• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ella Jade
    April barn skrev 2011-10-30 19:46:00 följande:
    Hejsan, får man lite "tillfälligt" kanske hoppa in?
    Enligt äl test skulle jag haft äl den 9e okt bf 1 juli. Men testa negativt senast för en vecka sen har inte orkat testa mer efter de negativa men mensen har ju fortfarande inte dykt upp så jag antar och hoppas såklart att det är en bebis därinne men att mina hormoner var låga, får se när jag ska testa igen och eventuellt hoppa in "på riktigt" Men man kan ju vara med och tjata lite under tiden :)
    Håller också tummarna för dig!! :) {#emotions_dlg.flower}
  • Ella Jade
    vädursflicka skrev 2011-10-30 20:00:04 följande:
    Har förresten en (dum??) fråga..! 

Ang detta med barnmorskebesök...vad jag har förstått så är det först någon sorts hälsosamtal först och sen inskrivning någon gång mellan v 8-12. Vet inte riktigt än när jag kommer känna mig redo att berätta för chefen om graviditeten. Men vad säger man när man ska på dessa besök då, innan chefen vet att man är gravid? Säger man att man ska på läkarbesök? Har man skyldighet att berätta för arbetsgivaren vad det är man ska gå iväg för? Hjälp! :P
    Nej, du har ingen skyldighet att berätta varför du går, räcker med läkarbesök :)

Berättade också för min chef tidigt, utifall man skulle må dåligt o behöver gå tidigare osv.. Lättare. Men alla jobb/chefer är olika! Gör det som känns bäst för dig.
  • Ella Jade
    Älskadelillaliv skrev 2011-10-30 21:26:23 följande:
    Jag är i vecka 4 bara. Trött samt hungrig och kissar i ett tycker jag..
    Ja man är lite rädd för att det ska hända något med det lilla fröet. Jag är 28 år kommer från v-ås min sambo är 30 år. Vårt första gemensamma barn.
    Jag ska göra KUB test. Ska ringa BM kanske i morgon eller tisdag. Äter Levaxin så det måste vara kontroller. 

Vi har tänkt att slå in julklappar till svärföräldrarna där det står att det ska bli farmor och farfar samt mormor och morfar. Det tror ja skulle bli en jätte bra överraskning. För jag älskar verkligen julen.

Vi måste göra en bild tråd sen, så vi kan se magarna

Vad jobbar alla med? Jag är sjuksköterska        
    Grattis :D

Fy fan, ständig oro ja, men försöker verkligen inte tänka negativt.. lääängtar till vecka 12 som bara den! Lite säkrare iallafall.. :).

Vilket underbart sätt att berätta! Önskar jag hade tålamodet till det, haha, vi berättade typ direkt..

Magtråd, ja!  Sjukt att man äntligen SJÄLV skall få vara med i en sådan tråd! Overkligt! Gravid

Jag jobbar som kommunikatör/administratör på ett elbolag. :)

• Ella Jade

Kan inte heller fatta att jag är gravid. Kom på det när jag tittade på tv med sambon. Satt helt lugna och kollade en serie.. trötta.. så får jag en AHA-upplevelse nästan och "skriker" ut helt lycklig: SHIT, JAG ÄR JU GRAVID!!!!   Haha, mycket rolig blick jag fick från sambon. :D

FRÅGA: Är det ngn mer som fått ont i äggstockarna? Nu har de försvunnit, men högg till ett tag innan, blev lie orolig. Är de normal smärta? Har ingen växtvärk direkt (som mensvärk) än...

• MammaSandra1989

Jag plussade imorse. Fick missfall ibörjan av månaden så vet inte riktigt exakt hur lång menscykel är då de varierat 2-3 dagar sedan jag fick barn. Men om jag utgår från det jag tror så är det den 10 Juli beräknad födsel :) Vart på sätt och vis chockad i morse för trodde inte de skulle bli något denna månad men i går kväll och inatt har jag mått illa så var tvungen att ta ett test!

• MammaSandra1989
    ettplusett skrev 2011-10-30 08:52:11 följande:
    Har någon annan haft sådana här blödningar i tidigt skede? Är det normalt? 
    Jag hade blödningar i en vecka med sonen, dock lite längre fram (vecka 6) men var rätt mycket blod, trodde de va missfall Men de blev en liten son :)
  • bevingad

Klart vi ska ha en magbilds tråd oxå Säg till när ni är redo bara....
    Har varit iväg hos ett par vänner ikväll + en dag på ikea... nu är jag TRÖTT!!!!
    Ska ringa bm imorgon tänkte jag, har snart telefontid med min läkare oxå, har kronisk värk så är beroende av att bli smärtlindrad. Men nu får det bli annat än piller...

God natt alla gravida

• michelodeon
    vädursflicka skrev 2011-10-30 22:12:04 följande:
    Gör man alltid VUL? Eller är det under "speciella omständigheter" endast? :)
    Nej tyvärr gör man inte det. Jag fick ett MA i vecka 13 innan jag fick min son så jag får vul i vecka 13 om jag själv ber om det, för att minska oron för ett nytt.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Ella Jade skrev 2011-10-30 22:53:32 följande:
    Kan inte heller fatta att jag är gravid. Kom på det när jag tittade på tv med sambon. Satt helt lugna och kollade en serie.. trötta.. så får jag en AHA-upplevelse nästan och "skriker" ut helt lycklig: SHIT, JAG ÄR JU GRAVID!!!!   Haha, mycket rolig blick jag fick från sambon. :D

FRÅGA: Är det ngn mer som fått ont i äggstockarna? Nu har de försvunnit, men högg till ett tag innan, blev lie orolig. Är de normal smärta? Har ingen växtvärk direkt (som mensvärk) än...
    Jo det hugger till i äggstockarna ibland och rker som vid ägglossning nästan :) helt normalt, hade så med sonen oxå. Jag har molvärk nästan hela tiden oxå, sen en vecka efter ägglossningen typ :)
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Tolle83
    MLT skrev 2011-10-30 21:00:47 följande:
    Jag menade inget illa, men det såg kanske ut så när jag använde utropstecken, ville bara skriva att det var fixat :)

haha näädå de är ingen fara :D Jag tog de inte så :)
Svar på tråden Juli bebis 2012