• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Jag hade som mål att amma 3 månader och det målet har jag ju nästan nått nu! Jag ska jobba imon så egentligen hade jag gärna gett honom ersättning då eftersom av nån skum anledning jag inte får ut nåt alls när jag pumpar, men nu när han har såna problem med att bajsa vill jag inte introducera ersättning än så imon kommer min mamma möta mig vid jobbet och ta lilleman, gå runt med han på stan eller liknande tills han ska äta och då komma till jobbet så jag kan Mata honom, vilken process! Men det fanns ingen annan som kunde ta jobbet imorgon så så får det bli!

• Sladdis

Anjiali: Grattis till bra resultat!:) Jag går ner allt från 0,6 kg till 1,2 kg. Första fem veckorna ca 1 kg i veckan. Jag var orolig i början men när jag märkte att Matteo var nöjd och gick upp som han skulle så slappnade jag av. Annars hade jag lagt till lite fler points.

• Sladdis

Jag tänker följa rekommendationen och amma helt i sex månader och därefter introducera smakportioner. Efterhand som fler mål blir riktig mat kommer amningen att minska tills det bara är kvälls- och morgonmys kvar. Det får jag och Matteo försöka komma överens om när det också ska upphöra. Jag har gjort så med de båda andra och det fungerade bra för oss. De har aldrig fått varken ersättning eller välling eftersom de gått direkt från bröst till mat och det tycker jag är smidigt.

• millifjor

Sajo81 har du testat att handpumpa? det fungerade mkt bättre än aventpumpen på mig!

Jag hade tänkt att amma ett bra tag men dt sket sig ju efter min bröstinfektion, körde på ett bröst ett tag tills hon vägrade det, sen pumpade jag ur ett tag men det blev så jäkla bökigt så sen slutade jag och nu har jag en mycket mer harmoniskare bebis och även jag mår bättre, inte lika mkt hormoner som svajjar i kroppen. Det bästa med att ge ersättning är ju att man kan göra saker själv, såsom träna och jobba. Mannen är ju ledig ibland mitt i veckorna och då är tanken att jag ska jobba de dagarna för då sparar vi ju föräldradagar första jobbpasset blir om 1,5 vecka!

• anjiali

M är ju mindre nöjd nattetid och äter oftare. Hoppas det beror på 12 veckors perioden och inte att mjölken strular. I helgen ska jag äta alla bonus poäng och njuta. Så skönt att det äntligen är fredag och inte behöver jag hämta barnen på skolan heller . De tar sig hem på annat vis. Ska passa på att fixa här hemma.

M har bajsat varje dag X flera sen hon föddes. Nu helt plötsligt har hon inte bajsat på tre dagar men oj vad hon fiser :0 !!!

• EllaBella02

Ja, vårt bajseri ändrades också för några veckor sedan. Tror jag skrev om det då. Nu bajsar hon typ var tredje dag kanske. Men hon verkar nöjd och det är väl det man får gå på. I början när hon var liten och jag hjälpte några gånger så låg hon ju och tog i och var irriterad men inget bajs kom. Jag helammar ska tilläggas.

• anjiali

Jag helammar också så förstoppad är hon ju inte. Bara lustigt att att det ändrar sig så .

AAEV: hur var det ? Äter du alla bonus och tränings points ?

• AAEV
    anjiali skrev 2012-10-12 10:28:00 följande:
    Jag helammar också så förstoppad är hon ju inte. Bara lustigt att att det ändrar sig så .

AAEV: hur var det ? Äter du alla bonus och tränings points ?
    Japp jag äter (oftast) alla mina points. Detta för att jag har så hög förbränning så om jag skulle skippa att äta de extra skulle jag nog gå ner 2-3 kilo i veckan, och det är lite för mkt. 
    Jag är ofta hungrig men det beror ju på att kroppen tar hand om det direkt

Jag helammar med undantag för en flaska ersättning varannan kväll ungefär, när jag är trött och inte riktigt orkar med en snuttis Mitt mål är att amma så länge Olympia vill, om det blir två månader till eller två år till det får vi se!  
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713