• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Här har jag (vi) men mest jag börjat rensa i källaren ! Pust och fy... Totalt kaos där nere och allt är dammigt och sotigt. Fullt med sot från pellets pannan som puffar rök när den var sönder. Allt måste tvättas som ska sparas eller ges bort. Kommer vara klar 2015 .....

• Jmst

Jag är mammaledig och har både städerska och en som putsar fönstren och karln lagar all mat ;) lyx

• Sladdis

Kan knappt fatta det men mannen upptäckte precis att Matteo fått ut sin första tand. Han är tre månader och tio dagar. De båda andra pojkarna fick sina första tänder när de var sex månader så detta känns tidigt. Undrade just varför han varit så gnällig den senaste tiden.

• Trolla75

Då var det två... Caspian hade tandsprickning i början på veckan... Jättetidigt tycker jag! då dom andra var 7-8 månader gamla... När dom fick första.

• FruSandra

Hua! Helt slut efter en heldag på underbara barnmässan. Ont i fogarna så ja bara vill gråta...
    Men vad mysigt jag haft!!

• Emmizen80

G sov borta natten mellan ons och tors. Gick hur bra som helst enligt mormor. Jag tyckte det var urjobbigt, men vet att jag gjorde det första gången på storasyster oxå. Nu kommer det att dröja till nästa gång. Dottern har under sina snart 6 år bara sovit borta Max 10 ggr. Vi var i stort sett alltid med oss henne, men vissa gånger passar det inte så bra, som denna. Åka tidigt på morgonen 35 mil enkel, sedan kyrka, och sedan hem igen. Många timmar ibilen och sedan när man väl stannar, är det inget för barn. Barnen hade det mkt bättre hos mormor och morfar!!

• Emmizen80

Millifjor: kalla det inte lathet, jag gör likadant. Hatar att putsa fönster och i och med att vi bor så stort och har gamla fönstet som ska putsas näde in och utbändigt tar det evigheter. 6 timmar för en van fönsterputsare.... Härligt att slippa och kanon med RUT avdrag ;)

• SaJo81

Jobbar idag :) är heeeelt slut! Mamma hade lilleman och kom på lunchen så jag fick mata honom i personalrummet, sen matade jag honom i bilen innan jag åkte hem :P

Mina två andra grabbar hade en stor mysdag med pappa, dom åkte tåg och spårvagn sen var dom i Frölundaborg och kollade på j20 som spelade hockey (killarnas favoritgrejer är just nu hockey, tåg och spårvagn så verkligen en toppendag! Samt att dom kom och hälsade på mig på jobbet

• Emmizen80

Jag känner inte av fogarna längre, slutade kanske för några veckor sedan. Jag joggar för fullt. När jag var på efterkontrollen så bm att det var helt ok att börja springa om jag ville. Kroppen känns som innan grav, om man bortser från de 13 extra kilon jag bär på och jag kämpar med att få bort

• Tekla78

Jag har också hört att ju längre man väntar med hopp o studs desto bättre. Man ska inte ha den där tyngdkänslan i underlivet för då har man gjort för mycket. Har börjat med 1 km några ggr och jäklar vad jag kniper under tiden. Just det: KNIP!