• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ella Jade
    JonnaA87 skrev 2011-11-09 13:23:02 följande:
    Fan va bra du har de!! jag blödde lite i förrgår och igår..har ringt närakuten mvc å två olika gynmottagningar...men de blir inte tal om å få komma in och kolla...e så sjukt förbannad...de e ju fan att man ska behöva gå å oroa sej när man kan kolla om allt står rätt till...hur svårt kan de vara för dom egentligen?!
    Får du inte komma in på en koll på en privatmottagning??
  • MLT
    frånochmeddu skrev 2011-11-09 12:30:07 följande:
    Tjejer, vad har ni för cravings?! Jag börjar bli argpåmig själv nu,är konstanthungrig och så jääkla saltsugen!!
    Citron-té, bara måste ha det, tar tom med mig i väskan! Sen är jag väldigt hungrig och sugen på godis och kolhydrater i allmänhet. Ska uppträda i morgon i scenkläder jag la undan för 3-4 veckor sedan och jag är orolig att de kommer sitta supertight i morrn för jag har ätit så onyttigt senaste 1½ veckan :)
  • frånochmeddu
    tundra skrev 2011-11-09 13:14:48 följande:
    Tokig i grapefruit just nu!
    De blinkade i neon på Ica igår så jag har en hel hög på köksbänken. 
    Haha så knäppt att det kan bli så egentligen.. :p
    MLT skrev 2011-11-09 13:45:49 följande:
    Citron-té, bara måste ha det, tar tom med mig i väskan! Sen är jag väldigt hungrig och sugen på godis och kolhydrater i allmänhet. Ska uppträda i morgon i scenkläder jag la undan för 3-4 veckor sedan och jag är orolig att de kommer sitta supertight i morrn för jag har ätit så onyttigt senaste 1½ veckan :)
    haha.. jag har en kaffetermos & en lokaflaska i väskan.. är också helt galen i citron! hahah, näädå, du får se till att vara "nybajsad" innan, hahah
    BF 16 Juli 2o12<3
  • Gurkburk
    JonnaA87 skrev 2011-11-09 13:23:02 följande:
    Fan va bra du har de!! jag blödde lite i förrgår och igår..har ringt närakuten mvc å två olika gynmottagningar...men de blir inte tal om å få komma in och kolla...e så sjukt förbannad...de e ju fan att man ska behöva gå å oroa sej när man kan kolla om allt står rätt till...hur svårt kan de vara för dom egentligen?!
    Till viss del förstår jag akuten att de inte tar emot (även om jag själv var där flertalet gånger i min förra graviditet just pg av blödningar), det är ju inte akut på så sätt att man behöver omedelbar vård och tyvärr är det ju inte så mycket det kan göra. Men att få boka en tid för ett VUL hos en gynmottagning borde man få göra. Det är fruktansvärt påfrestande att gå runt och oroa sig. Min gyn, privat mottagning men som har avtal med landstinget, var det inga konstigheter med. Jag ringde på morgonen och var helt inställd på att få tjata till mig ett VUL om några veckor, men innan jag ens hann be om det sa de åt mig att komma dit och jag fick tid för VUL samma dag.

Problemet att göra tidiga VUL, insåg jag i min förra graviditet, är att de inte kan göra något annat än att konstatera hur det ser ut exakt vid den stunden. Jag var på fyra VUL som såg bra ut trots blödningar. Två dagar efter det sista av dessa VUL fick jag blödningar med stora klumpar i och åkte in. Fostret hade dött dagen innan, dvs mindre än ett dygn efter att det såg helt ok ut på VUL. Även fast vi hade sett hjärtslag och att de inte hade sett något fel. Därför är jag lite blandad i mina känslor kring tidiga VUL. Den här gången vet jag att de inte säger så mycket mer än exakt hur det ser ut för stunden. Det kommer inte lugna mig att göra VUL då jag vet att det kan gå fel på vägen därifrån. Samtidigt är det skönt att få veta att just nu ser det i alla fall bra ut, eller få konstaterat att det är kört så att man kan hantera det. Just denna ovetskap är det som är jobbigast, rena tortyren.
  • JonnaA87
    Gurkburk skrev 2011-11-09 13:59:25 följande:
    Till viss del förstår jag akuten att de inte tar emot (även om jag själv var där flertalet gånger i min förra graviditet just pg av blödningar), det är ju inte akut på så sätt att man behöver omedelbar vård och tyvärr är det ju inte så mycket det kan göra. Men att få boka en tid för ett VUL hos en gynmottagning borde man få göra. Det är fruktansvärt påfrestande att gå runt och oroa sig. Min gyn, privat mottagning men som har avtal med landstinget, var det inga konstigheter med. Jag ringde på morgonen och var helt inställd på att få tjata till mig ett VUL om några veckor, men innan jag ens hann be om det sa de åt mig att komma dit och jag fick tid för VUL samma dag.

Problemet att göra tidiga VUL, insåg jag i min förra graviditet, är att de inte kan göra något annat än att konstatera hur det ser ut exakt vid den stunden. Jag var på fyra VUL som såg bra ut trots blödningar. Två dagar efter det sista av dessa VUL fick jag blödningar med stora klumpar i och åkte in. Fostret hade dött dagen innan, dvs mindre än ett dygn efter att det såg helt ok ut på VUL. Även fast vi hade sett hjärtslag och att de inte hade sett något fel. Därför är jag lite blandad i mina känslor kring tidiga VUL. Den här gången vet jag att de inte säger så mycket mer än exakt hur det ser ut för stunden. Det kommer inte lugna mig att göra VUL då jag vet att det kan gå fel på vägen därifrån. Samtidigt är det skönt att få veta att just nu ser det i alla fall bra ut, eller få konstaterat att det är kört så att man kan hantera det. Just denna ovetskap är det som är jobbigast, rena tortyren.
    Jo herre gud det förstår jag me hade ju aldrig funkat om dom skulle kolla alla men d e ju så jäkla jobbigt å behöva gå å oroa sej d mår ju kroppen verkligen inte bra av...men men de löser la sej finns ju inte mkt man kan göra än å vänta å se...ska till mvc imon på första besöket...hoppas att hon kollar då så allt e bra!
  • Gurkburk
    JonnaA87 skrev 2011-11-09 14:04:43 följande:
    Jo herre gud det förstår jag me hade ju aldrig funkat om dom skulle kolla alla men d e ju så jäkla jobbigt å behöva gå å oroa sej d mår ju kroppen verkligen inte bra av...men men de löser la sej finns ju inte mkt man kan göra än å vänta å se...ska till mvc imon på första besöket...hoppas att hon kollar då så allt e bra!
    Jag var faktiskt så fräck i min förra graviditet att jag åkte till gynakuten utan att ringa först. Åkte bara dit och de nekade mig aldrig att bli undersökt. Ringde jag innan sa de åt mig att avvakta, men jag mådde så psykiskt dåligt att jag inte pallade att bara gå hemma och vänta. Den här gången har jag som sagt haft turen att få tag på en gyn som gör VUL utan diskussion. Tycker det är konstigt att de privata klinikerna nekar dig, de får ju betalt.

Jag vet vad du går igenom, det är fruktansvärt att blöda när man är gravid och inte kunna få några besked. Stor kram på dig. Håller tummarna för att det går bra för dig och alla oss andra. Lite väl många i den här tråden som blöder
  • Mysmamma70

Jag fick en ganska liten blödning med klumpar inga smärtor. Började i söndags, v 5+1. Åkte till KK akut på måndagen och blev hemskickad utan undersökning.

Ringde idag och överdrev mina besvär, fick komma in och träffade en mycket mer sympatisk BM.

Det visade sig vara ett tidigt MF.

Nu har vi haft många MF i denna tråd så kvoten borde vara fylld. Lämnar er och önskar er lycka till med era julibebisar

• frånochmeddu
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 14:13:43 följande:
    Jag fick en ganska liten blödning med klumpar inga smärtor. Började i söndags, v 5+1. Åkte till KK akut på måndagen och blev hemskickad utan undersökning.

Ringde idag och överdrev mina besvär, fick komma in och träffade en mycket mer sympatisk BM.

Nu har vi haft många MF i denna tråd så kvoten borde vara fylld. Lämnar er och önskar er lycka till med era julibebisar
    usch vad tråkigt beklagar!!!
    BF 16 Juli 2o12<3
  • Gurkburk
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 14:13:43 följande:

Oh så tråkigt

Jag är nu i stort sett helt inställd på att jag kommer ingå i den där kvoten inom kort. Blir så himla ledsen och besviken, men försöker intala mig själv att det är bättre tidigt i graviditeten än senare och jag har trots allt blivit gravid två gånger på relativt kort tid. De få gravidsymptom jag har haft på graviditet är nu som bortblåsta. Jag har inte blött mer än den där relativt stora blödningen i måndags, men det kommer svagt rödbrunfärgat på pappret när jag är på toa. Liknar alltför mycket hur mitt missfall började förra gången. Mitt har inte satt igång ännu, det bör komma mer blod, men det är nog bara en tidsfråga.
Svar på tråden Juli bebis 2012