• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Caspian somnade om i sin säng efter andra amningen, tänkte smyga upp och äta frukost själv för en gång skull... I stället för att själv somna om o sova bort halva dagen...

Jag läste den sorgliga bloggen i går, vilken obeskrivlig smärta!
    Sambon frågade vad jag gjorde och blev nästan arg, "läs inte sånt!"
    Ja, jag beklagar det fruktansvärda som hänt!

• smulan12

Nej jag förstår er som låter bli. Jag hade nog också låtit bli om jag varit utomstående. Är så nära med ens egna graviditet och allt. Men nu är man i det vare sig man vill eller inte.
    Sovit riktigt illa i natt. Somnade sent och sen har Noah vaknat ofta och kl 6 bestämde han sig för att vara vaken. Somnade inte förrens 9 igen. Och nu känns det ju lite sent att lägga sig igen. :/

• HannaVirrpanna

Smulan: självklart kan man inte hålla sig borta. Nu dog jag lite, grät gjorde jag också. Man får verkligen vara tacksam att allt gått så bra med ens egna barn! Fick du se pojkarna?

• FruSandra

Smulan de här va de värsta jag har läst.. Tårarna sprutar och jag hulkar som tusan. De går inte ens att förstå deras smärta

• Sladdis

Smulan: Fy fan. Det är inte mänskligt!!!!!!!! gråter också och tackar min lyckliga stjärna för att allt gick bra även denna tredje gång!

• anjiali

Någon som kan hjälpa mig tolka viktväktarnas recept. Om det står 600 g (100g) potatis hur mycket ska jag ta ??? Lite förvirrande tycker jag :-/

• Sladdis

Anjiali: Har aldrig gjort något av deras recept men 600 gr potatis är 12p och 100 gr är 2p. Är receptet för flera personer för 600 gr verkar mycket för en person. Det ska finnas ett forum på VV:s hemsida. Någon där kanske vet.

• anjiali

4 personer. Så det blir 3 p/person då. Kan nog stämma då för resten sv. Receptet är grönsaker och fetaost och en portion är 8 p.

• smulan12

Ja jag fick se dom. Fick se dom på namngivningen. Fick se kort på dom först och det skar i hjärtat. Så små och fina. Det kan omöjligt finnas något värre än att mista sina barn. Förmodligen kommer hon lägga upp bilder på dom sen. Så ni vet om ni är känsliga.
    Känns som ett under att jag fortfarande kan helamma, först separation och sen dog barnen. Men det går.

• FruSandra

Vad klär ni på era barn när ni går på vagnpromenad? Skriv gärna också vart ni bor i Sverige..
    Ja tycker de är skitsvårt att veta vad man ska ha på..
    Vilgot är som en kamin. Ja brukar bara ha byxa, body, strumpor, mössa, en baseballjacka sen filt på + de där vagngrejen (namn?) som är över benen..
    O ja bor i Gnesta.. (Södermanland)