• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

min lille grabb bajsade ju inte på 16 dagar och så fick vi köra på laktulos några dagar, då bajsade han, nu har det gått ytterligare 9 dagar utan bajs och vi har börjat en ny laktuloskur på honom, han fiser som fasen och det luktar riktigt illa! förstår inte varför han inte bajsar, jag har inte ändrat något i min kost och innan bajsade han minst en gång om dagen! 

millifjor skrev 2012-10-12 09:19:47 följande:
    Sajo81 har du testat att handpumpa? det fungerade mkt bättre än aventpumpen på mig!
    hur gör man då? jag får liksom inte riktigt häng på det där, eller så fattar jag inte hur det funkar med att handpumpa, har hört att det ska funka bättre men när jag försöker får jag bara ont i brösten!

• Trolla75

Här har bajseriet också ändrats från att ha bajat varje dag lös konsistens, så går det nog nu 3-4 dagar emellan och konsistensen börjar bli åt det fastare hållet...
    Hoppas slippa explosion upp på ryggen nu då efter detta... ;)

• anjiali

Bokat träning till nästa vecka . Äntligen !!! Längtar så ofantligt mycket efter träna som den träningsnörd jag är. Ska gå på två pass. Ett afroparty pass på fredagen och ett zumba. Borde ta styrka men det sket jag i. Det ät prova på vecka

• millifjor

Jag har precis varit på Core, grymt jobbigt!

När jag fick min stockning så var vi inne på sjukan och då visade en sköterska mig hur man gör, du kanske har någon amningsmottagning där de kan visa? jag hade inte heller fattat det innan och det är svårt att beskriva hur du ska göra, man har ju liksom olika mjölkgångar o så. Men jag upplever att det gick lättare att handpumpa än att pumpa med en bröstpump, även nu när jag skulle sluta amma så var det gick det bättre att lätta på trycket för hand.

• skuttare

Här har bajseriet oxå ändrat sig. Från många ggr varje dag till typ varannan dag. Pruttar oxå enormt mycket. Jag har oxå tänkt att helamma i 6månader och sen fasa ut det allteftersom det ersätts med vanlig mat. Kanske amma tills hon är runt året. Det känns ganska lagomt tycker jag för min del.

• Sladdis

Anjiali: Har alltid velat testa zumba. Ser verkligen kul ut. Annars är jag inte mycket för att träna tyvärr.

• anjiali

Sladdis: jag har varit zumba instruktör tills jag blev gravid. Så visst tycker jag det är kul. Gillar även att springa och köra styrka. Ska nog börja med kettlebell tror jag. Är dock dansare ända in i själen. Gick balettakademien fram tills jag fyllde 20 . Japp träningsnörd det är jag . Kanske också därför jag vantrivs med 10 panner extra på kroppen.

• Tekla78

Haha, vad olika det är. Gick på ett dans-aerobic-pass en gång och villade bort mig redan på uppvärmningen. För min egen skull och för mina medtränares gick jag ut då

• Sladdis

Tekla: Haha, det låter som mig. Provade spinning en gång och det slutade med att jag gick. Och det var ett introduktionspass. Haha.

Anjiali: Oj då, ja då förstår jag varför du vill träna och gå ner i vikt. Med VV och träning kommer du att gå ner på nolltid!:)

• EllaBella02

Jag har tänkt amma så länge det går och börja med smakportioner vid 4 månader för att kunna ta det i lugn takt tills se bör få i sig ett helt mål vid 6-7 månader, eller när de börjar krypa ordentligt sa de på BVC. Kommer börja med ett knappnålshuvud typ.