• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Gurkburk
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 09:16:18 följande:
    Jag hoppas på oss båda!!!
    Jag med! Solig
  • Mysmamma70

Och alla andra som blöder naturligtvis, kram till alla som vill ha!

• Bees knees
    smulan12 skrev 2011-11-09 07:36:24 följande:
    GOOD MOORGON!
    Jaha. Här sitter jag. Tungan ute
    Har varit vaken sen 06 och gav upp hoppet om att somna igen efter en timmes försök. Jag som ALDRIG varit en morgon människa, snarare tvärt om... Så nu sitter jag här, klarvaken i mörkret.och väntar på att gubben och alla ni här ska vakna så jag har något att göra sen Tungan ute
    Nämen! det har hänt mig med!
    jag brukar adrig vakna självmant tidigt på morgonen och kan ALLTID somna om, men hela veckan har jag vaknat tidigt!
    vaknade 02.00 i natt och ville att det skulle vara morgon.
  • MLT
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-09 07:56:24 följande:
    Känner mig ur och smått illamående. Skulle vilja skrika ut till alla att vi väntar barn så att alla förstår varför man mår som man gör... Nu ska man gå runt och le och inte visa något... Suck. Hur gör ni?
    Jag har berättat för familjen och ett par vänner, kommer inte hålla det hemligt då jag inte ser någon mening med det. Har fått två missfall, ett innan sonen och ett i juli i år så det är inte hela världen om det inte går vägen och absolut ingen anledning (för mig) att hålla graviditeten hemlig. Får jag missfall är det bara skönt att folk vet varför jag är låg, eller som sist behövde barnvakt när jag skulle in och skrapas.
  • Sladdis

Jag har börjat sova dåligt över lag.Rynkar på näsan Jätteskumt. Brukar sova bra, men nu tar det flera timmar att somna trots att jag är jättetrött när jag lägger mig och så vaknar jag flera timmar innan jag ska upp. Varför är det så? Är det hjärnan som går på högvarv, eller?

• Lyckliglottad

Hoppar in jag med :) Plussade i fredags och väntar barn nummer 3

BF 12 juli ungefär

• Lyckliglottad
    Sladdis skrev 2011-11-09 09:50:35 följande:
    Jag har börjat sova dåligt över lag.Rynkar på näsan Jätteskumt. Brukar sova bra, men nu tar det flera timmar att somna trots att jag är jättetrött när jag lägger mig och så vaknar jag flera timmar innan jag ska upp. Varför är det så? Är det hjärnan som går på högvarv, eller?
    samma jag med tror att det är för att man är upp i varv tänker och undrar så mycket så är det i alla fall för mig
  • smulan12
    Bees knees skrev 2011-11-09 09:45:13 följande:
    Nämen! det har hänt mig med!
    jag brukar adrig vakna självmant tidigt på morgonen och kan ALLTID somna om, men hela veckan har jag vaknat tidigt!
    vaknade 02.00 i natt och ville att det skulle vara morgon.
    Haha ja det är hopplöst.Tungan ute Har vaknat 2-3ggr varje natt i 1.5vecka men har alltid kunnat somna om. men nu senaste dagarna har jag vaknat runt 5-6 och haft svårt men sen har det gått efter en stund. Men inte idag...Tungan uteLustigt hur kroppen kan ändra sig.Glad
  • Lyckliglottad
    Gurkburk skrev 2011-11-09 08:55:03 följande:
    God morgon! Här kastas man mellan hopp och förtvivlan. Var ju hos gyn igår där läkaren konstaterade att gravtestet var mycket svagt. Fick rätt mycket molvärk igår kväll igen och låg i sängen hela kvällen. Supertrött och snuvig, precis som i förra graviditeten. Det kom lite brunt på pappret när jag var på toa och jag kände mig ganska ynklig och ledsen.

Så nu på morgonen tog jag mod till mig och tog ett nytt gravtest med inställningen att det skulle bli blankt eller väldigt svagt. Det kom inget plus direkt så jag tog ett djupt andetag och gick iväg. Tillbaka till testet efter 1,5 min och möttes av ett tydligt plus. Ok inte lika starkt som kontrollstrecket, men det var ingen tvekan om att där var ett plus. Vet inte riktigt vad jag ska tänka om det.

Sen ringde BM och berättade att mina körtelvärden såg bra ut. TSH 1,4 (referensintervall för gravida 0,5-2,0), T4 18 (ref 14-22). Det var ju skönt i alla fall.

Nu är det bara att vänta. Vänta på mer blod, vänta på mer gravidsymptom, vänta på starkare/svagare plus, vänta på nästa VUL om en vecka, vänta på någon form av besked...
    kan dom inte mät HCG med Blodprov för att se att graviditeten går framåt som den ska då? Hoppas verkligen inte på missfall och hoppas det blir bra för dig :)
Svar på tråden Juli bebis 2012