• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Anjiali: lycka till idag! Jag är också på väg till min bror idag. Ska snusa på veckogammal bebis. Det kommer att bjudas på fika så jag har tagit med en låda med risgrynsgröt, sylt och mjölk (11p) så äter jag min lunch där. De vet att jag är med i VV så de tar inte illa upp eller tror att jag är knäpp.

• smulan12

Jättesvårt att veta om man klär rätt. Men tror man känner det bäst själv och inte ska lyssna för mycket på andra.

Har skrivit lite om mig och Danne i bloggen idag och satt lösenord på det. Men det är samma som innan.
    Majsandra.wordpress.com

• Jamtlandstaus

Hemma i Östersund har det varit ganska trist o kallt så där har jag haft fleeceoverall på o barnvagnslocket samt mössa på. Det var dock alldeles för varmt när vi kom ner till Uppsala då fick det bli utan ytterkläder med filt o lock i stället o en tunn bomullsmössa.

Vi har nu fastnat för ICAs blöjor (ej Basic), de har jättegod uppsugningsförmåga o ingen bajsblöja har läckt
    Tänkte vi skulle prova Willy's egna oxå, har hört gott om dom speciellt av föräldrar med flickor...

• Tekla78

Smulan: Orkar nog inte läsa även om jag skulle vilja. Stor kram till dig och varma tankar till dem.

I vagnen har Emil body, byxor, luvtröja, strumpor, ibland tossor över och en tunn mössa. Det har blåst mycket här tycker jag så han har haft en eller två tunna fleecefiltar beroende på kylan och locket på för blåsten.

• skuttare

Smulan: orkar inte heller läsa. Va dum nog å läste en dag om en som förlorat sin 1 månaders i PSD och jag mår inget gott av det. Som tur är kanske man ska säga. Jag lider med er och förstår inte hur man ska klara av en sån sak att förlora sina barn. Hoppas dom finner styrka hos varandra och orkar gå vidare.

• grahnkotten

Såg att mitt medd hade försvunnit..!
    Men smulan känner verkligen med er! Så fruktansvärt hemskt och tragiskt! Usch.

• anjiali

Tjohoo . Verkar som viktväktarna gett resultat. Har ätit en vecka på tisdag och idag smygvägde jag mig. Hamnade på 73 kg. Ca nått kilo ner. Vägde mig inte den dagen jag började men hade vägt mig någon dag innan och då visade vågen 75,5 kg och 74 kg någon dag innan dess :-/. Så jag vet inte exakt vad jag vägde men mellan 74-75 kg.
    10 kg kvar !!!