• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Trolla har ni prövat tejp? De finns nån speciell tejp från sjukgymnasten som man sätter där man har växtvärk som tydligen hjälper...
    Hade ett barn på förskolan som hade sån..,
    Har dock ingen aning om vad de heter...

• grahnkotten

F.sandra: var det en färgglad tejp? Isf heter det kinesiotejp/balancetejp! Har aldrig hört om det till växtvärk, men låter spännande och troligt!

• anjiali

Jo man tackar! M har bestämt sig för att gå tillbaka till sitt första sovmönster och trycka in amning varannan timma på natten. Var ju nöjdare när hon hoppade över 23 målet och såg fram emot mera förbättringar. Men varför inte ta ett steg bakåt istället ???
    Finns det något jag kan göra ? Eller ska jag bara gilla läget

• Sladdis

Anjiali: Vi har också gått tillbaka ett steg fast Matteo äter var tredje timme ungefär. Han somnade 21, åt 23:30-00:00 och nu igen 03. Gissar att han vaknar igen vid sex. Tror inte man kan göra något. Jag hoppas på tillväxtperiod igen så att det bara är tillfälligt.

• Sladdis

Det var visst värre än så. Matteo har fått för sig att det är morgon nu. Sitter med honom i mörkret men han jollrar på och är hur pigg och glad som helst. Kan inte låta bli att skratta åt eländet. Imorgon fm ska jag ner på stan och träffa en kompis så jag har lite panik över att jag inte får sova. Vill ju inte komma dit som en zombie.

• anjiali

Sladdis: får också kompis besök och kan inte vila på dagen. Våran natt är slut. Strax efter fyra tyckte hon att det var morgon och har försökt att natta om henne. Hon somnar säkert gott lagom tills de andra barnen ska upp :-/. På torsdag fm ska jag vila !

• millifjor

Vår vaknar också oftareän förut :-/ jag är galet trött men hon är hur glad som helst...

• skuttare

Fas fas fas.... Om det är nån tröst ni som har det jobbigt så går det över det är nog som sagt en 'bara' en fas. Vi är inte riktigt där än men det kommer. Det enda man kan glädja sig åt när det är som jobbigast är att när de väl kommit ur fasen så blir de mer självständiga och glada igen och kommer lära sig massa nya saker. Klen tröst när man har det jobbigt. 12veckors fasen håller i sig ca 1 vecka medans 17v fasen håller i sig ca 4. Bävar:-S

• SaJo81

Usch, jag tillhör inte dom morgonpigga :S dom två stora ska vara hos tandläkaren om e halvtimme! Fick väcka lilleman som nyss somnade om efter att ha ätit strax efter fyra! Dessutom är det FROST ute :( fy fasen! Dax att rota fram vinterjackorna....och vad tar man på lilleman i det läget vi har inte köpt några vinterkläder till honom än:S