• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • tundra

Millifjor! Vad avis jag blir! Supersugen på en gemini! Men idag har jag köpt en resa till nästa sommar + julklappar så nu får det vara stopp ett tag. Får önska mig en av tomten kanske.

• anjiali

Efter helgens svullnade har jag svårt att motivera mig till att äta alla mina points idag. Har under helgen kanske förbrukat alla bonuspoints. Har inte riktigt kontrollerat men ätit godis, tårta och vin. Plus en massa mat (lax).

Hoppas inte det påverkar vikten för mycket :-/...

• FruSandra

Anjiali
    Usch då :S Vilgot brukar sova ca 2.5 h på förmiddagen.. Men nu har han ändrar sig.. Han blev 3 mån i onsdags :S

• Sladdis

Verkar vara väldigt speciellt för 3-månader. Plötsligt som från en dag till nästa så sover Matteo knappt på dagen mer. Ändå är han trött så kvällarna är väldigt gnälliga. Dessutom har han blivit väldigt sällskaplig. Det är visserligen trevligt och en del av utvecklingen men det var skönt att bara kunna lägga honom i babygymmet en stund så man kunde göra något. Nu är han bara nöjd om han är i centrum och vi pratar med honom annars är det gnäll som gäller.

• Sladdis

Anjiali: ibland om jag har ätit mycket en dag så äter jag inte alla p dagen efter. Tänker att kroppen ändå inte vet exakt när ett dygn börjar eller slutar.

• down under

I söndags så gick jag oxå med i vv online.
    Imorgon så är det första vägningen, får se hur det gått!
    Jag har 24 bonus points kvar men vill inte trycka i mig dom nu så här sent
    Jag hoppas att jag gått ner även fast jag inte tränat nåt. Blir så irriterad att jag aldrig lyckas få till det!

Jag håller på att bli galen på att vara hemma med 3 barn och det hjälper ju inte att Kian som blev 12 veckor igår är världens jobbigaste just nu! Han sover knappt nånting och bara gnäller o gnäller hela dagarna! Jag håller påatt bli galen känns det som! När dom andra två barnen somnat på kvällen så är jag så trött så jag orkar inte ta mig till gymet och Kian somnar inte förrens efter midnatt nästan varje dag.. Vill bara sova!! Är så trött!
    Känner mig som världens sämsta mamma just nu för jag har inget tålamod med barnen och är allmänt grinig hela dagarna.. vill bara vara glad och njuta av mina underbara barn men kan inte det just nu! Kan det inte vända snart!?!?           

Föresten så heter jag cackiz på vv så ni som är med där kan väl lägga till mig?

• down under

Å just det, I fredags så var vi på bvc och nu väger Kian 5860g är 60,3cm lång och huvud 41,8cm.(11v 6dar)
    Han fick även sina 2 sprutor lite för tidigt eftersom han måste hinna få dom två första innan vi åker till Florida den 28 Nov. Jag led nog mer än han, haha...Han blev jätteledsen men det gick över på mindre än 30 sek. Skönt!

I dag så var vi på Ikea och det gör jag aldrig om med dom här 3 barnen!
    Kian skrek nästan hela tiden där inne så man fick skämmas! Blev hyper stressad och det hjälpte nog inte direkt till.
    Lilltjejen var det också ett väldigt gnällande på, hon ville inte sitta i kundvagnen men så fort vi släppte ner henne på golvet så sprang hon i väg..hon är 16 månader! Så ni kan ju förstå hur det lät när vi tvingade henne att sitta i kundvagnen ändå.
    Sen bilresan dit och hem ska vi inte tala om.. 20 mil tur o retur.. nä, nästa gång skaffar jag barnvakt det där orkar jag inte med en gång till!    

• AAEV

jag har haft vägning idag, -1 kg trots en oerhört slapp vecka. Men jag har väldigt hög förbränning så jag kan slappa lite ibland utan att det märks! Bara 4.7 kg kvar tills mål, fast jag vill nog ner liiite till sen

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713