• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Vilken natt jag haft. Matteo sov 23:45-06:45 och igen 7:15-10:45. Det är 7 timmar första passet och 3,5 andra. Det har aldrig hänt. Tänk om man kunde få bestämma att detta är hans nya rutin. I 45 minuter var han jättego. Åt, blev bytt på, fick kläder på och sen låg han en stund i babygymmet. Nu ligger han i min famn och sover. Ska lägga honom så jag också kan komma i ordning. Sitter ju i pyjamasen fortfarande! :O

• skuttare

Här har vi haft ännu en bra natt. Somnade vid sju igårkväll vaknade å åt vid 20 sov sen ända till 3 innan hon åt igen. Sen är det varannan timme. Helt okej när man får ett långpass att sova. Kvällstrött är jag så jag gick å la mig 21 . Jag tror vi är inne i nån utvecklingsfas här. Gnällig på dagen å det är inte likt henne.

• SaJo81

Vår lille åt sista redan 19.30 igår så jag var rädd att han skulle vakna vid 3 och vara jättepigg, men lilleman vaknade inte fören kl 05.00 och somnade snällt om efter maten och sov till 8 :)

• anjiali

Fy fan vad ni har det bra tycker lite illa om er !
    Funderar på å ge ersättning inför natten och se om det blir bättre. Ok det är inte katastrof men kan bli bättre. Hon somnade 20 och vaknade 02. Sen vid 05. Så det kanske inte är så dåligt :-/... Men jag är såååå trött på morgonen när jag ska få upp barnen till skolan.

• skuttare

Våra sover ju rätt lika Anjiali förutom att din äter 2 istället för 3. Ibland lägger min in ett mål mat till på natten å då är man trött. Stora tjejen vaknar oftast ca 6. Häng i nu Anjiali. Det är skittråkigt att gå å lägga sig kl 21 men tiden går så fort så snart slutar dom äta på natten .

• AAEV

Olympia sover inte så jättebra på natten, hon somnar runt 22, äter vid 00,02,04,06 och ibland lite där emellan. börjar bli trött nu

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • skuttare

AAEV: Så hade jag det med min första+att hon hade kolik. Det är inget kul. Hoppas du har chansen att sova på morgonen och dagen annars blir det ju väldigt jobbigt. Det är så jobbigt när alla säger att det blir bättre men så är det ju faktiskt

• millifjor

Vår äter mest hela tiden med, men har börjat att sova bra första passet på natten (4-5 timmar i sträck)  då jag ger ersättning innan hon ska sova
    men nu de sista dagarna har hon börjat att vägra ta mitt bröst, vad gör man då, ska man sluta amma helt då eller? Delammar och blir så trött när man måste truga och bråka med henne om att hon ska ta bröstet. Flaskan tar hon oftast direkt...