Gurkburk skrev 2011-11-09 08:55:03 följande:
God morgon! Här kastas man mellan hopp och förtvivlan. Var ju hos gyn igår där läkaren konstaterade att gravtestet var mycket svagt. Fick rätt mycket molvärk igår kväll igen och låg i sängen hela kvällen. Supertrött och snuvig, precis som i förra graviditeten. Det kom lite brunt på pappret när jag var på toa och jag kände mig ganska ynklig och ledsen.
Så nu på morgonen tog jag mod till mig och tog ett nytt gravtest med inställningen att det skulle bli blankt eller väldigt svagt. Det kom inget plus direkt så jag tog ett djupt andetag och gick iväg. Tillbaka till testet efter 1,5 min och möttes av ett tydligt plus. Ok inte lika starkt som kontrollstrecket, men det var ingen tvekan om att där var ett plus. Vet inte riktigt vad jag ska tänka om det.
Sen ringde BM och berättade att mina körtelvärden såg bra ut. TSH 1,4 (referensintervall för gravida 0,5-2,0), T4 18 (ref 14-22). Det var ju skönt i alla fall.
Nu är det bara att vänta. Vänta på mer blod, vänta på mer gravidsymptom, vänta på starkare/svagare plus, vänta på nästa VUL om en vecka, vänta på någon form av besked...
kan dom inte mät HCG med Blodprov för att se att graviditeten går framåt som den ska då? Hoppas verkligen inte på missfall och hoppas det blir bra för dig :)