• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

SaJo81- var det bara en engångsgrej att du var inne extra nu?

Hur gick det med besökskort till hela lilla familjen?
    Jag tänker mest på hur din förman reagerade sist när du var o skulle hälsa på...

;)

• down under

I dag har vi haft dop för Kian, skönt att det är över!
    Vi var bara 13 vuxna och 4 barn.. lagom tycker jag!
    Min pappa kunde tyvär inte komma, han har blivit jättedålig igen..
    Jäkla cancer, han skulle fått sin sista cellgiftbehandling förra veckan men det blev uppskjutet pga dåliga
    blodvärden..  vi får hoppas att han får den på torsdag nu istället då..
    Han är klar i huvudet men kroppen orkar inte med längre..han fick en rullator förra veckan så han ska kunna gå
    ut lite och har nästan tappat allt hår.. stackars pappa!!
    Jag ska upp till Mora den 25 okt och följa med till Onkologen och få första handsinfo den här gången.
    Han ska röntgas några dar innan så då får vi info om hur läget är.
    Jag är så rädd att han kommer att dö medans vi är i Florida, jag skulle aldrig förlåta mig själv då!
    Ucsh!      

Jag hoppas att jag kommer gå ner nåt denna vecka trots svullande av både smörgåstårta, vanlig tårta och bullar mm idag.. Jag gick ner 1,4kg förra veckan utan träning men nu vill jag verkligen komma igång med den men det är svårt att få till tiden.       

• Trolla75

Beklagar verkligen att det är så illa med din pappa!

Dop ja, jag har inte ens ringt kyrkan! Funderar på Allhelgona eller 1a advent? Men som sagt inte kommit längre än till tanke...

Den här gången vill jag göra det så enkelt som möjligt för mig... Färdiga kort, färdig mat...

Smörgåstårta, kaffe dricka - räcker det?

Usch känner inte för en massa jobb just nu...

• FruSandra

Juste ja glömde ju säga.. Denna gång klarade sig inte Vilgot när ja blev förkyld. Han hade feber imorse, snorig o hostar :( de svider o mammamhjärtat att veta att de är MITT fel att han är krasslig..
    Nu har han ingen feber och mår rätt bra bortsett från snorig o lite hostig, men ändå..

• Jamtlandstaus

Trolla du är inte ensam Vi har inte ens bestämt om vi ska ha dop eller namngivningsceremoni...

Vi har annars haft ganska krävande vecka här. Dels feber o en hel del skrik o gråt efter vaccinationen o dels ett försök att sätta ut Minifomet med panikskrik som resultat.
    Har haft mamma på besök, hon skulle få Hill med barnbarnet o jag kunna röja o organisera här hemma... Men dottern har blivit så mammig att det blev ombytta roller :-/ Men nu börjar det se ok ut här hemma
    Är det fler av era bebisar som bajsar grönt efter vaccinationen?

• SaJo81

Trolla75: jag har ett annat jobb också så det var inte Volvo denna gången, är fortfarande irriterade över mottagandet där så jag känner inte för att åka in!

Hjälper till i Feskekôrka nämligen också så det var där jag var :) (lite lättare att hälsa på) kommer nog hjälpa till mer under föräldrarledigheten men som Bastians mage är just nu så får det nog vänta så att han kanske kan få ersättning medan jag är borta :)

• SaJo81

Vi ska ha dop den 17:e nov och jag har sagt att denna gången bjuder vi enbart på fika! Förra gången körde vi på både middag och fika men det tog sån tid och vi hann inte ens prata med våra gäster (vi var runt 55 pers då) hoppas på lite färre denna gången! Får se hur det blir med mannens familj då hans mamma och pappa precis skiljt sig (hans pappa var här i förrgår och då sa han att han fått hem papper om att skilsmässan var färdig så det är VÄLDIGT färskt :S

• Trolla75

SaJo- haha... Min tanke med ett stort familjemöte på volvo, hade velat se gubbens min när det rök om öronen... ;)

Haha...här är en till som jobbat i yrket! Dock inte inne i Feskekorkan, men min fd arbetsgivare köpte Qvirist för några år sedan... Själv startade jag min barna med att sälja fisk på Kortedala torg, sen på Fiskstjärnan Vårvädrrstorget och stora tösens pappa jobbade i fiskvagnen på Påvelund, så där jobbade jag extra många gånger, underbara pojkar!!!

Men nu har jag ju sadlat om helt!

Dop- räknade snabbt ut att vi måste bjuda ca 30 som är den nära släkten... Och två tre par som är nära vänner...

Men får ta tag i o ringa kyrkan i morgon!
    De andra två är döpta enligt tradition med vacker gammal dopklänning över 200 år, så för min mormor är detta en väldigt viktig grej! Själv vill jag ha det överstökat helst i förrgår ;)

• anjiali

Jag har bott vid vid vårväderstorger . Åt nog inte så mycket fisk på den tiden dock !