• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Vet inte om det är mindre på mobilen, men kolla datorn också och se vad du kan hitta, trolla!

Vår trollunge somnade vid halv sju och han brukar då bara ta en powernap.. Men det ser ut som om han sover för natten..hoppas att han sover inatt också! Så han inte tänker att det är morgon vid 3 inatt!! :)

Skönt att det släppte för dig f.sandra! Jag sover alltid med bar överkropp för jag tänker att det kan spruta fritt då! Haha! :)

• FruSandra

Granhkotten
    Haha ja tycker att de underlättar för nattamningen + att de får spruta fritt så man slipper bli nedkyld av de när de är på nattsärken :)

Haha (nattsärk? Ja brukar aldrig använda de ordet, men de lät så passande :D )

• anjiali

Grahnkotten : Milea somnade också innan sju :-/. Ska snart gå och lägga mig för att få sömn.

Sajo : pratade precis med min goda vän vars bebis inte bajsat på 12-13 dagar. Igår kom det. Med besked !!! Efter mag massage sprutade det ut på skötbordet, kompisens kläder och väggen . Bebisen var mycket nöjd och min kompis har lärt sig att ha skyddskläder till nästa gång :D. Ett het tips till dig.

• grahnkotten

Nattsärk!! Haha, det var roligt! :) men förstår precis!

M vaknade precis så nu blir det badning för hans del! Han har ganska mycket hår, långt uppe på huvudet och fått skorv.. BM sa att vi skulle prova olja men det är svårt med allt hår, någon som har idéer på annat?!

• SaJo81

Anjiali: haha jag har befarat något sådant senaste gångerna han vart naken typ nyss när han badade tex men det hade på nåt sjukt sätt ändå vart välkommet :P

• skuttare

Grahnkotten: jag kör med Borago. En salva som finns på apoteket. Luktar apa men man slipper att tvätta av och pilla å allt annat för att få bort. Bara att smörja 3ggr per dag i en dryg vecka. Hoppas alla får en god natt!!

• grahnkotten

Skuttare, tack för tipset! :) ska testa det!

Här hemma har mannen återbildats till en liten pojke och är helt överlycklig för att transformers går på tv! :) så Lilleman å jag kryper nog upp i sängen å myser!

• SaJo81
    grahnkotten skrev 2012-10-02 21:09:50 följande:
    Skuttare, tack för tipset! :) ska testa det! Här hemma har mannen återbildats till en liten pojke och är helt överlycklig för att transformers går på tv! :) så Lilleman å jag kryper nog upp i sängen å myser!

Redig karl du har:) en av favoritfilmerna.....efter Star wars, sagan om ringen och alla Janeq austens filmer :P