• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • karleksengeln

Ellabella, jag har haft cellförändringar vid tre tillfällen. Första gången och andra gången fick jag komma tillbaka och frysa bort dem och sista gången fick jag en ny tid för provtagning ett halvår senare och då var de borta. Cellförändringar kan bero på ett virus och jag blev tillsagd att det handlade om flera år med cellförändringar innan det kunde bli allvarligt. Jag har fått gå på provtagning 1 gång om året efter att de upptäckte cellförändringarna, men nu behöver jag bara gå på de vanliga rutinkontrollerna. Känner flera som haft cellförändringar och det har aldrig blivit några större bekymmer. Nu utgår jag från att det är resultatet från ett vanligt cellprov vid barnmorskan vi pratar om!?

• EllaBella02

Ja, jag tog prov hos barnmorskan som visade misstänkta cellförändringar. Ny har jag fått en ny tid där de ska ta nytt prov och virusodling ich kanske titta med mikroskop stod det. Det bästa är också att jag missade mitt när jag var 29 : ( Usch... Ska försöka att inte tänka på det men mestadels tänker jag att jag är så rädd att det skulle hända mig någonting så man inte får vara med sitt barn : ( usch .... Nä jag går försöka att inte tänka på det mer ...

• Tekla78

Har också haft förändringar 2ggr. Ena gången tog de ett nytt prov och klippte en bit av tappen för att kolla vidare och det visade inget. Andra gången fick jag skrapa lite, sen har jag inte haft något mer på flera år.

Rutiner... Nä, vi har väl inte några egentligen fast Emil är 13 veckor idag. Ser ofta ut ungefär såhär: Vaknar runt 6-7 och äter, äter igen vid 9-10 och ca var 2-3:e timme efter det. Sover ibland flera timmar i sträck och ibland en liten power nap. Somnar för natten mellan 18-22 och vaknar en gång på natten. Fast det hela är väldigt olika. Har märkt att sömnen på dagen blir sämre ju mer saker jag gör på dagen. Är jag hemma kan han sova mest hela tiden. Vet från första barnet att när man tror att rutinerna satt sig förändras de för att barnet har en fas så det är bäst att inte försöka kartlägga något, haha.

Ingen mjölkstockning i sikte än så länge Har nu ätit SPC flakes sedan den 4:e mjölkstockningen och tänkt ordentligt på taget. Han är fortfarande fruktansvärt ljudkänslig när jag ammar så jag måste säga åt 3,5-åringen att vara tyst och inte hoppa runt. Lättare sagt än gjort kan jag säga...

Idag har 3,5-åringen varit hemma från dagis. Lite för att han var genomförkyld när han vaknade och så att det inte ska bli värre eller smitta, men lite för att bli av med tjatet "jag vill inte gå till dagis, vill vara hemma med dig". Så idag försöker jag vara så tråkig som möjligt för att han ska tänka att det är roligare att gå dit. Han var rastlös redan vid 9-tiden kan jag säga

• Sladdis

Idag var vi på BVC och fick 3-månaderssprutan. Matteo skrek när vaccinet sprutades in men lugnade sig fort efter. Fy vad hemsk jag kände mig som mamma. Nu väger han 6710 gram och är 62,5 cm lång.

• Emmizen80

var på bvc idag, sprutan tar vi on två veckor. vikt 5510 (3540), längd 60 (50), hattmått 39,7 (34). han börjar bli stor! känns som man vill bromsa tiden lite, bla med tanke på att han an vara vårt sista barn. Jag vill ha en trea, maken är tveksam... hoppas att kunna övertyga honom inom en snar framtid!

• Emmizen80

vi har någolunda rutiner. 

ca 3:30-4 vaknar för mat
    ca 6:30 vaknar, går upp, klär på oss, väcker storasyrran, äter mat efter jag ätit frukost
    ca 8:00 somnar i vagnen när syrran ska till skolbussen
    ca 10:30-11 vaknar och äter
    sedan är dagarna lite olika, beroende på om vi är hemma eller inte
    ca19-20 somnar för natten    

• millifjor

Vår rutin är att inte ha nån rutin äter och sover om vartannat, har ingen koll på klockan när det sker. Det enda jag vet är att hon brukar somna för natten typ mellan 19-20 nånting

• Jamtlandstaus

@EllaBella; vet att oro är svår att styra men försök att inte oroa dig för dig själv för mycket utan prata med någon om det. Tar man ut trollen i ljuset så brukar de ju spricka...
    @AKT83; var inte för hård mot dig själv! Sömnbristen tar inte direkt fram det bästa inom oss! Men det kommer bli bättre!

Vi var på BVC idag o nu hade hon tagit ett rejält tillväxtskutt Hon är nu 14veckor o väger 5490g o är 63cm med huvudomfång på 41cm. På två veckor har hon alltså ökat 2,5cm o nästan 0,5kg!
    Hon fick vaccinationssprutorna o blev ledsen men det gick över fort. Däremot är hon nu några timmar senare väldigt ledsen o jag låter henne ligga vid bröstet hela tiden för tröst, lilla gumman.
    Angående rutiner så säger jag som du Milifjor, att vi inte har några De enda man kan räkna är väl att hon brukar sova 3h mellan nattamningarna.

• anjiali

Jaha ! Inatt tänkte M slå rekord i sämsta natten hitintills . Gick och la mig 21. Var sååå trött. Sen dess har jag "bara" vaknat 4 gånger..... Trodde de skulle bli bättre med sömnen inte sämre !!!! Måtte detta vara 12 veckors bus och inget annat. Om jag bara visste det så hade det varit lättare att handskas med nu. Just nu känns det som sova kommer jag aldrig någonsin få göra igen. Psyket skriker efter sömn !