• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Å vad är det för typ av rörelser ??? Finns det någon bra länk man kan titta på ? Låter jätte mysigt med massasge.

• SaJo81
    Trolla75 skrev 2012-10-03 12:58:09 följande:
    Sajo- tänkte nästan det! synd att det ska vara så laddat kring den stadsdelen.
    Hade några kompisar som bodde där och jag måste säga att naturen är helt fantastisk!!!
    Sedan tyckte jag att det var lite coolt i början på -90 när jag hängde där med kompisarna, då det kändes som man åkte jorden runt ;)
    Jag är själv uppvuxen på Hisingen i Tuve.
    jag jobbar i Tuve :P (Lastvagnar) ja det e synd att det blivit som det blivit, måste ändå säga att när jag var barn var det riktigt idylliskt där och naturen, badsjöarna på sommaren eller pulkaåkningen och skridskoåkningen på vintern är ju dunder...huset är toppen och jag hade så gärna velat ha ett likadant fast här, problemet är ju att samma typ av hus kostar det dubbla här mot i Angered....minst!
  • SaJo81

förresten så kom det efterlängtade bajset idag :P det var rätt mycket men en helt annan konsistens än vad det brukar :S innan var det liksom gul keso typ, nu var det nästan samma konsistens som det där svarta första bajset efter förlossningen fast senapsgult, tror ni det e någon fara med det? min älskling låg här och tryckte som faen innan det kom och han var sååå lycklig efteråt =)

• grahnkotten

Anjali: det var super mysigt! Det var lite som "vuxen taktilmassage" idag gjorde vi ben, fötter och mage och nästa veckas ska bi göra armar och rygg! Cirkulerande rörelser och lite tryck! Vet inte med fick en broschyr, ska kolla när jag är hemma om det finns någon hemsida. Sök på spädbarnsmassage!

• SessanM

Sajo: såg det ut typ som gyttja? E hade så i flera veckor när hon bara bajsade var 3:e dag. Nu gör hon det varje dag sedan vi började med ersättning på heltid och det ser "normalt" ut igen. Tror det berodde på att hon inte fick i sig tillräckligt med mat från mig. Menar dock inte att det är så för er!!!

• FruSandra

Grankotten
    Va de den med fjärilen, öppna boken, indisk mjölkning och svensk mjölkning bl.a.?

• FruSandra

Vilgot fick sprutorna idag. Jag grät, han sa knappt ett pip..
    Men ja tror att ja grät för vikten.. Han har bara gått upp 20 gram på en vecka..
    Så nu ska de intensivammas varannan timme...

• skuttare

Fru Sandra: det gör ont i en när de ska sticka de små. Men vikten tycker jag verkligen inte att du ska bekymra dig över. Gör ingen förändring alls förrän ni har vägt nästa vecka. Min lilla tjej hade inte gått upp ett gram från förrförra veckan till förra veckan. Blev oxå lite orolig men min bvc tant sa då till mig att vi gör inget alls förräns jag varit där och vägt denna veckan. Och så fick det bli. Hon hade då ökat 280gram på 5 dagar!! Hon hade tagit igen det med råge. Det beror ju helt på om de är 'fulltankade' eller ej när man väger. Säg att hon äter precis innan då kanske det skiljer 100-150gram. Så länge hon verkar nöjd å glad så skulle jag avvakta till nästa vecka

• grahnkotten

F.sandra: ja precis! Den massagen var det!
    Ta vikten med ro, så länge han är nöjd och glad så är det säkert ingen fara! :)