• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Måste fråga, sover alla här "nakna"? sen lilleman kom har jag inte en enda natt kunnat sova Naken för jag läcker så jäkla mycket mjölk.....sovit med bh och amningsinlägg i två månader och det är INTE skönt....hur fan gör man?

• SaJo81

Nu e jag på gång :p Har så sjuk jäkla beslutsångest. Vi bor just nu i en trea på 74 kvm jag, min man och våra tre grabbar....lite trångbott om man säger så. Vi trivs skitbra i Kungsbacka dock och vill gärna köpa hus här, tyst kostar dom multum så vi hade behövt sparat lite till i ett par år men det betyder att vi får bo trångt ett tag till....ELLER, mina föräldrar säljer nu sitt hus, det huset jag är uppvuxen i, vi kan köpa det billigt och då får vi 140 kvm med två rum till och tomt och garage och dessutom lägre månadskostnad! Problemet är då att det ligger i ett mindre "bra" område i Göteborg, som sagt jag är uppvuxen där så det e inte problemet men skolorna har blivit riktigt kassa där så jag vägrar sätta barnen i skolan där. Frågan är alltså: är det värt att ta över deras hus (inflyttning jan/feb) och bo där tills dom stora grabbarna börjar skolan (nollan börjar dom i 2,5år efter vi flyttat in i så fall) och sen flytta tillbaka till Kungsbacka eller är det mer värt att bo trångt den tiden?

• Trolla75
    SaJo81 skrev 2012-10-02 23:35:30 följande:
    Måste fråga, sover alla här "nakna"? sen lilleman kom har jag inte en enda natt kunnat sova Naken för jag läcker så jäkla mycket mjölk.....sovit med bh och amningsinlägg i två månader och det är INTE skönt....hur fan gör man?
    Haha... kan inte heller sova naken! köpte en schysst nätbh på apoteket och jag måste också ha amningsinlägg...

Är dom slut så sover jag ofta med badlakan och det måste jag även ha vid amningen... Läcker som ett såll!

Är vi ute och lilleman hänger på magen och kanske sover över ett mål, så räcker tanken på mat att det rinner till... Jättekul då man glömt amningsinläggen... :(
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - Lillebror 18e juli 2012♥ღ
  • millifjor

Bra filmsmak Sajo81, Star Wars is The shit!
    Jag skulle ha flyttat o hoppats på att skolorna fått bättre rykte tills kidsen ska börja

• anjiali

Sajo: vilket dilemma :-/. Vet inte hur vi hade gjort. Det beror ju på hur trångt det är och hur mycket ni besväras över det. För och emot lista ??? Kan det funka ???

• momster

SaJo:
    jag sover med kläder och allt nu efter all Denver blev sjuk så jag snabbt kan komma i väg till sjukhus om de skulle behövas. Innan sov jag med trosor och bh med 2-3 inlägg i vadera annars läcker jag.
    Har sovit nån natt utan men då haft handdukar under brösten och vaknat med stora pölar.

Och de med flytten. Jag hade nog bara flyttat om jag värkligen ville bo där.
    Det är svårt sånt där.

• Hera78

Jag sover i bara trosor. I början hade jag på amnings-BH men sen var jag tvungen att lufta en natt och upptäckte då att jag inte läckte. Brösten kan vara tvärfulla men det läcker inte en droppe.

När jag ammar henne på natten lägger jag bara en IKEA-tvättlapp mellan det andra bröstet och henne för då läcker det lite. Jag är sjukt tacksam över att inte läcka och kunna sova utan BH för det var så ruskigt obekvämt!

• HannaVirrpanna

Kan inte sova utan bh. Då skulle jag nästan drunkna under natten. Men utan trosor sover jag :) alltid nått!

Jag skulle flyttat! Fy fan va skönt det är med större! Vi flyttade i helgen från 52 kvm till över 100 och det är härligt! Fyra pers på 52 kvm är inte så kul!

• SaJo81

Det största problemet är som sagt att vi vet att vi inte vill bo där sen så det blir temporärt, pallar man flytta för att flytta igen efter 2-3år ? Men visst fan e jag sugen... Det enda som behövs i huset är lite målarfärg i det som skulle bli barnens rum...