• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Visst går det inte ta vab för ett av barnen när man är föräldraledig ??? Jag är ju redan hemma.

• Trolla75

Anjiali- har precis samma fråga!
    Maken är hemma och pappaledig med mellersta och hon var hemma från dagis i torsdags, för hon hade det så jobbigt med sin växtvärk... Dagis fråga om hon var sjuk eller ledig? Ja du bra fråga, är hon sjuk borde man ju kunna vabba!?

Och du är ju hemma med M... Krångligt det där!

Det finns ett forum här inne "fråga experten" och då FK ställ din fråga där... Tyvärr jan jag inte länka här o nu fr telefonen...

Men är nyfiken sen på svaret ... ;)

• momster

Morgon.

Anjiali här tog vi sprutorna tråtts förkylning då dottern (mellan barnet) konstant är förkyld.

Men nu har Denver börjat bli förkyld igen han oxå. Så vi hoppas vi slipper problemen med luftvägarna denna gång.

I dag har jag alla tre barnen hemma.
    Trinity går ju bara tis - tors på dagis.
    Kevin har hostat hela natten så han får vara hemma från skolan så har vi mys hela dagen.

• anjiali

Föräldraledighet går inte att bytas ut mot vab om det inte är så att syskonen är inlagda på sjukhus. Annars är det alltid föräldraledighet som gäller.

• SaJo81

Suck, lillemans bajsstory fortsätter. På 1 månad har han bajsat 2 gånger :S fått massa "uppdrag" av bvc's barnläkare vad jag ska göra men imorse ringde jag Barnmottagningen själv istället och fick tid imon, självklart bajsade Bastian efter det men nu vill jag att dom kollar upp hans mage! Första 8veckorna var hans mage som den ska sen började den Knasa och sista dagarna har han haft ont och jag har fått bära runt på honom hela helgen för att ha inte ska gråta och skrika! Hoppas dom kan se vad problemet är imon... Min stackars lille pojk :(

• Tekla78

SaJo, mjölkallergi kan ställa till det åt det hållet också, inte bara diarré. Men bra att du kollar upp. Nu är jag lagom nervös inför resan. Har ni några bra flygplatstips?

• momster

SaJo hoppas du/ni får veta vad det är med magen.
    min dotter har mjölk allergi och hon bajsar inte och blir jätte hård i magen och var det från det att hon föddes typ till för ca 1-1/2 år sedan då vi tog bort alla mjölk produkter och nu sköter magen sig perfekt för henne.
    Bara en tanke.
    Lycka till.

• smulan12

Hej allihop!

Har börjat fundera på julklappar till Noah. Men vad i hela friden ska man hitta på? Tycker det är så svårt. Dels har jag inte barn sen innan och har inte en aning om vad han kan tänkas behöva eller tycka är roligt då. Några tips och förslag? 
    Vad har ni tänkt köpa? :)