• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • frånochmeddu

Tjejer, vad har ni för cravings?! Jag börjar bli argpåmig själv nu,är konstanthungrig och så jääkla saltsugen!!

BF 16 Juli 2o12<3
  • Ella Jade

Får jag bara fråga en sak.. Om jag vet hundra en måndag att jag då har ägglossning, på tisdagen får jag lite mer ont o känner att ngt händer.. På ons har jag ingen smärta alls. Jag antar då att ägget lossade på tisdagen. Men det behöver inte innebära att jag blev befruktad just då, lr jo? Hur långt tid kan dt ta? Tänker på de som är säker på ÄLmen beräkningen ändras sen.. Flåt för dum fråga! :)

• Lyckliglottad
    frånochmeddu skrev 2011-11-09 12:30:07 följande:
    Tjejer, vad har ni för cravings?! Jag börjar bli argpåmig själv nu,är konstanthungrig och så jääkla saltsugen!!
    Mandariner och Choklad är jag tokig i just nu :-P
  • Sladdis
    frånochmeddu skrev 2011-11-09 12:30:07 följande:
    Jag är också hungrig hela tiden. Måste ha med mig mackor att äta på jobbet på fm fast jag ätit frukost. Har jag aldrig gjort innan. Och så är jag helt såld på apelsinjuice och salt. Härligt att man känner något fast det är så tidigt.Glad
  • tundra

Ja spermierna överlever 3 dygn så det kan ju dröja innan de befruktar ägget.

• frånochmeddu
    Sladdis skrev 2011-11-09 12:41:34 följande:
    Jag är också hungrig hela tiden. Måste ha med mig mackor att äta på jobbet på fm fast jag ätit frukost. Har jag aldrig gjort innan. Och så är jag helt såld på apelsinjuice och salt. Härligt att man känner något fast det är så tidigt.Glad
    asså citronloka & tonfisk i olja Hjärta HAHA! Helt sjukt, det är det enda jag tänker på för tusan.. Mannen försöker tvinga i mig kiwi & annat nyttigt som jag kan småäta på,men jag vill har kex & vitlöks-bonjour.. Haha..! Han säger att jag redan gått upp1-2 kg :'( FY!! Hur ska ni göra för att hålla vikten nere?
    Jag ska promenera MINST 45 min/dag i rask takt, har hört att promenader hjälper till så att förlossningen blir lättare också:)
    BF 16 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu
    Lyckliglottad skrev 2011-11-09 12:39:44 följande:
    Mandariner och Choklad är jag tokig i just nu :-P
    vanligtvis ÄLSKAR jag choklad, men konstigt nog är jag inte alls sugen på det nu.. Wierd!
    BF 16 Juli 2o12<3
  • tundra

Tokig i grapefruit just nu!
    De blinkade i neon på Ica igår så jag har en hel hög på köksbänken. 

• Ella Jade
    bevingad skrev 2011-11-09 12:09:12 följande:
    Jag håller tummarna stenhårt!!!
    Jag har bestämt mig för att liten ska stanna kvar i magen i 9 månader!!!
    Så jag hoppas den håller med mig!!
    Har du blött något mer nu?
    Ja visst är det nästan ovissheten som är det värsta...
    Håller verkligen tummarna för dig!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • JonnaA87
    Gurkburk skrev 2011-11-09 11:00:26 följande:
    Det var typ vad läkaren sa till mig också. VUL på onsdag om en vecka igen. Skönt i alla fall att jag har en gyn som man inte behöver tjata på för göra VUL, inte ens så här tidigt är det någon diskussion.
    Fan va bra du har de!! jag blödde lite i förrgår och igår..har ringt närakuten mvc å två olika gynmottagningar...men de blir inte tal om å få komma in och kolla...e så sjukt förbannad...de e ju fan att man ska behöva gå å oroa sej när man kan kolla om allt står rätt till...hur svårt kan de vara för dom egentligen?!
Svar på tråden Juli bebis 2012