• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Vaknade också med sprängfyllda tuttar när mina två stora killar kom in nyss, nu var dom rätt högljudda så dom väckte Bastian, mina tuttar blev nog rätt glada för det i och för sig :) han har inte ätit sen 20.00 så 11 timmar sen! Smått chockskadad just nu :)

• smulan12

Hannavirrpanna: att hålla dom var fruktansvärt för dom. Men hade dom inte gjort det hade som ångrat sig sen. Det blev ett avsked och en del av bearbetningen att ta sig vidare. En påminnelse om att dom faktiskt existerat och funnits där fast man inte sett dom innan. Det börjar lätta för dom nu, även om vissa dagar är otroligt jobbiga. Men de har också bättre dagar. De pratar om att försöka på nytt, men inte än. De måste läka lite till. Men det är skönt att höra dom göra det även om det smärtar och kommer vara väldigt oroligt den dag de bestämmer sig. Jag hoppas vid Gud att det inte blir tvillingar igen bara.

• HannaVirrpanna

Sajo: Shit!! 11 timmar! Galet! :)

Smulan: jag förstår! Håller tummar och tår för att allt går bra då de försöker igen!

• Hera78

Blir inte era små varma med "locket" på?? Olivia har body, byxor, strumpor, hjälmmössa, vantar och en mellantunn filt. Är det blåsigt eller lite kyligt har hon än kofta också. Med locket på blir det ju jättevarmt i vagnen. Vad tar ni på när det blir vinter sen? Jag är så rädd för att klä henne för varmt!

• FruSandra

Hera
    De är så jag också känner..
    I vinter hade ja mkt fleeceoverallen och åkpåse beroende på hur kallt de är..

Vissa besserwissar tycker att ja ska börja med fleeceoverallen, men när vi varit ute och han haft de ja skrev förut och locket har han varit varm när vi kommit in...
    Är barnet varmt så borde de väl räcka så?

• Trolla75

Vissa barn är ju varma i sig, man ska väl egentligen inte ta på dom mer än vi har på oss....
    Bästa stället att känna barnets temperatur är att känna ner i nacken ...

Och när jag har haft windstoppern har han inte haft mössa på sig, utan bara luvan löst uppe på...

Vi stod i ett hyfsat kallt ridhus i går kväll och han var lagom varm o go! :)

Måste berätta att jag köpte en vinteroverall på KappAhl i förrgår, den är multifärgad och jättefin! Men stl. 74 så hoppas att han kommer i den i vinter... Han e ju ganska så stor redan nu...

• FruSandra

Jag kanske ska tillägga att jag bara har en mellan tjock filt på när de är fint väder (lite varmare) då skippar ja locket..
    Men är ja på stan O de är ut O in i affärer, då har han baseballjackan, mössa, byxor och sina små Converse :)

• anjiali

Hon blir lite varm. Har en tendens att klä henne lite för mycket tror jag :0. Men det är ju det om jag måste ha henne utanför vagnen.

Snart bär det iväg till Gräfsnäs igen till min bror. Fyraårskalas. Orolig över den "långa" bilresan . Ska inte festa loss för mycket på tårta utan har packat väskan med frukt.
    Dagen till ära har jag påbörjat byxgenomgång och hittat lite fler jag kan ha . Ok de sitter ju inte riktigt som de brukar ;p . Lite mer spandex style :D

• SaJo81

Jag har inte haft locket på vagnen än! Känns som att det blir alldeles för varmt, i alla fall här nere!

• Sladdis

När vi är ute har Matteo bara byxor, body, en liten kofta och en mellanfilt och absolut inte varken lock eller mössa för då blir han alldeles svettig. Har provat med mössa och jacka när det var kallt men det blev inte bra. Vi bor i Ystad så det är ju inte så kallt här än som för er i norr.