• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna

Smulan: kan tänka mig att det var jobbigt! Men ändå att det kändes viktigt. Din bror och hans sambo måste vara sjukt starka som fortfarande är friska i huvet!

• HannaVirrpanna

Jag har på kofta, tjocksockar, tunna vantar, mössa och filt. Ibland skyddet man har till vagnen, lock kanske det kallas. Ibland har jag stickade brallor på också. Bor i Norrland.

• SaJo81

vår lille pojk har bara dom kläderna han har på sig inne, alltså body, byxor och strumpor, om det blåser mycket har han en tunnare mössa, sen har han en filt över sig!

Vi bor i Kungsbacka (Halland) 

• Trolla75

Oftast hänger han i bärselen och då i byxor, body, mössa och baseballjacka...

Men nu har det blåst o regnat de sista dagarna så då har jag haft på honom byxa o body och sedan PO.P windstopper overallen

Använder sällan vagnen och skyddet man knäpper över har jag inte hittat än, skötväskan, regnskydd och själva vagnskyddet ligger någonstans bland röran nere i källaren...? Men vet inte i vilken ende jag ska börja leta? ;)

Håller ju på o sorterar och försöker göra mig av med barnkläderna... Alla urvuxna flickkläder och Caspians urvuxna åker ut på tradera och med på barnloppisar här runt omkring...
    Tjänar ju en hacka ;)

• smulan12

Hannavirrpanna: ja det kändes viktigt, och efteråt skönt även om det var sjukt jobbigt då. Ja dom är så otroligt starka tillsammans. Dom var det redan innan allt detta. Dom är verkligen som gjorda för varann. Sällan man träffar några som man känner passar så bra ihop längre. Dom kämpar verkligen både enskilt och ihop. En annan hade nog blivit fullständigt knäpp.

• smulan12

Här har vädret växlat rätt bra senaste tiden. Men för det mesta har Noah body, byxor, strumpor, tjocktröja/luvtröja, mössa och vantar. Ibland har han haft sin stickade overall från newbie. Och så påslakan i vagnen med en go filt över och locket.
    Igår var jag på medley och tränade gruppering för första gången sen Noah kom. Gud vad jobbigt det var. Men kul. :)
    Majsandra.wordpress.com

• HannaVirrpanna

Smulan: jag började tänka på hur det hade varit om jag var i din sits eller din brors... Jag tror inte jag skulle kunna hitta styrkan att släppa taget om dem ifall jag höll i dem. Det skulle göra så sjukt ont! Jag tänker på vilket tomrum det skulle finnas som bara ens barn man burit på skulle kunna fylla! Jag blir alldeles mjuk i benen av att tänka på hur dom har det! Har aldrig haft en så här konstig känsla i kroppen förr! :( jag hoppas verkligen dom blir gravida igen och att det går mer än bra! Åh... Vilken jävla sorg!!

• anjiali

Milea har en overall på sig men den är i fluffigt tyg och inte som en fodrad overall men ändå varm. Mössa och varma strumpor. I vagnen har hon sin tunna filt och täcke. Måste ju vara beredd på att kunna ta upp henne i ur och skur. Hade jag varit säker på att hon ville ligga där hade jag tagit varm tröja istället. Locket på vagnen också. Vi bor i västragötaland nära Halland.

• HannaVirrpanna

Vaknade halv sju av ett sprängande bröst. Fick lov att väcka Tilly! Älskar att hon sover så bra! Sju och en halv timma i stöten! Jag är så tacksam!