• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Emmizen80

Fru Sandra. Gustav skulle fått sprutorna på måndag, men det har jag skjutit på. Stora suger har alltid fått feber vid vaccination och jag vill inte att g ska fö det under nästa vecka. Han och Elsa ska nämligen sova över hon mina föräldrar ons-tors nästa vecka och den 20/10 döps han. Vill inte riskera att han blir dålig just då. Nu är han även genomförkyld och har feber så även om jag inte skjutit på vaccinationen är det inre säkert han skulle få den på mån. Är oxå nervös, här hos oss blir det antagning två stick :/

• Emmizen80

Har någon haft sina små bortlämnade över natt ännu. Gustav ska sova bort över natt ons-tors nästa vecka hos mina föräldrar. Känd nervöst!! Gustav har inte varit bortlämnad någonting tidigare. Jag har bara varit i från honom 4-5 Max i sträck tidigare och då har han varit med sin pappa. Nu är det lite mer än 24 timmar han kommer att vara i från mig och sin pappa. Han är så snäll och lugn så jag vet att det kommer att gå bra, men likt 17 är javorolig och nervös....

• Sladdis

FruSandra: Matteo blir tre månader idag och vi ska på vaccination på måndag. Här får man bara en spruta. De har tryckt i allt i den. Hoppas ni får den istället. Drygt om de ska bli stuckna två gånger.

• Trolla75
    Lille Caspian blir 11 veckor i dag!

Har inte varit borta från Caspian mer än 4-5 timmar och det vågar jag ju inte göra om än på ett bra tag!
    Han var hemma med pappa och det brukar sluta med ett totalt hejdlöst skrikande, han skriker sig hes och tystnar väl först av utmattning. Nej jag håller mig nära honom nu, för som det verkar är det bara jag o tutten som kan trösta o lugna...
    Emmizen80 skrev 2012-10-03 10:57:06 följande:
    Sajo: är det omöjligt att ha kvar ungarna på den förskola de går på nu om ni skulle flytta??
    Det blir nog lite långt att åka Göteborg - Kunsbacka Flört och sedan tillbaka och jobba i Göteborg... (när nu det är dags)

Sajo- Det blir ju närmare till jobbet om ni flyttar, du sa att månadskostnaden var billigare, ni får en bra peng för bostadsrätten och ni gör säkert även vinst på huset...

Visst en flytt är en flytt, men blir fördelarna fler än nackdelarna så ...

och förskolor finns det gott om i Göteborg! det är väl bara att åka runt o kika tills det känns bra!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - Lillebror 18e juli 2012♥ღ
  • FruSandra

Sajo
    Här är de 2 sprutor.. Ja har redan pratat om de så ja bad dom sticka samtidigt i varsitt ben...

Emmizen
    Men vaccinationsfebern går väl över på bara en dag? De har iaf alla ja känner gjort.. Alltså deras bebisar ;)

Jag har inte varit ifrån Vilgot mer än 1 timme.. O då sov han.. Ja klarar mej inte utan han :S
    När han vaknar på dagen på helgerna börjar jag och maken nästan bråka om vem som ska snosa först :D

• SaJo81
    Tekla78 skrev 2012-10-03 10:26:30 följande:
    SaJo, kan ni inte flytta till en större BR i samma område tills ni får råd att köpa hus, eller blir det också för dyrt?
    just i detta området finns det inga fyror :S frågade på senaste stämman men tydligen är treorna det största som finns.... hrmpf!
    Trolla75 skrev 2012-10-03 10:33:40 följande:
    Sajo- är det norra delen av Göteborg?
    jupp, Angered
    Emmizen80 skrev 2012-10-03 10:57:06 följande:
    Sajo: är det omöjligt att ha kvar ungarna på den förskola de går på nu om ni skulle flytta??
    hihi ja det är ungefär 4,5 mil mellan! tar 40 min att köra så det blir ju lite dumt tyvärr...

• tundra

Tycker inte att jag är en hönsmamma i annat men min stora son är 26 mån och han har bara fått sova borta från mig totalt 2 nätter och då i sällskap av sin far. (Sovit hela 12 h natt från 5 mån).
    Det har personligen aldrig känts rätt att lämna bort.

• Trolla75

Sajo- tänkte nästan det! synd att det ska vara så laddat kring den stadsdelen.
    Hade några kompisar som bodde där och jag måste säga att naturen är helt fantastisk!!!
    Sedan tyckte jag att det var lite coolt i början på -90 när jag hängde där med kompisarna, då det kändes som man åkte jorden runt ;)
    Jag är själv uppvuxen på Hisingen i Tuve.

• Hera78

Hur gör ni med rutiner för era små? Olivia är 15 veckor och hon sover när hon vill och äter när hon vill. Igår kväll somnade hon för natten runt 22, ammade kl 2:30, 5:30 och 7. Sedan sov hon till 9:30 då vi gjorde alla morgonbestyr och ammade lite till. 10:30 ungefär somnade hon igen och hon sover än... Klockan är 13:40 nu.

Ska jag låta henne sova så här mycket på dagen? Hur gör ni?

• grahnkotten

Hera78: jag väcker inte M, tänker att han måste hitta sin dygnsrytm själv.. Tror att dem löser det själva! Vi vuxna är ju olika trötta olika dagar, så det är dem säkert också!

Idag var vi på massage, herregud säger jag! Det var super mysigt, så jag ska försöka göra det här hemma! M var lugn i kanske 5 minuter sedan började han kissa å bakas om vart annat resten av dem 45 minuterna.. 5 rejäla lass..Bebisarna ligger ju nakna så ni kan ju tänka er.. Haha! :) men han var så nöjd sen så, den lille skitungen! ð???