• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Trolla. De har inte hittat någon orsak till luftrörs besvären. Tror de tog sammanlagt 15-30 olika prover på stackarn medans vi låg inne. Vare morgon och kväll var det provtagning och nästan varje gång nånting nytt tror jag.
    Men jag åkte in enbart för att jag vet att barn under 3 månader absolut inte ska ha feber.
    Skulle jag lyssnat på hon på 1177 så skulle jag stannat hemma för de var ingen fara och då skulle vi kanske inte eller troligtvis inte haft vår lilla prins i dag.

Visst trivs jag hur bra som helst på nya stället. Men känns lite trångt i bland. Vi flyttade från 240 kvm men ca 120-140 som jag tror rummen låg på men med källaren 240 kvm hade iallafall 5 rum så alla barn skulle fått varsitt. Flyttade till 81 kvm och 3 rum. Men de funkar riktigt bra. De 2 större sover i samma rum men Trinity mellan barnet på 2,5 har halva vardagsrummet/ matsals rummet och leker i. Halva vardagsrummet är matsals del sen är det en liten kok vrå man lagar maten på. Låter värre än vad det är. När vi fått ordning kommer det bilder på bloggen iallafall.

• Trolla75

Så läskigt när man inte vet vad det beror på?
    Håller tummar i tår att allt är bra nu!
    Trångbodda, ;) tänk vi fem bor i ett minimini hus på knappa 55kvm 2 rum o kök.

Jag klättrar på väggen! Vi eller rättare sagt mannen håller på med ett rum nere i källaren... Men det blir ju aldrig klart!!! Suck!

Blogg? Vill du ha läsare får du gärna länka till den... :)

• momster

Fan jag hade skrivit ett helt inlägg så kommer dottern och hela inlägget försvinner :(

Här har iallafall natten varit en av de bättre tror jag. Denver har bara ätit 3 gånger och vaknar på toppen humör. De andra två har redan fullt krig.

Trolla.
    Oj ja ni bor värkligen trångt. Måste fråga hur ni får plats och hur ni delat upp allt.
    Vi höll på att få lov att flytta in i en 2a. Men svärmor var snäll och lånade ut deras hus i 1 månad och de flyttade ut i deras husbil.
    Och vi fick ställa alls våra saker i deras garage.

Nej nu är det dax att göra i ordning barnen och köra mannen till jobbet.

Hoppas alla får en trevlig dag !!!

• anjiali

Lilla M sov så duktigt första passet 20-03.40 !!!! Sen var jag dumt och lät henne ligga bredvid mig och där har hon ålat runt :-/. Har inte sovit något vidare. Så klantigt av mig. Har inte givit minfom igår. Fiser gör hon men blev rätt så ålig som sagt. Kanske inte ska sluta än ?

• skuttare

Min lilla tjej har gjort det igen!! Hon kör varannan dag nu. Hon åt vid strax efter 18igår å somnade. Men strax efter 19 så vaknade hon till å då passade jag på att mata lite till. Somnade om å sov sedan ändå till 5 i morse!!! Sen åt hon och ville somna om men var så pruttig i magen så hon låg å gnydde lite. Vår stora tjej hade kommit in i vår säng under natten så hon vaknade ju 5.30av den lilla. Tidig morgon idag. Den lilla somnade om bara vi kom ner och hon käkat lite till. Behöver väl fylla upp efter ett så långt uppehåll . Man känner sig väldigt utvilad ändå tack vare att man fick så många timmar i sträck Anjiali: jag hade fortsatt med dropparna

• FruSandra

Ja behöver hjälp!

Kan man få mjökstockning på undersidan av bröstet?
    Inatt vaknade jag och hade sjukt ont i högra bröstet nu har ja ammat och ammat på de bröstet och han blir mätt men under bröstet har jag så sjukt ont så nu är ja orolig om ja fått en lättare mjölkstockning?

• momster

Fru Sandra;
    Man har väll mjölk kanaler eller vad man ska kalla det i hela bröstet så helt omöjligt borde de inte vara.
    Till mig sa de att har jag som knölar i bröstet så var de mjölkstockning och de skulle jag masera bort.