• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Min lilla tjej är ju nu 10veckor. Ni som har bebisar som är 3mån å lite drygt har ni börjat få till lite rutiner under dagen? Äter de med lite längre mellanrum eller hur har ni det. Jag ska ju inte klaga för jag tycker vår har fin rytm men dagarna är väldigt olika. Hon äter ju oxå fortfarande varannan timme oftast.Men då är hon ju inte så gammal än . Den stora tjejen har jag för mig att man nästan kunde ställa klockan efter när hon sov och åt när hon var ungefär 3-4 månader. Då åt hon nog ca 6ggr under ett dygn om jag inte minns fel.

• EllaBella02

Min tös är 15 veckor och jag tycker inte jag har fått några rutiner ännu direkt. Försöker att få lite struktur på det för jag tror hon mår bättre av det men här äter vi ofta varannan timme fortfarande och sover ganska oregelbundet och framför allt bara typ en timme i taget på dagarna. Tack alla ni gör peppen om cellförändringar. Är fortfarande livrädd men jag måste ju ta mig samman lite.

• millifjor

Plötsligt händer det, igår var jag o tränade! Blev Core på friskis och snacka om att man inte har en enda muskel kvar :-S. Men jag känner mig redan piggare och hoppas på att jag får bättre tålamod och orkar med mer nu när jag ska komma igång ordentligt med att röra på mig, vet ju att det är det bästa för kroppen, gäller bara att komma ihåg det när soffan lockar mer

Har en kompis som de hittade cellförändringar på, opererade bort delar av livmodertappen, och idag har hon en 3 veckors bebis! så det behöver verkligen inte betyda att hela livet faller ihop
    Vet att det är tufft att få sånt besked, har också haft cellförändringar men det visade sig inte vara någon fara när de gått in med kamera och tittat, det är nog vanligare än vad man tror att de kollar en extra gång, och det är ju faktiskt bra att det tar sånt på allvar innan det gått för långt.

Idag kommer en kompis hit och vi ska ut o gå, får ju ha min plutt i bärsele men men, det går ju det med och snart kommer min beco gemini hem, hoppas den är skönare än min babybjörn bara!

• anjiali

Skuttare: inga rutiner som är tydliga här inte . Bara nattsömnen som börjar mellan 19-20.

Milifjor: hoppas ni har lika vackert väder som vi. Ska också ta en promenad med bärselen med. Tyvärr en babybjörn. Gillar bärsjalen men den är knölig utomhus. Jag vill också börja träna !!!

• juliaannaeva

Jag har en liten här som blir 10 veckor på onsdag o vi har faktiskt redan fått väldigt bra rutiner :) somnar för natten ca 22 vaknar första gången 06-07 äter somnar om till halv 10-10 äter o sen somnar om till ca 14 då äter hon igen o sen sover hon bara någon timme mellan 14-18 o kl 18 äter hon igen och sen har hon en skrik period fram tills hon somnar för natten! :) har varit såhär i ca 1 månad nu så den natten hon bestämmer sig för att hålla låda då kommer de kännas som ett riktigt bakslag :p

• Cizzi86

Jag hade cellfördändringar på mitt första cellprov och då får man komma och ta ett till och det visade inget så behöver absolut inte vara nån fara. Min svägerska fick en tredje kallelse där de går in och tittar men det va inte heller ngn fara. Sen är det ju bra att de upptäcker saker i tid ifall det skulle va ngt. Försök att inte tänka det värsta utan vänta och se vad nästa prov säger:) Charlie är drygt 3 mån nu och vi har,som jag skrivit tidigare,underbara nätter(20.30-06.30) typ. Han har varit nöjd och kunnat ligga länge i babygymmet men nu börjar det bli gnälligare och vill helst att man är där och pratar med honom..men det va fler spm hade så runt 3 mån väl?äter 5ggr(ersättning) per dag och vid nästan samma tid. Jag mår som bäst när jag har rutin på det...är väl ngt kontrollbehov antagligen:P sovning på dagen blir olika..oftast äta,ligga i gymmet en stund och sen sova en stund(väldigt olika länge) hmm...det lät lite konstigt men hoppas ni fattar;)

• SessanM

Vi har också ganska bra rutiner faktiskt (peppar peppar) E somnar runt 9 och äter oftast en gång under natten. Sedan tycker hon det är morgon 7-8 då äter hon och sover sedan en stund. Äter sedan ca 11,14,17 och sista vid 19.30-20. Sover ofta runt lunch och en stund på eftermiddagen också. Hon får ersättning kan jag ju tillägga.

Gillar också att ha lite rutin, men det är ju på både gott och ont att man planera efter det.
    Nåväl... Vi får väl se hur länge det håller i sig.

• FruSandra

Vilgot är 3 månader, vi hade bra rutiner på allt men nu är dom tydligen ett minne blott för honom...

Igår skrek han konstant i 2timmar... :S

• SaJo81

Vi har också fått väldigt bra rutiner, här äts det kvällsmat mellan 20-21 på kvällen sen somnar han till 22 som senast, sover till 5-6 och äter och somnar om sen brukar vi gå upp alla (tre barn och jag) mellan 7-8 :)