SommarDahlia skrev 2011-10-31 08:53:37 följande:
Ja, det känns overkligt men inte riktigt lika galet som när jag fick plusset med ettan.
När ska man ringa BM egentligen? känns lite tidigt att ringa än tycker jag, är ju bara i v.5. Gör man hälsosamtal fortfarande? Minns att de mötet var totalt meningslöst. När går man på första annars?
Jag funderar på att göra vul i v. 9. Gjorde det sist och det var riktigt skönt efteråt. De säger ju att ser man ett pickande hjärta typ i v.9 så minskar risken för missfall lika mkt som när man gått 12 fulla veckor.
Jag var gravid i maj (blev missfall dock) och då behövde jag inte göra hälsosamtal eftersom det var barn nr. 2. Eftersom jag har långa menscyklar var jag enligt bm's beräkningar i v. 8-9 när jag ringde så hon försökte få en tid för inskrivning så snart som möjligt. Eftersom min bm hade semster fick jag en i v. 11 och det tyckte de var i senaste laget. Jag ringer nog bm snart då jag kommer vara i v. 12 runt jul så de lär ju ha semesterstängt en period där.. Jag tycker det är lite onödigt dock, tyckte mest jag var där och vände för att få en 'ok'-stämpel, men det ska såklart bli kul att träffa bm igen :)
Precis som du vill jag göra vul i v. 9, var mycket skönt med sonen att ha fått se det lilla hjärtat slå (fick mf innan honom också), då vågade jag slappna av mer. Det finns ett ställe i Stenungsund som gör det för vanlig sjukhustaxa (200

, med sonen betalade vi 1000:- på Emma Ultraljudsklinik.