• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Jag går också på mamma-core:) här hemma i kba har dom det på Friskis, har också börjat gå på afrodans och det tycker jag är jättekul...har inte vågat mig på fuegon än (som zumba typ) men det kommer la när jag förbättrar kondition och koordination :)

• millifjor

Men ni som springer redan, jag har hört att man ej bör göra det förrän ett halvår efter förlossningen oavsett hur man mår? Pga att allt är så utvidgat o så...

• anjiali

Milifjor: har hört så många olja bud på att springa så jag vet vare sig ut eller in.
    Bestämde tillslut att prova försiktigt och se hur det kändes.

• millifjor

Ja det är nog smartas att testa själv. Jag väntar nog ett tag till, dessutom kan jag ju inte ha mina springskor längre då jag vuxit ur ALLA mina skor när jag var gravid, lagom kul...

• skuttare

Angående springning så ska man ha hittat knipet. Det gäller all träning. Jag började träna det direkt efter. Man har ju oftast bra bäckenbottenmuskulatur när man är ridtjej

• skuttare

Nu börjar kvällarna och nätterna rätta till sig riktigt bra här. Äter sista gången vid 18.30-19.00 och somnar strax därefter. Vaknar vid 4och äter och sedan går vi upp ca 6.30. Inatt vaknade hon vid 1 men då gav jag bara nappen så somnade hon om . Antar att hon var lite pruttig i magen bara. Det är sååå skönt att få sova så sammanhängande. Men man vet ju även att det kan ändras imorgon

• anjiali

Ååå vill också kunna ge nappen !

Jag har visserligen sovit lite mer inatt men har sovit oroligt och vaknat flera gånger och somnat om. Legat i ett av barnens rum på en annan våning än Milea och hennes pappa hade henne fram till fem. Han fick ge ersättning. Känner att ett par nätter till med mera sömn hade inte skadat. Fick mersmak på att inte vakna varannan timma. Undra om hon någonsin hittar tillbaka till bättre sömn ???
    Är det någons bebis som lyckats få dit tummen och snutta på ? M suger på den när hon är vaken ibland men inte fått till det på natten. Då är det tutte som gäller.

• grahnkotten

Hej allihop! Jag har läst allt men har inte hunnit skriva, varit fullt upp!

Jag älskar också att träna oh längtar tills jag kan göra det igen, men tycker fortfarande det är obehagligt efter kejsarsnittet! Men har gått på mamma-bebis gympa och det känns bra, tänkt börja styrketräna nästa vecka! Men känner själv att jag måste vänta m hopp och studs lite till!

F.sandra: börja styrketräna ditt bäcken så dina muskler håller ihop bäckenet! Foglossning kan tyvärr ta tid innan det läker ihop, ibland upp till ertt år, men hjälps bra av att tänka på hur man lyfter och att man alltid hitta knipet när man lyfter och rör sig!

Lille M använder tumme/ halva handen som tröst på dagtid men inte på natten eller när han ska somna, då är det nappen som gäller!

• millifjor

Trots att jag är hemma och är mammaledig så har jag bokat tid med en tjej på måndag som ska komma hit o putsa mina fönster, känns lite lyxigt eller så är jag bara lat, haha