• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mysmamma70

Bevingad - mässan var bra, men lite liten tyvärr...

• vädursflicka

Så, nu har jag ringt BM och fått tid för ett första samtal nästa tisdag. Har läst att många tycker det första samtalet är väldigt onödigt, men jag tycker det ska bli ganska spännande ^^

Förutom hungern och kissnödigheten upptäckte jag igårkväll ett nytt gravsymptom: ömma bröst! Jäklarns vad ont det gör! :P

Ska nog också hämta ut sånadär babyboxar, men väntar nog ett litet tag till...^^

• Mysmamma70

Vad kul Vädursflicka!

Jag tycker om att gå till BM, det är mysigt att prata om bebisen, blir mer verkligt då.

• vädursflicka

Ja, precis så känner jag också! Att det kommer kännas mer verkligt när man varit dit och pratat om det, och får en ny tid för inskrivning..:) så jag ångrar inte att ja ringde idag redan!

• michelodeon

I Enköping, där jag bor, har man inget sånt samtal. Man går direkt på inskrivningen, underligt hur det kan va så olika.

• Ella Jade

Får vem som helst göra VUL? (om man nu går till privat mottagning?)

Jag har tid hos BM första gången 16 november. Orkar inte vänta tills dess :(.

Kan man inte på ngt sätt innan kolla så hjärtat slår? går in i vecka 6 imorrn.

• SommarDahlia
    vädursflicka skrev 2011-10-31 11:11:35 följande:
    Ja, precis så känner jag också! Att det kommer kännas mer verkligt när man varit dit och pratat om det, och får en ny tid för inskrivning..:) så jag ångrar inte att ja ringde idag redan!
    Klart du inte ska ångra att du ringt! :) Själv tycker jag bara att BM mötena är tråkiga och som Madlin skrev så känns det mest som "Hej, hjärtljud, Hejdå". Nog för att jag vill höra bebisens hjärtljud, absolut! men de får man ju inte göra hos de flesta BM förrän man redan varit på RUL.
    Jag har i stort sett aldrig haft karln med på nåt möte heller, mer än RULet då såklart.
    Ella Jade skrev 2011-10-31 11:26:21 följande:

Ja, vem som helst kan göra det om man gör det privat och betalar. Kommer dock ihåg att när jag ringde å beställde tid så vill hon veta varför men jag sa bara att jag var väldigt orolig så det var nemas problemas.
    tror jag betalade typ 300kr.
  • Ella Jade
    SommarDahlia skrev 2011-10-31 13:03:43 följande:
    Klart du inte ska ångra att du ringt! :) Själv tycker jag bara att BM mötena är tråkiga och som Madlin skrev så känns det mest som "Hej, hjärtljud, Hejdå". Nog för att jag vill höra bebisens hjärtljud, absolut! men de får man ju inte göra hos de flesta BM förrän man redan varit på RUL.
    Jag har i stort sett aldrig haft karln med på nåt möte heller, mer än RULet då såklart.
    Ella Jade skrev 2011-10-31 11:26:21 följande:

Ja, vem som helst kan göra det om man gör det privat och betalar. Kommer dock ihåg att när jag ringde å beställde tid så vill hon veta varför men jag sa bara att jag var väldigt orolig så det var nemas problemas.
    tror jag betalade typ 300kr.

Okej, skönt o höra! För på inskrivningen gör man väl ändå ingen UL eller VUL? Kommer nog aldrig kunna hålla mig till ännu senare veckor o kolla. Vill bara veta att allt är okej. Vilken vecka tidigast kan man göra det??
  • Älskadelillaliv

RIngde BM idag och har fått en tid den 8 december. Känns som en evighet dit men jag hoppas tiden går fort. 
    Går ni med den här jobbiga känslan tänk om det blir MF. Det är så jobbigt nu när man ska vara glad. Liv rädd för de. Vill att det lilla livet ska vara kvar.

Usch och så är man dum och läser trådar om sådanna som fått MF. 1 av 10 får MF fast 80% går det utmärkt för. Ska nog börja tänka på den siffran i stället tror jag.
    Vill  också göra tidigt VUL, vet ni något ställe i Sthlm som gör sådannt?    

• Ella Jade
    Älskadelillaliv skrev 2011-10-31 13:22:51 följande:
    RIngde BM idag och har fått en tid den 8 december. Känns som en evighet dit men jag hoppas tiden går fort. 
    Går ni med den här jobbiga känslan tänk om det blir MF. Det är så jobbigt nu när man ska vara glad. Liv rädd för de. Vill att det lilla livet ska vara kvar.

Usch och så är man dum och läser trådar om sådanna som fått MF. 1 av 10 får MF fast 80% går det utmärkt för. Ska nog börja tänka på den siffran i stället tror jag.
    Vill  också göra tidigt VUL, vet ni något ställe i Sthlm som gör sådannt?    

Ohja, vi är inte ensamma om det. Känns nästan för bra för att vara sant, att jag är gravid, även om det var första försöket.. Men är rädd hela tiden, fast verkligen försöker tänka positivt! Jag kan inte mycket göra än att ta hand om mig själv så bra jag kan.. Men precis, 80% går det bra för, en väldigt stor procent! :)

Vi får tänka positivt så gott det går och hålla tummarna för varann :)
Svar på tråden Juli bebis 2012