• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Jag har kollat på både optimalprint, vistaprint och trycksakstorget! Till mina andra killar beställde vi på trycksakstorget, jättefina kort men vill inte ha likadana nu

• SaJo81

Sitter på BVC och ammar, har precis vart inne med lilleman för han har inte bajsat på 15 dagar :/ nu ska han få lactulos varje morgon resten av veckan och har han inte bajsat på fredag så ska vi till Barnmottagningen

• FruSandra

Sajo
    Oj 15 dagar :O helammar du?

Ja tycker de var så dyrt att beställa kort.. Ja vill komma undan så billigt som möjligt..
    Funderar på att göra egna, bara trycka hans fot på papper. Enkelt och personligt.. (Om Vilgot är med på de vill säga ;) )

• SaJo81

Japp jag helammar! Vår sköterska blev helt chockad och fick springa över till Barnmottagningen och fråga läkaren :S

Jo det e rätt dyrt med dopkort, tror det gick på 500 spänn ungefär förra gången, tänkte dock försöka komma undan mycket billigare denna gången!

• FruSandra

Sajo
    Ja 15 dagar utan bajs lär ju inte höra till vanligheterna :O
    Vilgot bajsade inte på en dag, dagen efter blev de bajsfest. Me. Määäängder! Kan bara tänka mej hur de kommer bli för er :O

• Trolla75

Min svärmor brukar ofta berätta att hennes söner bajsade precis var 14e dag och hon ammade dem.

Så länge man ammar har jag hört att man inte kan bli förstoppad, så det ska bli intressant att se vad dom säger det beror på?

Min lilleman trycker o trycker fortfarande och man tror att han är stenhård i magen men icke! det är lös fin konsistens på den.
    Och jag helammar.
    Men det där skiljer ju sig från barn till barn med deras bajseri.

• Trolla75

Och här kommer det en skvätt om dan så att säga...

Jag har ju blivit befriad från i stort sett alla blöjbyten ;)

Det var någon här som skrev så bra att hon stod för inkomsten och mannen fick ta hand om utgiften!

Det la jag fram här hemma och efter det har det inte vart en enda protest!!! :)

• anjiali

Sajo : det borde ju rena rama bajskalaset sen :0 !!!

M brukar bajsa varje fm några gånger. Igår hoppade hon över detta och jag väntade hela dagen . Inga 15 dagar här inte.

Milea ska ha med handen i munnen när hon ammar och den andra handen trycker hon med som en kattunge på bröstet ( vet ni vad jag menar med det ?). Lite struligt blir det och kladdigt.
    Jag njuter blöjbyten och allt som rör M. Vill helst inte dela med mig . Får redan panik över att tiden går så fort.
    Sen när det blir "riktigt" bajs så är det inte lika roligt :-/

• grahnkotten

Vi beställde dopkorten på vistaprint och jag betalade typ 130 kr för 20 kort + kuvert! Iofs är jag kund där sedan tidigare och hade lite erbjudanden!