• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Fy sjutton, såg ni uppdrag granskning om Sfinkter-rupturer?

Missade första delen, men det handlade om att det finns en risk att barnmorskor inte känner igen, eller ännu värre, mörkar sfinkter-rupturer. Så var det vidrigt att höra att dessa förlossningsskador ibland är föremål för löneavdrag eller lönesamtal. Blir så arg inombords så att jag kokar. Har haft turen att få lindriga skador, men om barnmorskan inte berättar (eller upptäckt) att man har en förlossningsskada och inte gör något åt det går man ju och tänker att det är ens eget fel att man inte kan hålla tätt här och var för att man kniper för lite. Usch! Hoppas verkligen att detta diskuteras/debatteras ordentligt efter inslaget och att det sker en ordentlig förbättring.

• Tekla78

Har inte skrivit om mina nätter för jag tänker att de är för bra för att vara sanna och om jag yppar något eller säger att jag får sova bra kommer han att börja strula på nätterna Sen tänker jag att det är så jobbigt för dem som inte får sova så jag skäms lite. Lägger Emil runt 19-21, får sedan sova till runt 3-4 och därefter till 6-, 7- eller 8-tiden. Ofta somnar han om efter det också, men då måste jag göra mig och storebror i ordning för att lämna på dagis. Han sover helt otroligt mycket på dagen också tycker jag, men både doktorn och BVC-sköterskan som jag pratade med om det tyckte att det var ok.

• FruSandra

Jag vill inte heller prata om sömnen just för att ja tyckt att de varit för bra...
    VHS lägger Vilgot mellan 20-20.30, sen sover han till 5-5.30 för mat och sen sover han till 8-9 :D
    Ja är rätt nöjd :) ibland får ja stoppa in nappen..

Usch jag såg uppdrags granskning :@ glad att jag såg de efter förlossningen...
    Blir riktigt förbannad! De gick ju i våras också men missade de då..

• Cizzi86

Jag vågar inte heller skriva om mina nätter för det är oförskämt bra. Charlie äter bara ersättning. Han får sista maten halv åtta och somnar väl ung halv nio. Sen sover han hela natten.han får mat igen vid halv sju,sju. Man får gå in och ge han nappen ett par ggr under natten men det är ju inget. Han va 3månader i söndags och det känns så konstigt att han sover hela natten...såhär lätt gick det inte med storebror fast han ammade jag till fyra månader och tror jag hade lite snålt för han va ganska grinig och missnöjd under den tiden. Kämpa på alla som har jobbiga nätter,tycker ni är fantastiska som orkar!

• Tekla78
    Cizzi86 skrev 2012-09-26 21:54:47 följande:
    Jag vågar inte heller skriva om mina nätter för det är oförskämt bra. Charlie äter bara ersättning. Han får sista maten halv åtta och somnar väl ung halv nio. Sen sover han hela natten.han får mat igen vid halv sju,sju. Man får gå in och ge han nappen ett par ggr under natten men det är ju inget. Han va 3månader i söndags och det känns så konstigt att han sover hela natten...såhär lätt gick det inte med storebror fast han ammade jag till fyra månader och tror jag hade lite snålt för han va ganska grinig och missnöjd under den tiden. Kämpa på alla som har jobbiga nätter,tycker ni är fantastiska som orkar!
    Kommer ihåg när storebror var bebis, då kom maken hem och tog "kvällspasset" för att jag skulle kunna ta "nattpasset". Visst, kunde sova lite på dagen, men var absolut tröttare med ettan! Antingen har jag redan fått min beskärda del eller så kommer det en värre period
  • AAEV

Klart ni får skriva om era nätter även om jag blir lite avis ;)

• HannaVirrpanna

Här vaknade jag av första bajs-natt-blöjan på läääänge! Problemet är att hon blev pigg vid bytet och ligger och håller låda... Flin efter flin fyrar hon av dessutom. Varvar flin med fisar. Lilla förkylda sak! Hoppas alla ni sover som små spädgrisar!

• skuttare

Tjoho!!! Rekord!!! Åt sista gången vid19 somnade 19.30 å sov ända till 4.45. Det var inte dåligt. Vaknade ju givetvis flera gånger innan det. Den stora tjejen vaknade å sen blir man ju lite orolig oxå å tittar till den lille