• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV

Olympia är också sjuk, feber och snorig. Sov knappt natten till idag, och för en stund sen somnade hon i vagnen här nere så jag la mig på soffan :) vågar inte bära upp henne nu när hon väl har somnat!

• Trolla75

Hoppas alla små kryar på sig!
    Peppar peppar säger jag... Ingen förkylning här än.. Säger "dom" fortfarande att barn ska ha 100 förkylningar första året?

Vanna hjärtat var drygt 10 månader när hon fick första förkylningen på självaste Nyårsafton...

• Trolla75

Här är och har varit en mardrömsnatt, Vanna vaknar vid 3 och gråter hejdlöst över sin växtvärk, hon får en tablett... Nu två timmar senare och hon har ff ont, kan inte slappna av... Vi masserar värmer, sjunger för att hon ska somna ifrån det värsta... I natt är det värsta matten på 4 månader...
    På torsdag har vi fått tid till röntgen!

Inte nog med att hon har gråtit hejdlöst så blev mitt högra bröst helt sprängfullt och har läckt kopiösa mängder... Jag var tvungen att gå och plocka upp lilleman som sovit trots gråt i skrik... Han käka 4-5 minuter och sedan kom världens baj, upp o fick bytt... Fortsatte mata, gud vilken lättnad... Nu snusar han gott i sin säng igen älskade lille onge

• SaJo81

Efter att i två veckors tid ha matat lilleman runt 3-4 bestämde han sig i natt för att sovs till 6.30 igen (som min duktiga kille gjort innan) men wow mina bröst var inte med på det! Aj aj aj :( sprängfyllda tusen och jag har vaknat flera gånger bara pga det (men det e synd att klaga) hoppas han vill sova en liiiiiten stund till, om några timmar ska vi till barnmottagningen, får se vad dom säger om hans mage!

• anjiali

Trolla : fy vad jobbigt !!! Kramar till er i massor.

Natten har varit helt skev här också. Hon har vaknat så många gånger så jag tappat räkningen.
    Men jag ska baske mig iväg och träna ändå 9.30. Det är bara denna veckan det är prova på och min man kan följa med om det inte funkar med M.
    Nu sover hon sååå gott igen, som tur är behöver jag inte släpa med henne till skolan.

• skuttare

Krya på er alla sjuka bebisar. Trolla : hoppas ni får svar på tors som gör att det blir bättre. Min man jobbar 12timmars pass hela denna vecka så jag får fixa allt inkl nattning av båda barnen. Det går faktiskt över förväntan. Riktigt stolt över mig själv. Hinner tom få till en matlåda av honom . Hade räknat med att ha den stora tjejen på dagis sina 15 timmar men magsjukan har börjat gå där så hon får vara hemma. Jag vet inte hur en 2 mån bebis fixar magsjukan? Känns inte så bra när jag tänker på det iallafall så vi tar det säkra före det osäkra.

• Sladdis

Efter att ha haft flera tråkiga veckor där Matteo vaknat varannan till var tredje timme för att äta/snutta på natten så verkar det ha vänt nu. Detta var tredje natten han sovit bra. Han har aldrig somnat tidigt på kvällen och det gör han inte nu heller men inatt sov han 23:30-7:00 och 7:30-9:00. Nu sover han igen men det brukar bli en powernap. Hoppas han håller fast vid detta ett tag innan han kommer i en ny fas så jag hinner vila ut lite.

• anjiali

Tremånaders kontroll gjord och sprutor givna. Två stycken samtidigt. Oj vad ledsen hon blev ... Lilla