• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Lyckliglottad

Vill skickar massa kramar till Ella och Cissi {#emotions_dlg.flower}  Beklagar verkligen!!! Hoppas det tar sig igen snart för er.

• Vitsippa80

Usch, tänker på er alla som drabbats av missfall och utomkvedes. Lider verkligen med er och hoppas att ni kommer igen i BF augusti-tråden! Kram till er alla

• MLT

Beklagar missfallen, fy vad tråkigt! Stor kram!

• Sladdis

Nu har jag också varit på hälsosamtal. Inskrivning blir 6:e dec då jag är i 9:e veckan (8+5). Kändes härligt att vara där men samtidigt känns allt så osäkert. Har ju själv haft ett MF och när jag läser om andra här på tråden som blöder, får MF och UKH vågar jag inte hoppas att jag ska klara hela vägen.

Hoppas att ni som inte klarade det denna gången snart är på banan igen med små frö.Hjärta    

• Mysmamma70

Hur snart efter ett MF kan man ha oskyddat sex igen, glömde att fråga...

• vädursflicka

Beklagar Ella Jade och Cissi! Det står nog inte på förrän ni står där med ett nytt plus! :) 

Själv blir man ju tyvärr inte mer lugn av att se att fler och fler får blödningar och mf eller ukh...:( Just nu längtar jag ihjäl mig till VUL:et den 22:a...så man kan se att allt ser bra ut hittills...kommer vara i v 7+6 då så ska bli spännande att se vad man kan se :)

I helgen kommer vi nog att berätta för våra föräldrar samt ett par kompisar...känns lite nervöst men samtidigt kul..! 

• Gurkburk
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 19:09:10 följande:
    Hur snart efter ett MF kan man ha oskyddat sex igen, glömde att fråga...
    Vid mitt missfall blev vi tillsagda att vänta tills det slutat blöda helt, sen var det fritt fram. Däremot rekommenderade de att vänta en menscykel tills vi försökte bli med barn igen. Anledningen till det var att ibland kan det bli lite rester kvar, men de kommer oftast ut med nästa mens samt att det är bra att läka mentalt innan man ger sig på det igen. MF är ju oftast en stor sorg och en traumatisk upplevelse.
  • Gurkburk
    Ella Jade skrev 2011-11-09 18:23:38 följande:
    Tack snälla {#emotions_dlg.flower}

Det är med stor sannolikhet UKH, tror jag iallafall, stämmer överens mest med allt. Sen får vi se om jag klarar mig utan operation eller inte. Men tack för dina ord, känns väldigt skönt att höra att chansen är stor att bli gravid ändå efteråt. En vän till mig blev gravid efter första försöket också efter sin operation. Tung att det slutade som det gjorde, men på ett sätt skönt att jag nu iallafall har fått svar. Får se vad hon säger mer imorgon.

Kram
    Så sorgligt Har du ont? Jag har fått för mig att UKH gör rejält ont.

Stor kram.
  • vädursflicka

Är det förresten nån annan som tappat aptiten, och tycker det är jobbigt att äta pga illamående eller så..??

Själv var jag ju ashungrig till en början, men nu de senaste dagarna har jag varit lite smått illamående, haft halsbränna, samt absolut ingen aptit. Hårt tunnbröd och riskakor går bra att äta, men vilken varm eller mjuk mat som helst bara växer i munnen...:( jobbigt, för samtidigt känner jag mig ju ganska hungrig också, även om det inte alls är lika mkt som förut :P 

Svar på tråden Juli bebis 2012