• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ella Jade
    Mysmamma70 skrev 2011-10-31 08:24:45 följande:
    Vi fick en box från Barnens Hus igår på Barnmässan, så nu ligger de första små blöjorna och väntar
    Åh, skall hämta ut 2 olika boxar idag, spännande :D
  • SommarDahlia

Ja, det känns overkligt men inte riktigt lika galet som när jag fick plusset med ettan.

När ska man ringa BM egentligen? känns lite tidigt att ringa än tycker jag, är ju bara i v.5. Gör man hälsosamtal fortfarande? Minns att de mötet var totalt meningslöst. När går man på första annars?

Jag funderar på att göra vul i v. 9. Gjorde det sist och det var riktigt skönt efteråt. De säger ju att ser man ett pickande hjärta typ i v.9 så minskar risken för missfall lika mkt som när man gått 12 fulla veckor.

• michelodeon

Ja på morgonen är det viktigast. Så jag tänkte dra ner till tre koppar, dricker kanske fem sex koppar annars :)

• bevingad

Var har du beställt boxarna ifrån?

Var mässan bra??

Har inte kunnat sova  på magen.. brösten gör ONT!!!!
    Illamåendet är inte så illa som första dagarna (men man ska väl inte säga för mycket).
    Jag tänkte ringa bm idag...

• Louise2

Hoppar in här! Plussade förra veckan, BF 7 juli. Har en son sedan tidigare som är 2 år.

Är lite nojig över missfall, tänker att eftersom det gick så bra förra gången så är det nog "min tur" att få det denna gång. Mina symptom är ömma bröst, lite hungrigare än vanligt och nu på morgonen, lätt illamående.

Hoppas det går vägen för så många som möjligt av oss!

• MLT
    Ella Jade skrev 2011-10-30 22:53:32 följande:
    Kan inte heller fatta att jag är gravid. Kom på det när jag tittade på tv med sambon. Satt helt lugna och kollade en serie.. trötta.. så får jag en AHA-upplevelse nästan och "skriker" ut helt lycklig: SHIT, JAG ÄR JU GRAVID!!!!   Haha, mycket rolig blick jag fick från sambon. :D

FRÅGA: Är det ngn mer som fått ont i äggstockarna? Nu har de försvunnit, men högg till ett tag innan, blev lie orolig. Är de normal smärta? Har ingen växtvärk direkt (som mensvärk) än...
    Det är ligamenten som livmodern sitter upphängd i som känns, livmodern växer och då kan det hugga till när man nyser eller ställer sig upp. Helt normalt =)
  • MLT
    SommarDahlia skrev 2011-10-31 08:53:37 följande:

Ja, det känns overkligt men inte riktigt lika galet som när jag fick plusset med ettan.

När ska man ringa BM egentligen? känns lite tidigt att ringa än tycker jag, är ju bara i v.5. Gör man hälsosamtal fortfarande? Minns att de mötet var totalt meningslöst. När går man på första annars?

Jag funderar på att göra vul i v. 9. Gjorde det sist och det var riktigt skönt efteråt. De säger ju att ser man ett pickande hjärta typ i v.9 så minskar risken för missfall lika mkt som när man gått 12 fulla veckor.

Jag var gravid i maj (blev missfall dock) och då behövde jag inte göra hälsosamtal eftersom det var barn nr. 2. Eftersom jag har långa menscyklar var jag enligt bm's beräkningar i v. 8-9 när jag ringde så hon försökte få en tid för inskrivning så snart som möjligt. Eftersom min bm hade semster fick jag en i v. 11 och det tyckte de var i senaste laget. Jag ringer nog bm snart då jag kommer vara i v. 12 runt jul så de lär ju ha semesterstängt en period där.. Jag tycker det är lite onödigt dock, tyckte mest jag var där och vände för att få en 'ok'-stämpel, men det ska såklart bli kul att träffa bm igen :)

Precis som du vill jag göra vul i v. 9, var mycket skönt med sonen att ha fått se det lilla hjärtat slå (fick mf innan honom också), då vågade jag slappna av mer. Det finns ett ställe i Stenungsund som gör det för vanlig sjukhustaxa (200 , med sonen betalade vi 1000:- på Emma Ultraljudsklinik.
  • Ella Jade
    SommarDahlia skrev 2011-10-31 08:53:37 följande:

Ringde BM dagen efter att jag plussade :). Så fort du plussar kan du i princip ringa.
    När jag väl skall dit är jag i vecka 8-9 tror jag det blir så..
  • Ella Jade
    bevingad:

Bok:  www.goboken.se tror jag det heter (googla "go boken" annars)

Boxar: Apoteksgruppen och Barnens Hus... (nästan längst ner på sidorna)

Går ej länka, sidan lägger ner då :/
  • Ella Jade
    MLT skrev 2011-10-31 09:15:15 följande:
    Det är ligamenten som livmodern sitter upphängd i som känns, livmodern växer och då kan det hugga till när man nyser eller ställer sig upp. Helt normalt =)

Jahaa, tack snälla för förklaringen, nu kan jag verkligen andas ut :D {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Juli bebis 2012