• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Hej igen !
    Jag har varit lite inaktiv ett tag.
    Mycket som har hänt. Hoppas det är ok att komma tillbaka !

• cattiwik

Vad har ni för grader ute. Här är det ca 3-7 grader på dagarna. Jag provade ha en björnoverall en dag och då vart hon väldigt varm. Hon har varit kall om händerna när hon sovit ute då hon ligger med händerna rakt upp så nu kör vi dubbla vantar. Moa sover ute ca 3 timmar mitt på dagen.

• Sladdis

Cattiwik: I Ystad är det ca 15 grader på dagarna så vi har inte så mycket mer än vanliga kläder, en kofta och en filt men Matteo ligger också med armarna upp så vantar är ett måste även här.

• momster

Trolla75. Nu ska allt vara bra hoppas vi på.
    Vi har flyttat och äntligen börjat få ordning.
    Vi fick börja flytta 31 augusti.
    Natten till 5 september fick Denver feber så vi far in till sjukan på morgonen och under dagen slutade han andas 4 gånger så de fick springa iväg med han. Så vi blev kvar på sjukan på barn avd i ca 1 vecka. Han vara hemma några dagar sen fick han som astma så fick lätt ambulans till sjukan där han blev inlagd igen. Så vi lever väll lite som i en bubbla. Har skrivit av mig ganska mycket på bloggen.
    Men nu ska de vara lungt.
    Dottern har fått dagis plats. Förra veckan hade jag fullt upp men vi får se hur det blir i morgon när det blir första dagen helt själv, bara jag och Lill prinsen.

Hur är det med er trolla ???

Sen det här med kläder.
    Min Lill prins bor så gått som i bärselet under min jacka så då har han bara mössa på sig. Ligger han i vagnen har han fleece overall om de är kallt eller bara en stickad tröja eller kofta.

• anjiali

Momster : välkommen tillbaka !!! Oj vilken pers ni varit med om :-/. Hoppas nu ni ska få ha det lugnt och skönt. Det sätter ju ens egna små "problem" i perspektiv.

• momster

Anjiali tack !

Finns det nån som har nått bra tidsfördriv man kan sysselsätta sig och lillen med på dagarna. Gjärna nått som oxå passar en 2,5 åring oxå.
    Ska helst vara nått man kan sysselsätta sig med hemma eller där det inte är för mycket folk.

• Trolla75

Momster- oj, hjälp! Vilken innerlig tur att ni var på sjukhuset!!! Men vad berodde det på?
    Nu lär man ju vaka lite extra.
    Trivs du på nya stället?

Jag säger nog peppar peppar, men Caspian har varken haft förkylning eller feber än.
    Peppar peppar...

Här händer inte mycket, tycker vi slappar från morgon till kväll... Jag har fått en sovbäbis som kräver att få sova på min arm dagtid, natten sover han utan problem i sin säng.
    Han älskar också hänga på magen i selen och där hänger han vart vi än ska... Har slutat ta med vagnen...

Här i Trollhättan har vi ca 12-15 grader nu på dagarna...