• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Hej !
    Jag behöver lite hjälp. Hur lång innan ett dop ska man skicka inbjudningskort ?
    Räcker en månad ?
    Vi har släckt utspritt i hela landet som kanske vill komma.

• Hera78

Jag skickade våra igår och vårt dop är 17/11, men min familj som bor 50 mil bort vet ju redan om dopet. Vet era gäster ingenting kan en månad vara i tightaste laget men det beror ju också på hur upptagna och uppbokade de brukar vara

• Emmizen80

Gustav är sjuk. Han vaknade igår hysterisk vid ca 21:30, var genomtäppt och fick antagligen ingen luft via näsan. Näsduken kom fram och det var INTE populär om man säger så, temp på 37,3. Har sovit sittandes i natt, dels uppallad i vaggan och på mig. Nu är tempen på 38,1 och tjock i näsan. Han är pigg och andas som vanligt. Men försämras något, tex andningen, villninte äta, kissar inte, feber eller att det bubblar i näsan och munnen när han andas, eller bröstet rosslar, skulle jag ringa direkt igen. Hatar när barnen är sjuka! Dottern är hemma från skolan pga förkylning och feber sedan igår, så detta var väll egentligen väntat...

• Emmizen80

Vi skickade inbjudningar 1,5 månad innan dopet, med osa datum två veckor innan. Bor i Linköping och har bjudit folk i från djupaste Småland till Gävle.

• anjiali

Emmizen : å hoppas han snart kryar på sig !
    Väntar bara på första förkylningen här med
    :-/. Än så länge har barnen varit friska.

• SaJo81

tänkte beställa hem dopkort idag och sen skicka dem när dom kommer (borde ju komma denna veckan eler början på nästa) vi har dop den 17/11 också! men all vår släkt bor nära så det är inga problem! (har dessutom förvarnat dom flesta)