• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SessanM

Jag slutade med amningen till störst del för att mjölken sinat speciellt på ena bröstet, där har jag tryckt ut lite en gång bara. Andra spänner fortfarande lite så trycker ut lite då och då. Har inte ammat alls sedan i fredags så har ju gått väldigt lätt och smärtfritt även om det fortfarande finns mjölk kvar.

Väldigt rörigt inlägg men hoppas du förstår ändå...

• Trolla75

Millifjor- slutar du stimulera produktionen så som att du pumpar så slutar den nog av sig själv tillslut. Sen finns det tabletter man kan få utskrivit till sig har jag hört... Och då går det nog fortare skulle jag tro.

Just nu ligger Caspian på min arm och pratar så sött "Ooohhhh" och är jätteglad jag är så kär i honom!!!

• juliaannaeva

Min är 9 veckor äter 165 ml med ungefär 4 timmars mellan rum! Förutom på natten då äter hon sista gången 21 o håller sig till 07!
    När jag sluta ge bröst mjölk så pumpa jag bara när de spände!

• Emmizen80

Jag slutade amma bara, hade heller i stort sett ingen mjölk i tuttarna, de spände inte ens ett dugg, slutade amma helt när lilleman var nästan fyra veckor. Gustav äter mellan 100ml och 135ml per mål, aldrig mer men i land mindre änn 100ml. Han äter omkring 7 ggr per dygn. Tätare på eftermiddagen. Sover från ca 20:00 till ca 03:00 (äter) sover till ca 6:00 (äter vid 07:00) sover från ca 08:00 till 10:00-11:00, (äter) sedan är tiderna för mat och sova lite mer oregelbundna. Han äter lite i jämförelse med kompisen dotter, men man ska ju heller inte jämföra. Han växer, men är heller inte "knubbig", har många långa och magra i släkten att bros på. När han var 2 mån vägde han 4820 och var 58,5cm, ska vägas om en vecka igen, tycker ni han är "mager" och äter för "lite"???

• FruSandra

Milifjor får man fråga varför du vill sluta amma?

Ja ser bara fördelar med amningen nu under hösten med alla sjukdomar- RS, influensor och magsjukor ex..
    (Förutom min mjölkstockning då;) )

Imorn ska ja pröva alla akrobatiska ställningar som ni rekommenderat om.. Ja har precis duschat varmt med pumpen i högsta hugg, dock gav de ingen större effekt så ja tog hårfönen efteråt och massera och rätt som de va börja de spruta mjölk.. Så ja fortsatte ett tag till.. Men när ja sen sluta efter 15 min och klädde på mej kom de tillbaka igen :'(

• Emmizen80

Vi var tidigare trångbodda, två rum och kök på ca 70kvm. Bodde i det huset i 6 år. Flyttade dit vi bor idag för 3 år sedan. Vi bor i det hus makens farmor och farfar byggde för 60 år sedan på deras gård. Huset är på 250 kvm + källare på 140kvm, och består av 9 rum och kök, med förråd, torkrum, tvättstuga osv i källaren. Vi bor stort och de första dagarn i huset kändes det enormt. Skulle gärna dela med mig av något rum till er trångbodda!

• Trolla75

Fru Sandra- bäst effekt ger nog när du ammar, kör på alla tänkbara ställningar! Men jag skulle vilja påstå av egen erfarenhet att tömningen sker bäst om Caspians ligger med huvudet neråt alltså svärs emot hur jag ligger... Så svårt att förklara...
    Men som någon skrev, ställa sig på alla fyra över barnet funkar också... Man kan vrida på sig runt barnet...
    ;)

• momster

Emmizen80 tycker din son låter normal. Alla barn är ju olika så klagar nån så bry dig inte. Det är din son och du känner han bäst.
    Min son äter jätte olika ibland bara 50-90 och i bland 180. Han får enbart bröstmjölk men jag har pumpat och fryst in. Tyvärr är det slut nu men det var lite jobbigt att veta hur mycket man skulle värma.
    Sen bor han på bröstet nästan hela nätterna i bland. Och har ingen rutin mer än att han äter vid mellan 5 och 6 sen 9, 12, 15. Och ibland där emellan oxå. Men blir ganska många mat pauser. Fast då är han en lite. Knubbis oxå. Fast han inte växer så jätte bra. För 2 veckor sedan vägde han 5570 gram och var 59,5 cm lång.

• anjiali

Trolla : vad mysigt med lite kvällsprat . Visst är man tok förälskad i de små liven.

Milifjor : kommer inte ihåg hur jag gjorde med de andra barnen när jag slutade. Tror nig det bara trappades ut då de började äta mer mat. Men där är vi ju inte riktigt ännu . Som tur är .

Fru Sandra : hoppas det löser sig snart. Fortsätt kämpa på. Vila ! Det är också viktigt. Håll bröstet varmt under natten. Jag fick så för ett tag sedan och kämpade hela dagen/ kvällen. Som med massa varmt över bysten och när jag vaknade var det bättre. Hoppas det blir så för dig med.

• Tekla78

Sandra, kolla om du har en vit prick på bröstvårtan med det onda bröstet, sk white spot. Det är som en förkalkning och om du lyckas pilla bort den (med väl rengjord nagel eller steriliserad nål) bör mjölken flöda igen. Massera absolut inte hårt, bara lätta strykningar. Jag ställer mig i duschen och handmjölkar direkt när jag får känningar. Stå på alla fyra över barnet och amma med hakan mot det onda också. På amningscentrum där jag var idag tyckte hon att vetekudde skulle användas på axlarna för att få dig att må bra, men för mycke värme på bröstet kunde förvärra situationen av någon anledning som jag inte kommer ihåg. Krya på dig! Stor kram!