• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Jag tror inte jag hade orkat flytta och veta att vi inte skulle stanna. Men det är ju jag det

• grahnkotten

Jag sover naken och läcker som en kran! Sover på plastad frotté och badlakan och tvättar påslakanet ofta.. Men tycker det är värt det! Dem rekommenderade mig det för att minska risken för sår på bröstvårtorna och efter det så har det bara blivit en vana.. Vet eg inte varför jag fortsätter! :)

Hmm, jag hade nog flyttat.. Hade inte personligen klart av att bo så trångt! Men det är ju jag! Tänker att 2,5 år är ändå vääldigt långt tid att bo så trångt! Tänk när Lilleman börjar röra sig lite mer..

Nu blir det spädbarnmasage på BVC!

• Emmizen80

Sajo: jag hade valt att flytta, trots att man skulle flytta inom några åt. Detta pga att det hus ni ev köper nu, får ni köpa billigt av dina föräldrar. När ni släpper ut det på marknade om några år gör ni troligtvis en liten vinst på det, vilket kan innebära att er "kontantinsats" till det hus ni vill köpa k Kungsbacka kan öka. Samt som Hanna sa, bo större är sjukt skönt. Som jag skrev ovan flyttade vi från 2 rok till 9 rok för tre år sedan, vilken skillnad!!!!!

• SaJo81
    Emmizen80 skrev 2012-10-03 09:15:14 följande:
    Sajo: jag hade valt att flytta, trots att man skulle flytta inom några åt. Detta pga att det hus ni ev köper nu, får ni köpa billigt av dina föräldrar. När ni släpper ut det på marknade om några år gör ni troligtvis en liten vinst på det, vilket kan innebära att er "kontantinsats" till det hus ni vill köpa k Kungsbacka kan öka. Samt som Hanna sa, bo större är sjukt skönt. Som jag skrev ovan flyttade vi från 2 rok till 9 rok för tre år sedan, vilken skillnad!!!!!
    vi bor ju i bostadrätt idag som vi hoppas kunna göra lite vinst på med nu och sen liksom fortsätta med det i nästa i så fall....jag veeeet jag är sjukt sugen på att flytta trots att det är dit men karln är inte övertygad.
    det som gör mig mest orolig är att en förskolan där inte ska vara lika bra som den grabbarna går på, vi är så jäkla nöjda med den! har hört att den ska va bra där ockås men just nu går dom på ett "bilingual"-dagis där dom pratar både svenska och engelska....synd om dom ska "tappa"det

jag vill verkligen ha storleken på det, och det faktum att man får en altan och lite gräsmatta där man kan ha en barnpol på sommaren eller kanske en studsmatta.. 
  • anjiali

Låter mycket lockande Sajo . Älskar att ha trädgård. Speciellt på sommaren med sköna grillstunder och barnen gungar, badar och hoppar.

• Tekla78

SaJo, kan ni inte flytta till en större BR i samma område tills ni får råd att köpa hus, eller blir det också för dyrt?

• FruSandra

Idag blir min lilla kille 13 veckor, och imorn blir han 3 månader..
    Idag blir de även vaccination.. Ja är jätte nervös! Men vet att de kommer gå över på sekunden..
    Jag bad dom vara 2 när de tas så de tar en i varje ben samtidigt.. Oftast är dom de men inte alltid, o eftersom ja hade önskan om de skulle de se till att vara de :)

• Tekla78

Hmm, kanske ska testa att sova utan BH med handduk under. Tycker det är så obehagligt att läcka bara. Gör det ibland om jag inte har inlägg på dagen och det är lagom kul med två stora fläckar på tuttarna.

• Emmizen80

Sajo: är det omöjligt att ha kvar ungarna på den förskola de går på nu om ni skulle flytta??