• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

I helgen hade vi dop för tösen och allt gick bra. Hon var sååå duktig!! Avslutar dock helgen på tråkigare sätt : ( hämtade posten och fick svar på mitt cellprov. Det visade misstänkt cellförändring och jag har fått en ny tid för utredning. Blir så ledsen och rädd. Har gråtit massor idag och tänker på min lilla bebis. Vill ju inte visa henne att jag är ledsen : (

• AKT83

Åh stackars dig EllaBella men troligtvis är det ju inget allvarligt utan tur att de upptäcker det nu. Tänker på dig!

Usch jag känner mig också som världens sämsta mamma och kan inte somna trots att jag är så trött att jag nästan får panik!! Tilde som är 14 veckor sover sämre än någonsin och sonen på 4 kommer varje natt in till oss och jag har nu så ont i kroppen av att ligga såhär trångt att jag inte vet var jag ska ta vägen. Sonen får därför stå ut med en sur mamma som mest skäller! Vill inte men kan inte rå för det. Han har dessutom börjat kissa på sig och jag står inte ut med kissdoften som blir och tycker att han borde skärpa sig trots att jag förstår att det är en fas som han går igenom pga lillasyster och säkert pga mig som är så tjurig. Nu vid två när han kom så skällde jag massor på honom för att han inte ville kissa innan han kom in till oss. Problemet var bara att jag inte riktigt lyssnade på honom och trodde att han redan kissat på sig när han försökte säga att han redan varit på toaletten och kissat. Usch skäms massor och känner mig så elak. Vill ju njuta av båda barnen men känner att jag inte orkar det. Mitt i allt börjar makens telefon blinka, katten skrika för att han vill ut och paniken över att jag inte somnar om växer. Nu ligger jag här sedan en timme tillbaka och är klarvaken och snart är det säkert dags att amma igen. Säkert lagom till jag somnat.

Vill bara få så mycket energi att jag kan vara "snäll" mot sonen. Vill orka med honom!! Funderar på om jag ska vara så drastisk att jag och Tilde börjar sova i gästrummet? Närheten mellan mig och maken finns ju knappt ändå för tillfället eftersom barnen eller min trötthet är i vägen. Vill orka vara nära!

Nä om man skulle räkna får eller nått så att man somnar igen. Är ledsen för det desperata inlägget.

Sov gott!!

• Trolla75

EllaBella02- är det Cytologtest du vart och gjort?
    Vid ett tillfälle efter ett sådant protest fick jag också ett sådant brev. Blev livrädd precis som du!
    -Det visade sig att provtagaren klantat sig vid provtagningen och att det kommit blod på stickan. Det gav utslag på cellförändringar...
    Att något sådant kan ske utan att man blivit informerad tycker jag är skamligt! Man blir ju livrädd efter ett sådant besked!

Nu håller vi tummarna hårt att det råkat komma blod på din sticka med och att det inte är något farligt!
    Kram

AKT83- åh vad jag känner igen mig!
    Trött, arg och lyssnar inte heller kanske alla gånger innan jag exploderar...
    Vill bli mitt gamla glada jag!

Men jag tror nog du kom på läsningen själv!
    Att flytta in i gästrummet! Åh vad jag önskade att vi haft ett!

Nä nu måste jag försöka somna om igen, lilleman vaknade till extra tidigt i natt, käkade somnade om på en gång 4.00 men inte jag! Så nu säger jag god natt igen! :)

• anjiali

Trolla: tror den klipper om man lägger in tecken som inte är bokstäver. Var det så ?

AKT83: känner väl igen mig när vi fick vårat andra barn. Tre år mellan de äldsta. Äldsta kissade ofta ner sig och jag sov så dåligt. Min vändning kom vid bättre sömn och att jag började träna. Men det var nog när hon var runt halvåret. Kan säga att det finns en anledning till att barnen är sex och nio år innan vi skaffade denna lilla skrutta.

Hur tänkte biologin med sömnen under småbarnsåren ??? Det är ju då om någon gång man behöver ett jäkla tålamod och sömnbrist hjälper ju inte till :-/.

• anjiali

Ellabella: tre av mina vänner har haft cellförändringarna och för alla har det gått jätte bra. Förstår din oro, jag hade också blivit orolig. Men det kommer gå bra !!! Det upptäcks ju i tid. Kram till dig