fyrklöver81

Ja härligt, många av er kommer ju få säkert om en 6 -8 veckor =) Själv har jag bf den 29juni , så jag är väl sist ut. Hoppas ändå få runt midsommar, några dagar för tidigt.

Vem är först ut? Någon som har bf de första dagarna i juni???

Spännande! 

• Lina007
    fyrklöver81 skrev 2012-04-01 08:45:11 följande:
    Ja härligt, många av er kommer ju få säkert om en 6 -8 veckor =) Själv har jag bf den 29juni , så jag är väl sist ut. Hoppas ändå få runt midsommar, några dagar för tidigt.

?Vem är först ut? Någon som har bf de första dagarna i juni???

Spännande! 

Enligt RUL så har vi BF 3/6
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • LillSnurr82

Jag har bf 17 juni men tror jag kommer få tidigare, kanske runt den 6-8 juni senast. Som det känns nu kan h*n komma vilken dag som helst. (men bara för jag säger det kommer jag väl få gå över tiden i två veckor typ) Namnen Märta eller Nils är helt bestämt om det inte skulle vara så att de verkligen inte passar när liten kommer.

• Emmelie Lindén

Jag är oxå i slutet BF 28 juni från RUL och kub BF 23 juni så de ska bli intressant åh se när lillasyster ska komma. Hellst innan midsommarafton om jag får bestämma!
    Jag gick över en vecka med Vilmer. Så de går man väll räkna med!

Fint namn du valt om de blir en tjej, Märta är oxå ett favvo namn.

Märta, Siri, Doris, Elsa, Meja....står på listan!!
    Men jag tycker de är svårt att bestämma sig denna gång!

Jag fråga min BM om flytningar, och hon sa att de kan se ut på 100 olika sätt och att de kan lukta illa, och de är helt och fullt normalt! Skönt!

• PojkarnasMamma85

Jag har BF 8 juni men jag ska göra ett planerat snitt, så då kommer han runt 10 dagar tidigare. Så han borde titta ut i slutet av maj.

• RocketQueen

Ni som har gjort det här förr, hur funkar det här med förvärkar? Inatt vaknade jag inte mindre än tre gånger av att jag fick jätteont i magen, som en blandning mellan akut mensvärk och smärtsamma sammandragningar ungefär. Efter en stund så släppte det och jag kunde somna om och sen kom det tillbaka senare. Som sagt, tre gånger. Först blev jag livrädd att det var bebisen som bestämt sig för att komma två månader för tidigt och då medan mannen var iväg på nattjobb. Sen när jag insåg att det inte alls var regelbundet och faktiskt gick över så lugnade jag mig.

Men vad tror ni? Är det förvärkar eller är det dags att bli nervös över att nåt är fel? Bebisen tumlar runt som vanligt så han verkar ju må bra iaf.

• PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-04-01 11:00:39 följande:
    Ni som har gjort det här förr, hur funkar det här med förvärkar? Inatt vaknade jag inte mindre än tre gånger av att jag fick jätteont i magen, som en blandning mellan akut mensvärk och smärtsamma sammandragningar ungefär. Efter en stund så släppte det och jag kunde somna om och sen kom det tillbaka senare. Som sagt, tre gånger. Först blev jag livrädd att det var bebisen som bestämt sig för att komma två månader för tidigt och då medan mannen var iväg på nattjobb. Sen när jag insåg att det inte alls var regelbundet och faktiskt gick över så lugnade jag mig.

Men vad tror ni? Är det förvärkar eller är det dags att bli nervös över att nåt är fel? Bebisen tumlar runt som vanligt så han verkar ju må bra iaf.
    Förmodligen är det förvärkar om de inte är regelbundna. Jag hade förvärkar i över en månads tid när jag väntade första sonen. De gjorde fruktansvärt ont! Sen när de riktiga värkarna kom så blev jag rätt säker på att det var dags, fast de gjorde konstigt nog inte lika ont som förvärkarna. När de riktiga värkarna kom så var det en tydlig början, topp och dal och sen slutade det men kom tillbaka lika tydligt. Först kom de en gång i timmen, sen blev det en gång per halvtimme och till sist blev det en gång per 5 min och då åkte vi in.
  • Tre Flickor

Jag är väl en av de med tidigast BF.
    Jag har bf 30 maj enligt tidigt UL och 1 juni enligt SM.
    Det är 59 dagar kvar till BF men tänker man på att bebis är "klar" i vecka 37 så försvinner genast 21 dagar och 38 återstår tills saker kan börja hända.

Det känns pirrigt Glad