• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12

Fru Sandra: bm sa till mig att ta Ipren också. Att det rekomenderas numera när man har mjölkstockning. Och så värme och massage.

• Trolla75

momster- vi bor verkligen compactliving mot min vilja!
    Vårt rum är; sovrum, storarum allt i ett med en 1,60 säng, Vannas växa säng och Caspians spjälsäng, soffa, soffbord, tv/tvbänk och en stor byrå. Wilma har i sitt rum en loftsäng med skrivbord under med dator och allt därtill, husets enda garderob står också i hennes rum + torkställningen. Vi måste gå igenom hennes för att komma till vårt... Inte så jättekul!

Nu är planen att båda tjejerna ska få rum nere i källaren, men Vannas rum har tagit väldigt lång tid och Wilmas ät Inte ens påbörjat... :(

Så som det ser ut nu så bjuder jag typ aldrig hem någon! Det är jättetråkigt!
    Skulle gärna flytta till stor lägenhet men gubben vägrar! :(

• Trolla75

Fru Sandra- om det ät mjölkstockning under bröstet så prova i lägg honom upp och ner (med fötterna upp mot axeln i stället för tvärs över magen)
    Prova att ha honom i olika vinklar så han ätet upp det som gör ont!

• Trolla75

Sladdis och ni andra som gått ner i vikt, grattis!!!

Själv har jag tappat sans och balans, frossar mitt grova glutenfria bröd och har druckit litervis med Coca cola i helgen... Man kan helt enkelt säga att jag har kolhydrathetsat hela helgen! Måste sluta upp med det nu, vågen pekar spikrakt uppåt :(

Det enda som funkar för mig är att jag tar bort kolhydraterna helt o hållet!
    Men jag får återfall varje helg, veckorna går bra! det är helgerna som är svåra!

• Trolla75

momster- vi har bott såhär tokigt i nio år nu, så det lär väl inte hända något i en handvändning ...
    Men jag har sådan go lust att anmäla oss till något av alla byggprogram så det verkligen blir klart någon gång!

Men det vägrar gubben, då skulle det nog bli skilsmässa ;) (man förnedrar sig Inte i tv)

• eken

Är det ngt som vet om man kan lägga i rapsolja i ersättningen för att dom ska bajsa lättare?

Vi ger vissa mål med ersättning ca 165-235 ml dom gångerna och använder sempers 1. Hon trycker och trycker men det händer inget....:(

• SessanM

Eken: Vi kör med rapsolja vid 2 mål/dag (hon får bara ersättning nu) BVC tipsade om det. Hon sa 1/2 tsk/ tillfälle men jag har läst lite olika, själv häller jag bara i en liten skvätt ;)

• FruSandra

Tack snälla ni för tipsen! Ja känner mej verkligen skit dåligt nu.. Känner mej helt febrig och ont i kroppen :S

En dum fråga, men hur får jag honom att äta upp och ner? Ligga på sidan då eller?

• FruSandra

Majsandra åhh ja har ingen Ipren hemma :( och orkar verkligen inte åka iväg till Apoteket...