• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • NinnaBus
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:39:17 följande:
    Idag kl.13.55 föddes Emilio

Grattis till sonen!!!
    Hoppas att du mår bättre snart.
    Kram  
  • RocketQueen
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:40:08 följande:
    Värkarna startade inatt o gick inte att stoppa med bricanyl så det blev akutsnitt. Går inte in i detaljer hur det gick för vill inte skrämma någon som ska snittas...men bra gick det inte o jag ligger nu med maxdos morfin, Alvedon, Ipren m.m men har ändå ont...ligger här alldeles ensam då mannen är med sonen på neo Emilio mår iaf bra efter omständigheterna
    Fy vad läskigt, hoppas du kryar på dig snart, men vad skönt att lillkillen mår bra iaf. Hoppas du mår bättre snart!
  • Polarlantis
    Värkarna startade inatt o gick inte att stoppa med bricanyl så det blev akutsnitt. Går inte in i detaljer hur det gick för vill inte skrämma någon som ska snittas...men bra gick det inte o jag ligger nu med maxdos morfin, Alvedon, Ipren m.m men har ändå ont...ligger här alldeles ensam då mannen är med sonen på neo Emilio mår iaf bra efter omständigheterna
    Stort grattis till den lille! Härligt att Emilio mår bra! Inte bra att du mår skit dock, massor med pepp till dig! Vilken vecka var du i nu?
  • LillSnurr82

Stort grattis, hoppas du mår bättre snart! Många kramar!
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Polarlantis

Alltså...mer mysitiska känningar och symptom...
    Någon mer som har som ilningar ner i underlivet...som iskalla ilningar innuti liksom? Är det det som kan vara fixering? Känns mest när den lille rör sig....
    Blir också väldigt förvirrad ang sammandragning/förvärkar. Alltså, går jag är magen stenhård hela tiden, är den inte det på er?  Antalet sammandragningar ökar iaf...
    Läste att ngn mer mådde illa...det har jag gjort hela dagen, urk. Har ätit lite hela tiden nästan. AStrött också så kanske det beror på det... 
    Någon som har lust att spekulera lite med mig? 

• Ensortsmamma

Zvartaliljan:
    Stort grattis till lilla killen, vilket fint namn.
    Lider med dig att du ska behöva ha så ont och inte få ha din son och man hos dig. Önskar er all lycka

• Baby1112

Zvartaliljan: Grattis till sonen! Och krya på dig!!!

Gammelmamma: Tråkigt med din pappa. Beklagar!!!

Polarlantis: Har ungefär som du... Så fort jag rör mig blir magen stenhård. Har legat hela helgen med mer regelrätta sammandragningar och värkar. Tycker det känns väldigt obehagligt. Hade inget sånt med dottern, utan när värkar satte igång så kom hon liksom efter ett par timmar. Så här har jag inte lust att ha det i flera veckor...
    Har ett nästan konstant tryck nedåt och min bm sa att bebis håller på att fixera sig. Nä, den håller på att hoppa ut sa jag då... Men hon bara skrattade och sa att det kan kännas så :) Tycker det mest läskiga är när man får såna hugg att man måste stanna upp i en rörelse...

Har glukosbelastning imon och är inte alls taggad... BLÄ!!!        

Sådär ja
  • LillSnurr82

Gammelmamma: Beklagar sorgen över din far, måste vara tungt :( kramar till dig!

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • lycka 4

Grattis till emilio , jätte fint namn. Skönt att han mår bra å hoppas du blir bättre snart kram