• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Usch, stackars flicka! Växtvärk är svårt och oftast inte så mycket att göra.. Tyvärr! Det är ju ingen tröst, men det kommer att gå över! Hoppas ortopeden har några förslag! Prova med vetekudde, avlastning och någon värkmedicin!

• Trolla75

Det värsta är att hon ätit Alvedon sugtablett, nu snart i tre månader... Är livrädd för att det ska ge skador på levern!
    Det blir 4 tabl/ dag var 6-7 timme.
    Och hon har så ont att vi måste smärtlindrande henne... Det är fruktansvärt att se henne ha så ont! Och det påverkar hela hennes vardag, hon blir hämmad i mycket hon inte kan vara med på.
    Att hänga med mig i syrran på stan är inte längre att tänka på...

• Trolla75

Vi har även masserat, provat krämer som värmer, healing... mm.

Vill till röntgen för att få det bekräftat att det inte är något värre...

• grahnkotten

Trolla: jag hade en flicka som hade extrem växtvärk i fotleden, hon åt också max dos Alvedon och kunde knappt stödja på foten. Kunde inte var m på gympan och hoppade på kryckor. Vi provade ultraljud på henne, med gott resultat, men det beror på var det sitter. Man får inte behandla över tillväxtzonerna för då kan man hämma tillväxten.. Men förstår att du vill ha rtg för att se att allt är som det ska! Usch. Vad jobbigt att se sin dotter lida..

• anjiali

Ska lägga in i viktväktarna vad jag tränat idag. Joggade 6 km. Kilometer hastighet var en km på 7 min. Inte jätte fort. Men på vv har dom som alternativ jogga/promenera eller jogga fort. Eller löpning. Men jag tycker jag har joggat medel :-/... Finns inte som alternativ .
    Samma om jag går. Finns långsamt tempo och snabbt tempo. Inget mitt emellan ! Sånt stör mig !!!! Jag går inte långsamt och kan gå mycket fortare utan barnvagn. Så även där går jag medel.
    Ha ha lyx bekymmer :-/. Men vill ju följa programmet så gott det går.

• Sladdis

Anjiali: Jag håller med. Det skulle funnits ett medel. Jag går bara promenader men jag lägger in det som långsam (även om jag går fortare) för jag går snabbare utan vagn då jag kan gå riktiga power walks och då lägger jag in det som snabb.

• AAEV

När jag joggar brukar jag dra bort tio minuter från tiden när jag lägger in det

• Tekla78

Trolla, Stackars liten! Anjiali, duktig! Jag har också börjat jogga lite smått. Känns så skönt. Men just nu har jag feber. Trodde att det var förkylning, men börjar misstänka stockning igen :-/ 5:e gången, ska det aldrig ge sig!!?

• Tekla78

Jupp, 5:e stockningen konstaterad... Fick nog ut knölen i duschen för nu har febern gått ner till normala 37 igen.