• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Ah :) qvirist har verkligen rustat upp hos sig på senare år :) väldigt fräscht och fint!

• nilepile89

Vi skall ha dop nu lördagen som kommer. Har beställt tårta och resten har jg bakat själv stått och bakat i omgångar. Blir bara fika men sammanlagt blir det ju 9olika sorters kakor 7 mjuka och 2 småkakor sedan blir det ju doptårta då. Hoppas det skall vara nog

• EllaBella02

Jag bakade också allting inklusive tårtan till vårt dop där vi var ca 60 pers och det gör jag aldrig om : ) Aty baka så mycket med en 3 månaders bebis var inte att leka med : )

• SessanM

Vi hade dop igår, det blev superlyckat! E var så duktigt hela dagen. Vi hade lunch (svärmor och mamma fixade den) och tårtor, hjärtmaränger och mördegshjärtan som jag bakat och fixat med! Sedan tog vi oss dock lite vatten över huvudet och hade middag på kvällen för faddrarna och ett par vänner, vi var trötta men hade väldigt trevligt ändå :) E var helt utmattad efter dop och dopkalas och sov 18-4 med pause för mat 20, duktiga tjejen.

• Emmizen80

Bakade allt, tårta och kakor samt gjorde smörgåstårta till 70 personer på dotterns dop 07= det gör jag aldrig om! Har dop på lördag 20/10 och har beställt allt. Dottern och jag ska rulla chokladbollar och baka kladdkakemuffins, det är allt! Hoppas gästerna blir nöjda med köpe tårta och smörgåstårta!

• Trolla75

Ja känner att det får kosta vad det vill, men här ska allt köpas färdigt!

Vill inte ha en massa tunga måsten över mig, det räcker att jag måste städa huset!!! ;)

Vad kostar en 20 bitars smörgåstårta idag, någon som vet?

• SaJo81

Vi skrev på inbjudan att det bara bjuds på fika och kaffe! Ska beställa tårta sen bakar jag drömrulltårta och så köper jag nog några hårda kakor och Mariekex som mina ungar gillar :) thats it!
    Men ingen brådska här, 5 veckor kvar till dopet!

• Tekla78

Down under, ja det är bara skit med den där cancern! Kramar till dig och din familj.

Här blir det inget dop. Ingen i makens släkt är särskilt troende och min släkt är alldeles för utspridd för att dra ihop. Jag tänker att finns "min" gud så tycker han inte att det är så viktigt om man döper eller inte, huvudsaken att man är en bra människa :) Kanske ska dra ihop ett namnsdagskalas istället... Hmm... Vi hade ett för Ludvig som fyller år på julafton, så det kanske måste bli rättvist?

Idag har jag varit iväg och ätit lunch med mina tjejkompisar utan man eller barn :) Jag råkade få med mig ett par gröna vinterkängor på vägen hem också, haha!

Nu får jag ta och logga ut från datorn snart. Jag och barnen åker till Island på tisdag och jag måste fundera på packningen lite. Hatar verkligen att packa, usch! Får alltid ångest när jag håller på av någon anledning.

• anjiali

Inatt sov M mellan 20-04 och sen 06. Klar förbättring. Jag var ju tvungen att peta lite på henne för att se så hon andades. Hon sov så lugnt. Igår natt var också hyfsad. Hoppas nu hon hittat tillbaka till denna sovrytm och att vi är på andra sidan 12 veckors knölandet.
    Hon är så nöjd nu när hon kan greja med händerna och kan ligga långa stunder och pyssla och slå på leksaker. Så stolt över henne .

Idag blir det hemma dag, äldsta tjejen är tokförkyld och ska inte till skolan. Hoppas Milea klarar sig. Imorgon är det ju sprutdags. Hade ni avvaktat om ni visste att det fanns risk för förkylning ?