• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Emmizen80- ja tack! Skulle gärna låna en si sådär tre rum... ;)
    Haha... Skulle säkert gå vilse...

• SessanM

Emmizen: tycker också det låter normalt! Min tjej vägde 4750 och var 59 cm förra veckan då hon var 9 veckor. Lång och smal är hon också :) Men jag känner igen det dör med att jämföra...

• Trolla75

Alla barn hittar sin egna kurva, det är så mycket som spelar in så det kan vara lurigt att jämföra två jämngamla barn.
    Men visst känner jag också igen mig, jag jämför Caspians vikt med Vannas när hon var jämngammal.
    Han var ju en redig bit när han föddes (4300g) så nu på 2 månaders kontrollen vägde han 6540g och va 61,5 lång
    Vanna vid samma tidpunkt vägde 900g mer!!!

Dom båda får min magiska blandning på grädde och sömnmedel ;)
    Alltså jag ammar, men måste säga att bara för att brösten inte spänner så behöver dom inte vara tomma!

• millifjor

Frusandra: jag har ju bara ett bröst som fungerar. Fick mjölkstockning med infektion när hon föddes så produktionen på det bröstet kom aldrig igång. Körde på ett bröst tills hon var 6 veckor sen fick jag ge vissa mål med ersättning då hon aldrig blev mätt, o nu är hon nio veckor o vill ej amma mer så då pumpar jag ur typ 3 gånger per dag men iom att hon ej ammar så blir det så lite per gång så nu vill jag sluta. Vet att det är superbra att amma men vad gör man när det inte funkar? Är avis på alla som kan...

• millifjor

Vår tjej äter nu mellan 70-140 ml per gång med typ 3 timmars mellanrum, ibland oftare. Tycker man blandar o blandar men det stämmer sällan med vad hon faktiskt äter på 2 månaders kontrollen vägde hon 5260 g i var 57 lång. Hon är 9 veckor nu

• smulan12

Någon som vet en bra app där man kan föra in nattrutinerna? Hur många timmar de sover och hur ofta de äter?

• SaJo81

Herre Gud! Jag är helt utvilad! Matade Bastian runt nio igår kväll sen somnade han vid tio och jag vid elva.

Vaknade 7.30 av att han gnällde till så jag tog upp honom och vi la oss i sängen och jag ammade, då kom Anakin och kröp ner bredvid och Tristan vaknade nu!

Ingen som kommit på natten (för det brukar dom två stora göra) och ingen som vaknat:) det är så här det ska vara!