• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Idag har kompisen frågat om jag vill följa med på quiz på kvällen. Vill gärna gå, det var längesedan jag gjorde något för mig själv med mina vänner. Jag tror det är lugnt med Milea. Hon somnar ju så tidigt och sover sen till efter midnatt. Det enda är att jag kommer ju vara så trött imorgon om jag är uppe sent. Barnen har studiedag så jag behöver inte lämna dem i skolan. Visst borde jag gå ??!!

Idag kom en god vän över och hälsade på. Hon vet om att jag gått med i viktväktarna tror jag. Hon vet i alla fall om att jag bantar. Hon hade med sig nybakad vetelängd. Jag tackade nej men kände mig sjukt otacksam :-/...hon vill också gå ner i vikt men smäckte i dig två rejäla bitar. Vilket gjorde att jag kände mig löjligt duktig. Men fick så dåligt samvete. Men om jag går ut ikväll kanske jag tar ett glas vin och imorgon är jag bortbjuden på lunch så då kan jag inte helt styra över vad jag ska äta. Men jag har ju lite extra points att ta av. På lördag är vi också bjudna på kalas :-/...

• Sladdis

Anjiali: Självklart ska du gå! Och vad duktig du var som inte tog av vetelängden. Helt rätt tänkt angående lunchen imorgon. Super att använda veckobonusen till den. När jag är bortbjuden brukar jag tänka på att undvika sådant som jag tror innehåller många points. Skippar brödet, tar bara lite eller ingen sås och tänker på portionsstorleken. Sådant hjälper.

• HannaVirrpanna

Härligt anjiali! :) klart du ska gå ikväll! Själv ska jag på fotboll ikväll, sjukt viktig match!! Nervös!

Grahnkotten: gick det bra idag?

• grahnkotten

HannaVP: det gick kanonbra! Han somnade när vi rullade ut fr parkeringen och vaknade precis när vi svängde in mot syrrans hus! Sp skönt! Jag var lite rädd att han skulle vakna och skrika precis när vi kom i rusningstrafiken i Sthlm, men det gick bra! Duktia lilla vän! Kram

• anjiali

Jäklar grahnkotten ! Det var duktigt av lillen.
    Jag ska köra dryga timmen imorgon och är nervös. Men det är för att hon är som hon är i bilstolen.

Nu ät jag på väg ut . Hade så svårt att lämna hemmet, men det är nog på tiden jag hittar på något för mig själv med mina vänner. Har inte varit ute sen jag blev gravid tror jag :0 !!!

• millifjor

jag har en liten fråga: jag har börjat ge mer ersättning nu eftersom hon vägrar ta mitt bröst, men märkte ikväll att hon har väldans svårt att få ut bajset och att det är segt som sjutton, vad gör man då? ger vanliga Nan 1 och pumpar ut mjölk med nu innan det försvinner helt...

• Emmizen80

Millfjor: jag ammar inget alls gjorde bara det i knapp tre veckor. När vi började ge ersättning blev Gustav hård och redigt trög i magen, bajjade korvar liksom. Blev oroliga då storasyster var konstant förstoppad i tre år och åt medicin mot det från hon var 5 veckor. Hade lite is i magen och kontakt med Bvc, efter ca en vecka var han helt normal inslagen och bajjar ca 2-3 ggr om dagen. Hans mage behövde helt enkelt vänjas vid ersättningen. Han äter nan1. Kanske är det då att även din lillas mage behöver vänja sig??